• امروز : سه شنبه, ۱ عقرب ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
کل 4038 امروز 13

اخبار ویژه

اداره ملی احصائیه افغانستان در سال جاری دو میلیون تُن گندم کمبود داریم مخالفت۶۰ درصد از مردم آلمان با صادرات تسلیحات به اسرائیل سرنوشت بیش از ۷۰ هزار پناهجوی افغانستان در گرو انتخابات آمریکا اکسپرس تریبون: پاکستان در پی کاهش تعامل با طالبان است رئیس جمهور روسیه:شرایط فعلی خاورمیانه سخت و پیچیده است معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا: استخراج نفت در حوزه آمو دریا افزایش یافته است طالبان:اجازه قاچاق را در مرزهای خود نمی‌دهیم صلیب سرخ: بحران سوءتغذیه در میان زنان و کودکان در افغانستان افزایش یافته است وزیرمهاجرین: کشورهای غربی برای تخریب نظام کنونی افغانستان تبلیغات می‌کنند صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل ۲۰ مکتب را در قندهار بازسازی می‌کند عضو پارلمان سابق افغانستان: دولت غنی در کشتار شیعیان با گروه‌های تکفیر همسو بود وزارت صنعت: نشست دو جانبه تجارتی میان افغانستان و قزاقستان برگزار شد تیم ملی زیر ۱۷ سال افغانستان تیم ملی فلیپین را شکست داد طالبان به پرواز هندی اجازه عبور از آسمان افغانستان را نداد مجاهد: عوامل دخیل در حملات علیه شیعیان در غور کشته شدند

1

سرنوشت بیش از ۷۰ هزار پناهجوی افغانستان در گرو انتخابات آمریکا

  • کد خبر : 66275
  • 01 عقرب 1403 - 15:52
سرنوشت بیش از ۷۰ هزار پناهجوی افغانستان در گرو انتخابات آمریکا

به گزارش آژانس خبری پامیر، برخی از کنشگران حقوقی می‌گویند سرنوشت دست‌کم ۷۰ هزار افغان که به‌طور موقت در آمریکا زندگی می‌کنند، به نتیجه انتخابات آینده ریاست‌جمهوری این کشور گره خورده است. پس از خروج آمریکا از افغانستان، هزاران پناهجوی افغانستان به‌طور موقت به آمریکا آمدند و هنوز در وضعیت حقوقی موقت به سر می‌برند. […]

به گزارش آژانس خبری پامیر، برخی از کنشگران حقوقی می‌گویند سرنوشت دست‌کم ۷۰ هزار افغان که به‌طور موقت در آمریکا زندگی می‌کنند، به نتیجه انتخابات آینده ریاست‌جمهوری این کشور گره خورده است.

پس از خروج آمریکا از افغانستان، هزاران پناهجوی افغانستان به‌طور موقت به آمریکا آمدند و هنوز در وضعیت حقوقی موقت به سر می‌برند.

در پی سقوط جمهوریت، آمریکا نزدیک به ۱۲۴ هزار نفر را از افغانستان خارج کرد. دولت بایدن در ۲۹ آگوست ۲۰۲۱ اعلام کرد که افغان‌هایی که به آمریکا منتقل شده‌اند، می‌توانند به‌طور قانونی اما موقت، در این کشور بمانند.

بر اساس گزارش‌ها، دست‌کم ۷۰ هزار نفر از این افراد تحت برنامه «ویزای بشردوستانه» در آمریکا زندگی می‌کنند و همچنان در وضعیت حقوقی نامشخصی قرار دارند.

کنشگران حقوق مهاجرین معتقدند که انتخابات آینده آمریکا احتمالاً در تعیین سرنوشت حقوقی این افغان‌ها نقش تعیین‌کننده خواهد داشت و ممکن است این انتخابات به روشن شدن وضعیت اقامت آنها منجر شود.

برنامه ویزای بشردوستانه باید هر دو سال یک‌بار توسط رئیس‌جمهور آمریکا تمدید شود، در حالی که سیاست پذیرش پناهندگان آمریکا به خارجی‌هایی که از بازگشت به وطن خود هراس دارند، اجازه اقامت دائمی می‌دهد.

گفتنی است دولت بایدن در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ ویزای بشردوستانه را برای افغان‌ها تمدید کرد. اما تنها کنگره می‌تواند قانونی را تصویب کند که به این افغان‌ها اجازه اقامت دائمی بدهد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=66275

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.