• امروز : پنج شنبه, ۲۹ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل 3632 امروز 13

اخبار ویژه

طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است محمد نبی عمری: به مشورت و نظر مردم نیاز داریم ۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است رهبر طالبان: نیروهای امنیتی با مردم رفتار نیک داشته باشند رئیس‌جمهور ترکمنستان:جامعه جهانی با واقع بینی به افغانستان کمک کند علماء و بزرگان ولایت جوزجان خواستار توجه به پروژه‌های انکشافی در این ولایت شدند معین امور جوانان وزارت فرهنگ:۲۰ میلیون جوان در کشور واجد شرایط کار هستند برخی اعضای سازمان ملل از طالبان خواستند حقوق زنان را تامین کند معاون سیاسی ریاست‌الوزرا: تعامل مثبت با کشورها اولویت امارت اسلامی است استانکزی: نشست‌های مخالفان در خارج از افغانستان تاثیری ندارد برگزاری نشست کمیسیون سیاسی طالبان به ریاست مولوی عبدالکبیر وزارت عدلیه طالبان: شهرک خالد بن ولید در ولایت بلخ را دولتی اعلام کرد

9

توقف فعالیت‌های سفارت افغانستان در دهلی‌نو

  • کد خبر : 50611
  • 04 قوس 1402 - 0:40
توقف فعالیت‌های سفارت افغانستان در دهلی‌نو

به گزارش آژانس خبری پامیر، «فرید ماموندزی» سفیر دولت سابق افغانستان در دهلی‌نو در اطلاعیه‌ای از تعطیلی دائمی سفارت این کشور در هند خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: با وجود هشت هفته انتظار، هند ویزای دیپلمات‌های افغانستان را تمدید نکرد و با توجه به فشار مداوم دولت این‌ کشور و طالبان برای واگذاری […]

به گزارش آژانس خبری پامیر، «فرید ماموندزی» سفیر دولت سابق افغانستان در دهلی‌نو در اطلاعیه‌ای از تعطیلی دائمی سفارت این کشور در هند خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: با وجود هشت هفته انتظار، هند ویزای دیپلمات‌های افغانستان را تمدید نکرد و با توجه به فشار مداوم دولت این‌ کشور و طالبان برای واگذاری سفارت، کارمندان آن با یک انتخاب دشوار روبه‌رو شدند.

اطلاعیه می‌افزاید: به‌دلیل چالش‌های مداوم با دولت هند، این تصمیم به دنبال توقف قبلی سفارت در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ انجام شد، تعطیلی موقتی که به این امید تغییر مطلوب موضع دولت هند صورت گرفته بود تا مأموریت سفارت جمهوری اسلامی افغانستان بتواند به‌طور عادی به کارش ادامه دهد.

پس از این اتفاق، سفارت افغانستان در دهلی‌نو به دولت هند سپرده شده است، در حالی‌که دیپلمات‌های وابسته به طالبان در آن سفارت هنوز حضور دارند.

اطلاعیه تأکید می‌کند در حال حاضر هیچ یک از دیپلمات‌های دولت سابق افغانستان در هند باقی نمانده‌اند و کسانی که در این سفارت باقی مانده‌اند، همه وابسته به طالبان هستند که به وضوح در جلسات آنلاین این گروه شرکت می‌کنند.

ماموندزی تصریح کرد: دیپلمات‌های جمهوری اسلامی افغانستان این سفارتخانه را صرفاً به دولت هند واگذار کرده‌اند. اکنون این برعهده دولت هند است که در مورد سرنوشت آن تصمیم‌گیری کند، آیا بسته‌ماندن آن را حفظ کند یا گزینه‌های جایگزین، از جمله امکان واگذاری آن به دیپلمات‌های طالبان را در نظر بگیرد.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=50611

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.