• امروز : پنج شنبه, ۲۹ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل 3641 امروز 9

اخبار ویژه

همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر بلینکن را در مورد خروج از افغانستان فراخواند مفتی اهل سنت عراق: حمایت از آرمان فلسطین بر اساس کلمه توحید بر همه مسلمانان واجب است مجمع عمومی سازمان ملل متحد: قطعنامه‌‌ی علیه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد وزیر مهاجرین با سفیر قطر در کابل دیدار کرد واکنش طالبان به نگرانی اعضای شورای امنیت حقایق باید در نظر گرفته شود بانک مرکزی: ارزش افغانی در برابر دالر سه درصد افزایش یافته است وزیرخارجه: هیئت امارت اسلامی در نشست فارمت مسکو شرکت می‌کند حقانی: جامعه جهانی پذیرفته که افغانستان تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است محمد نبی عمری: به مشورت و نظر مردم نیاز داریم ۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است

7

نبیل از گزارش سازمان ملل در مورد وضعیت بشری افغانستانی زیر کنترل طالبان انتقاد کرد

  • کد خبر : 50550
  • 02 قوس 1402 - 23:11
نبیل از گزارش سازمان ملل در مورد وضعیت بشری افغانستانی زیر کنترل طالبان انتقاد کرد

رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی افغانستان، گزارش اخیر سازمان ملل درباره وضعیت بشری افغانستان و چگونگی تعامل با طالبان، به شدت انتقاد کرده‌است. آقای نبیل ضمن اینکه، این گزارش را اشتباه خوانده، تاکید کرده که طالبان بدون آنکه چیزی بدهد، می‌خواهند امتیاز بگیرند. آقای نبیل در شبکه اکس خود نوشته، این گزارش تحت تاثیر […]

رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی افغانستان، گزارش اخیر سازمان ملل درباره وضعیت بشری افغانستان و چگونگی تعامل با طالبان، به شدت انتقاد کرده‌است.

آقای نبیل ضمن اینکه، این گزارش را اشتباه خوانده، تاکید کرده که طالبان بدون آنکه چیزی بدهد، می‌خواهند امتیاز بگیرند.

آقای نبیل در شبکه اکس خود نوشته، این گزارش تحت تاثیر نظریات اریک ادلمن، سفیر سابق امریکا در ترکیه و اندرو وایلدر که هر دو برای موسسه صلح امریکا کار می‌کنند، تهیه شده است.

به گفته او، دیده‌گاه‌های این دو مقام سابق امریکا به‌نفع طالبان است و گزارش سینیرلی اوغلو نیز با دیدگاه تام وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان نزدیک است که از کاهش تحریم‌ها علیه طالبان حمایت می‌کند.

آقای نبیل افزود که نشر گزارش هماهنگ کننده سازمان ملل تقریبا با موضوع تمدید تحریم‌ها علیه طالبان در ماه دسمبر همزمان شده است.

او همچنین به واکنش طالبان به این گزارش اشاره کرده و گفته که طالبان با این اطمینان از موضع خود دفاع کرده که جامعه بین‌المللی در برابر خواسته‌های این گروه سر تعظیم فرود خواهد آورد.

نبیل از موضع‌گیری برخی مقام‌ها و شخصیت‌های مطرح افغانستان هم انتقاد کرده که به‌دلیل منافع شخصی یا برنامه‌های خارجی به ترویج توهم اصلاح طالبان ادامه می‌دهند و چرخه‌ای از فریب را تداوم می‌بخشند.

این در حالی است که فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در افغانستان در پایان ماموریت خود گزارشی درباره وضعیت افغانستان و تعامل با طالبان تهیه کرد که روز چهارشنبه ۱۷ عقرب، توسط آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان به اعضای شورای امنیت سازمان ملل ارائه شد.

در این گزارش که به نحوی نقشه راه تعامل و رابطه با رژیم طالبان را نشان می‌دهد،‌ گفته شده که التزام طالبان به تعهدات بین‌المللی و آغاز فرایند سیاسی که به ایجاد قانون اساسی فراگیر منجر شود، به عادی‌سازی روابط جهان با این گروه خواهد انجامید.

 

آژانس خبری پامیر.

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=50550

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.