• امروز : جمعه, ۲۷ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل 3987 امروز 10

اخبار ویژه

جنبش اعتراضی چمن: پاکستان در صدد غصب و تصرف خاک چمن است روسیه: آمریکا بر اقدامات اسرائیل سرپوش می‌گذارد غلامی ستاره تیم ملی فوتسال افغانستان به باشگاه (limones 5 agency) اسپانیا پیوست اوچا:دولت آلمان ۱۱٫۲ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است شهادت یحیی سنوار در نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی فرماندهی پلیس نیمروز: ۱۲ تن مواد مخدر در این ولایت کشف و امحا شد در دو ماه گذشته ۹۵۰۰ تُن پیاز از قندهار به کشورهای پاکستان و هند صادر شده است وزارت صنعت:در شش ماه نخست سال جاری به ارزش ۸۰ میلیون دالر زعفران از افغانستان صادر شده است بازگشایی راه تورخم پس از دو ماه معاون سیاسی ریاست‌الوزرا:دو عضو دائم شورای امنیت با امارت اسلامی همکاری می‌کنند بازگشت بیش از ۵۷۴ هزار پناهجوی افغانستان از ایران و پاکستان یوناما: خواستار حضور افغانستان در نشست آتی تغییرات اقلیمی شد رهبر جنبش تحفظ پشتون‌‌ها: خواستار حمایت اقوام غیر پشتون افغانستان از این جنبش شد ملاعبدالغنی برادر:کشت خشخاش به صفر رسیده است وزارت صنعت: افغانستان در نمایشگاه بین‌المللی ترکیه شرکت می‌کند

12

تشکیل چندین کمیته برای کمک‌رسانی به سیل زدگان بغلان

  • کد خبر : 58059
  • 24 ثور 1403 - 0:40
تشکیل چندین کمیته برای کمک‌رسانی به سیل زدگان بغلان

ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رییس‌الوزرا در سفری به بغلان، از ایجاد چندین کمیته به هدف سروی و کمک‌رسانی به سیلاب‌زدگان این ولایت، خبر می‌دهد. آقای برادر در دیدار با مسوولان محلی و نمایندگان سیلاب‌زدگان ولسوالی‌های گوناگون بغلان، بر سروی دقیق و رساندن کمک به آسیب‌دیدگان واقعی، تاکید ورزیده است. معاون اقتصادی رییس‌الوزرا در این […]

ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رییس‌الوزرا در سفری به بغلان، از ایجاد چندین کمیته به هدف سروی و کمک‌رسانی به سیلاب‌زدگان این ولایت، خبر می‌دهد.

آقای برادر در دیدار با مسوولان محلی و نمایندگان سیلاب‌زدگان ولسوالی‌های گوناگون بغلان، بر سروی دقیق و رساندن کمک به آسیب‌دیدگان واقعی، تاکید ورزیده است.

معاون اقتصادی رییس‌الوزرا در این باره گفت: «ما تا حد توان از کمک و هم‌کاری با مردم بغلان دریغ نخواهیم کرد.»

خليل‌الرحمن حقانی سرپرست وزارت مهاجران و عودت کننده‌ها در این دیدار گفته که افزون بر کمک‌ها از سوی حکومت سرپرست، با نهادهای کمک‌رسان نیز برای فراهم‌سازی کمک‌ها، نشست‌های صورت گرفته است.

آقای حقانی در این باره گفت: «ما نهادها را دعوت کردیم، وقتی ما آگاه شدیم در کابل افراد خود را نزد شان فرستادیم و همرای شان نشست داشتیم. کوشش ما این‌جا این است که از امکانات دست داشته خود استفاده کنیم.»

قلندر عباد سرپرست وزارت صحت عامه نیز می‌گوید که تیم‌های بهداشتی در ولسوالی‌های گوناگون بغلان، به شدت سرگرم ارایه خدمات بهداشتی هستند.

آقای عباد گفت: «برای زخمی‌ها و مریض‌ها به موقع رسیدگی شده است. همین اکنون هم تیم‌های ما در جستجوی این هستند که اگر در کدام ساحه‌ای کسی مریض یا زخمی باشد برای شان تا آخرین مرحله رسیدگی خواهند کرد.»

در همین حال، شماری از خانواده‌های که در سیلاب‌های روز جمعه در بغلان زیانمند شده‌اند، از مسوولان و نهادهای کمک‌کننده، خواستار کمک‌های بی‌درنگ هستند.

تمنا سیلاب‌زده گفت: «خانه‌های ما را که می‌بینید همه‌ی شان را سیل برده و مدت سه روز شده که ما سر کوه هستیم، نه خیمه و نه خانه داریم.»

شیر محمد سیلاب‌زده دیگر گفت: «بدون خیمه و هیچ چیزی دیگر در این‌جا زندگی می‌کنیم با ما کمک صورت نگرفته است.»

سیلاب‌های روز جمعه در ولایت‌های بغلان، بدخشان، تخار، غور و هرات، زیان‌های هنگفتی مالی را به باشندگان این ولایت‌ها وارد کرده است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=58059

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.