• امروز : شنبه, ۱۷ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
کل 3492 امروز 10

اخبار ویژه

دیدار علماء و بزرگان ولایات فاریاب و جوزجان با عبدالسلام حنفی امیر خان متقی: با وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار کرد وزارت صحت عامه: چهل کارمند صحی برای آموزش به ایران اعزام شدند وزارت خارجه:طالبان علیه گروه‌های تروریستی اقدامی نکرده است روسیه:تصمیم قرقیزستان برای حذف طالبان از فهرست گروه‌های ممنوعه یک ضرورت بود شکایت مردم پامیر بدخشان از کم‌بود خدمات صحی ۱۷ دانش‌آموز درکنیا بر اثر آتش سوزی جان باختند هبت‌الله آخندزاده: بر دوری از اختلاف و اتحاد تأکیدکرد برنامه جهانی غذا:بیش از دوازده میلیون نفر با ناامنی شدید غذایی روبه‌رو خواهندشد کمیسیون عالی مبارزه با مواد مخدر:جامعه جهانی به تعهدات خود در مبارزه با مواد مخدر عمل کند وزیر تحصیلات عالی: کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله ایکس و فیسبوک مرتد هستند دوازده کشور عضو شورای امنیت خواستار لغو قانون امر به معروف و نهی از منکر طالبان شدند فدراسیون فوتبال افغانستان: تیم ملی فوتسال فردا با پاراگوئه بازی دوستانه دارد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق جنوبی لبنان را هدف قرار دادند شکست تیم ملی فوتسال افغانستان برابر تایلند

2

بی‌بی‌سی: ۲۰۰ نفر از نیروهای ویژه پیشین افغانستان در معرض اخراج از پاکستان قرار دارند

  • کد خبر : 51125
  • 21 قوس 1402 - 23:55
بی‌بی‌سی: ۲۰۰ نفر از نیروهای ویژه پیشین افغانستان در معرض اخراج از پاکستان قرار دارند

بی‌بی‌سی گزارش داده که حدود ۲۰۰ تن از نیروهای ویژه امنیتی حکومت پیشین که توسط بریتانیا آموزش دیده بودند، در معرض اخراج از پاکستان قرار دارند. بر بنیاد این گزارش، این آمار تخمینی از سوی شبکه‌ای از نیروهای سابق امنیتی افغانستان تهیه شده که منابع دیپلماتیک هم آن را تأیید کرده‌اند. گزارش افزوده که این […]

بی‌بی‌سی گزارش داده که حدود ۲۰۰ تن از نیروهای ویژه امنیتی حکومت پیشین که توسط بریتانیا آموزش دیده بودند، در معرض اخراج از پاکستان قرار دارند.

بر بنیاد این گزارش، این آمار تخمینی از سوی شبکه‌ای از نیروهای سابق امنیتی افغانستان تهیه شده که منابع دیپلماتیک هم آن را تأیید کرده‌اند. گزارش افزوده که این سربازان با سقوط دولت پیشین افغانستان به پاکستان گریختند و در آنجا منتظر اسکان در بریتانیا هستند.

در گزارش آمده که برخی از این نظامیان سابق پاسخ منفی دریافت کرده‌اند. علی، یکی از نیروهای ویژه‌ی امنیتی پیشین که در خطر اخراج از پاکستان قرار دارد، به بی‌بی‌سی گفته است حس می‌کند بریتانیا به او خیانت کرده و رهایش کرده‌است.

او گفته است: “در یک اتاق با زن و پنج کودکم زندگی می‌کنم و از ترس پولیس {پاکستان} نمی‌توانم کار کنم. سه ماه است که خودم را در خانه محبوس کرده‌ام.” علی یکی از نیروهای ویژه‌ی قطعه ۳۳۳ است که در سال ۲۰۰۳ برای مبارزه با تولید مواد مخدر توسط بریتانیا تشکیل شد.

با این وجود، ریچارد بارونز، جنرال بازنشسته که بیش از ۱۲ سال در ارتش بریتانیا در افغانستان حضور داشته، به برنامه نیوزنایت بی‌بی‌سی گفته است، ناکامی بریتانیا در انتقال این سربازان مایه شرم است.

او گفته است: “این یک خیانت است و هزینه این خیانت را مردمی می‌دهند که در کنار ما خدمت کرده‌اند و حالا باید یا جان بدهند و یا زندگی‌شان را در زندان سپری کنند.” در گزارش آمده که نگرانی درباره سرنوشت نیروهای ویژه‌ی امنیتی پیشین افغانستان در حالی افزایش یافته که مشخص شده است دولت بریتانیا درخواست اعطای پناهندگی به رهبران غیرنظامی افغانستان را رد کرده‌است.

این رسانه افزوده است که نامه‌ی خصوصی‌ای را بدست آورده که در ماه مارچ ۲۰۲۲ به وزارت خارجه بریتانیا ارسال شده و در آن از دولت خواسته شده بود تا فورا به گروهی ۳۲ نفره از والیان، دادستان‌ها و مقام‌های دولتی که در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ با دولت امریکا و بریتانیا در ولایت هلمند همکاری کردند کمک کند. یکی از این مقام‌ها گفته است که بعد از ۲۰ ماه انتظار دو هفته پیش جواب منفی گرفته است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=51125

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.