• امروز : جمعه, ۶ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
کل 3729 امروز 12

اخبار ویژه

اتاق تجارت افغانستان: ۵۰ درصد صادرات زغال‌سنگ افغانستان کاهش یافته است رهبر طالبان: دادگاه عالی با قاطعیت احکام شرعی را پیاده کند سفارت افغانستان در لندن بسته شد خلیلزاد: خروج آشفته از افغانستان نتیجه ضعف‌های اطلاعاتی بود معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا شرکت‌‌های داخلی و خارجی علاقه‌مندسرمایه‌گذری در افغانستان هستند سهیل شاهین:نام مقام‌های امارت اسلامی در فهرست سیاه مانع برقراری روابط کابل با کشورها است فعالیت کارخانه ذوب‌آهن در شهرک صنعتی هرات مذاکرات امارت اسلامی با مقام‌های ایران برای حل مشکلات مهاجرین سازمان جهانی بهداشت: بیماری تب دنگی در افغانستان از افزایش یافته است بند آب توری در شهر قلات: با حضور عبدالغنی گشایش یافت امارت اسلامی: حقوق تمامی شهروندان کشور تامین است بختیار سعید اف: افغانستان کلید ثبات و توسعه پایدار در منطقه است هواشناسی: احتمالا باران شدید همراه با سیلاب‌های آنی در ۱۱ ولایت کشور وزارت دفاع روسیه:۳۴۰ اوکراینی در شبانه‌روز گذشته کشته شدند حضور هیئت طالبان در مجمع بین‌المللی انرژی روسیه

11

سفر اندریکا راتواته هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد برای افغانستان به بغلان

  • کد خبر : 58311
  • 29 ثور 1403 - 0:37
سفر اندریکا راتواته هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد برای افغانستان به بغلان

اندریکا راتواته هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد برای افغانستان که به بغلان رفته، می‌گوید روند کمک‌رسانی برای ۱۵ هزار خانواده آسیب‌دیده در این ولایت ادامه دارد. به گفته راتواته، سیلاب‌های روز جمعه در ولایت‌های بدخشان، تخار و بغلان، جان نزدیک به دوصد نفر که بیش‌تر شان زنان و کودکان هستند را گرفته و حدود […]

اندریکا راتواته هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد برای افغانستان که به بغلان رفته، می‌گوید روند کمک‌رسانی برای ۱۵ هزار خانواده آسیب‌دیده در این ولایت ادامه دارد.

به گفته راتواته، سیلاب‌های روز جمعه در ولایت‌های بدخشان، تخار و بغلان، جان نزدیک به دوصد نفر که بیش‌تر شان زنان و کودکان هستند را گرفته و حدود ۶۰ هزار نفر دیگر را متاثر کرده است.

هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد برای افغانستان گفت: «حدود ۶۰ هزار نفر از این سیلاب‌ها متاثر شده‌اند تا اکنون ۱۸۲ نفر به‌شمول ۵۳ کودک و ۷۴ زن جان باخته و شماری زیادی نیز زخمی شده‌اند. بیش‌تر قربانیان این سیلاب‌ها زنان و کودکان هستند.»

او می‌افزاید که با تیم کاری خود در بغلان است تا به کمک نهادهای ملی و بین‌المللی، برای آسیب‌دیدگان سیلاب‌ها، کمک‌رسانی کند.

اندریکا راتواته گفت: «ما این‌جا هستیم تا برای ۱۵ هزار سیلاب‌زده در ولایت بغلان کمک کنیم. ما هم‌چنان هر روز به دیگر مناطق آسیب‌دیده می‌رویم تا مانند این سیلاب‌زدگان، آنان را زیر پوشش کمک‌های خود قرار دهیم. پیش از این‌که من به این‌جا بیایم، تیم‌های کاری ما به آسیب‌دیدگان غذا، پول‌نقد، خیمه و دیگر لوازم معیشتی فراهم کرده.»

از سوی دیگر، شماری از سیلاب‌زدگان خواستار کمک‌های بی‌درنگ بشری به آسیب‌دیدگان واقعی و ساخت سرپناه، از مسوولان حکومت سرپرست و نهادهای کمک‌رسان هستند.

علی خان سیلاب‌زده گفت: «خانه‌های کسانی که ویران شده را درست سروی کنند، خانه‌های ما را جور کنند بعد از این هوا گرم می‌شود این‌جا در خیمه‌ها زندگی سخت است.»

محمد عوض سیلاب‌زده گفت: «از کمک‌های که به ما شده است خوش‌حال هستیم؛ اما این کمک‌ها بسنده نیست، فعلن هوا گرم است ما تا چه وقت در این‌جا در خیمه زندگی کنیم، باید کمک به مستحقین شود نه کسانی‌که سیلاب‌زده نیستند و بخاطر کمک آمده‌اند.»

هماهنگ‌کننده‌کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد برای افغانستان از دیگر نهادهای بین‌المللی خواهان کمک‌های دوامدار به خانواده‌های آسیب‌دیده از رویدادهای طبیعی، در افغانستان نیز شد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=58311

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.