• امروز : جمعه, ۲۷ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل 3987 امروز 10

اخبار ویژه

جنبش اعتراضی چمن: پاکستان در صدد غصب و تصرف خاک چمن است روسیه: آمریکا بر اقدامات اسرائیل سرپوش می‌گذارد غلامی ستاره تیم ملی فوتسال افغانستان به باشگاه (limones 5 agency) اسپانیا پیوست اوچا:دولت آلمان ۱۱٫۲ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است شهادت یحیی سنوار در نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی فرماندهی پلیس نیمروز: ۱۲ تن مواد مخدر در این ولایت کشف و امحا شد در دو ماه گذشته ۹۵۰۰ تُن پیاز از قندهار به کشورهای پاکستان و هند صادر شده است وزارت صنعت:در شش ماه نخست سال جاری به ارزش ۸۰ میلیون دالر زعفران از افغانستان صادر شده است بازگشایی راه تورخم پس از دو ماه معاون سیاسی ریاست‌الوزرا:دو عضو دائم شورای امنیت با امارت اسلامی همکاری می‌کنند بازگشت بیش از ۵۷۴ هزار پناهجوی افغانستان از ایران و پاکستان یوناما: خواستار حضور افغانستان در نشست آتی تغییرات اقلیمی شد رهبر جنبش تحفظ پشتون‌‌ها: خواستار حمایت اقوام غیر پشتون افغانستان از این جنبش شد ملاعبدالغنی برادر:کشت خشخاش به صفر رسیده است وزارت صنعت: افغانستان در نمایشگاه بین‌المللی ترکیه شرکت می‌کند

0

پایان سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه در کابل

  • کد خبر : 65850
  • 22 میزان 1403 - 2:26
پایان سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه در کابل

سومین نمایش‌گاه امام ابوحنیفه که با ۷۰۰ غرفه در کابل برگزار شده بود، روز شنبه، به پایان رسید. اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری درباره این نمایش‌گاه گفته است که ۷۰۰هزار نفر از این نمایش‌گاه بازدید کرده و ۱۰۰ قرارداد میان بازرگانان افغان و خارجی و ۳۲۴ قرارداد میان متشبثین داخلی به ارزش مجموعی ۱۱۰ میلیون افغانی […]

سومین نمایش‌گاه امام ابوحنیفه که با ۷۰۰ غرفه در کابل برگزار شده بود، روز شنبه، به پایان رسید.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری درباره این نمایش‌گاه گفته است که ۷۰۰هزار نفر از این نمایش‌گاه بازدید کرده و ۱۰۰ قرارداد میان بازرگانان افغان و خارجی و ۳۲۴ قرارداد میان متشبثین داخلی به ارزش مجموعی ۱۱۰ میلیون افغانی امضا شده است.

مقام‌ها در اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری نیز بر تداوم برگزاری نمایش‌گاه‌های تولیدات داخلی در کشور تاکید می‌کنند.

محمد یونس مهمند معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: از خانم‌های محترمی که با ما شانه به شانه همکار بودند و چیز خوب این بود که تمام شرایط شریعت محمدی و دستورات امر به معروف را بالای خود تطبیق کردند و در این نمایشگاه با ما اشتراک کردند.

در مراسم پایانی نمایشگاه امام ابوحنیفه پیام رییس‌الوزرای امارت اسلامی نیز به خوانش گرفته شد.

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در پایان این نمایش‌گاه از کشورهای جهان خواسته است تا چالش‌های موجود در برابر بازرگانان و سرمایه‌گذاران افغان را از میان بردارند تا تجارت افغانستان با جهان بیشتر توسعه یابد.

مولوی عبدالکبیر گفت: ما بالای همه کشورها صدا می‌کنیم که مشکلات فراراه بازرگانان و سرمایه‌گذاران افغان را از میان بردارند. ایجاد مشکلات برای سرمایه‌گذاران افغان، بستن راه‌ها به روی آن‌ها و بالا بردن مالیات به‌گونه غیرقانونی، همکاری و روابط اقتصادی میان افغانستان و کشورهای همسایه را زیانمند خواهد کرد.

در همین حال مسئولان در وزارت‌های صنعت و تجارت و اقتصاد نیز از پیشرفت‌های اقتصادی و بازرگانی در کشور سخن زده‌اند و گفته‌اند که امارت اسلامی در راستای حمایت از سکتور خصوصی متعهد است و مشکلات در برابر سرمایه‌گذاران و صنعت‌کاران که وجود داشتند، روز به روز کم شده و حل می‌شوند.

احمدالله زاهد معین وزارت صنعت و تجارت گفته است: رهبری امارت اسلامی به تمام توانایی در راستای خودبسنده شدن افغانستان و پیشرفت‌های اقتصادی متعهد است.

عبداللطیف نظری معین مسلکی وزارت اقتصاد گفت: ما در جمع‌آوری شفاف مالیات، در توسعه صادرات، در کنترول و کاهش نرخ تورم و در حفظ ثبات پول ملی از موفق‌ترین نظام‌های سیاسی در منطقه هستیم.

بر بنیاد اطلاعات اتاق تجارت و سرمایه گذاری، از میان ۷۰۰ غرفه ایجاد شده در این نمایش‌گاه، ۱۳۰ غرفه برای زنان اختصاص یافته و هفتاد شرکت ایرانی نیز در این نمایش‌گاه تولیدات خود را به فروش رسانده‌اند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65850

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.