• امروز : دوشنبه, ۲ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 23 September - 2024
کل 3680 امروز 12

اخبار ویژه

رسانه نزدیک به طالبان: داعش از نام اسلام سوء استفاده می‌کند سرمایه‌گذاران افغانستان: در بازار مشترک ازبکستان و افغانستان فعالیت‌شان را آغاز کردند ریاست شرکت‌های امارتی: ۴۳ شرکت‌ در بخش‌های گوناگون فعالیت دارند وزارت اقتصاد: در یک سال اخیر تولید ناخالص داخلی ۲.۷درصد افزایش داشته است امارت اسلامی خواستار حضور در نشست سران بریکس شد وزارت امور خارجه: طالبان جان باختن کارگردان معدن در طبس ایران را تسلیت گفت رژیم صهیونیستی حملات خود را به لبنان تشدیدکرده است صندوق حمایت از کودکان سازمان‌ملل: ۳۴۳ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه افغان را بستری کردیم مولوی عبدالکبیر: بزرگان و علماء ولایات ننگرهار و لغمان دیدار کرد تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ راه یافت پناهندگان افغانستان و چالش‌های بهداشت روانی در آمریکا پژوهشگر و افغانستان شناس روس:مشروعیت طالبان در افغانستان تثبیت شده است سفیر جدید طالبان در ازبکستان وارد تاشکند شد حزب‌الله: مناطق مختلف شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد اوچا:دفتر هماهنگی کمک‌های سازمان ملل: دولت هالند ۱۵ میلیون یورو به افغانستان کمک کرد

8

امارت اسلامی کشت خشخاش۹۷درصد کاهش یافته است

  • کد خبر : 58351
  • 30 ثور 1403 - 1:39
امارت اسلامی کشت خشخاش۹۷درصد کاهش یافته است

امارت اسلامی بار دیگر از کاهش ۹۷ درصد کشت خشخاش و تولید مواد مخدر در کشور خبر است. ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی گفته است که پس از فرمان رهبر امارت اسلامی از بهر منع کشت مواد مخدر، از تولید آن در کشور به‌گونه‌ی جدی جلوگیری صورت گرفته است. آقای مجاهد اطمینان داده است که […]

امارت اسلامی بار دیگر از کاهش ۹۷ درصد کشت خشخاش و تولید مواد مخدر در کشور خبر است.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی گفته است که پس از فرمان رهبر امارت اسلامی از بهر منع کشت مواد مخدر، از تولید آن در کشور به‌گونه‌ی جدی جلوگیری صورت گرفته است.

آقای مجاهد اطمینان داده است که مواد مخدر از افغانستان به کشورهای دیگر قاچاق نخواهد شد و کشورها نباید نگرانی داشته باشند.

سخنگوی امارت اسلامی افزود: «ما به این باور هستیم که در مبارزه موثر در برابر کشت مواد مخدر انجام شده. حالا اگر یک فیصد یا تا سه فیصد کشت در جایی مانده باشد مثلن در جاهای که مردم چهاردیواری ساخته‌اند در داخل باغ‌ها و یا هم در مناطق دوردست کوهی.»

هم‌زمان برخی آگاهان مسایل نظامی از حکومت سرپرست خواسته‌اند تا به‌گونه‌ی کامل جلو فروش مواد مخدر در داخل کشور و قاچاق آن به بیرون از کشور را بگیرد.

محمدمتین محمدخیل آگاه مسایل نظامی در این باره گفت: «تولید مواد مخدر در این‌جا [افغانستان] ممنوع است و این موضوع هم دقیق است که کشت خشخاش به صفر رسیده و ملل متحد هم این مسله را مطرح ساخت.»

پیش از این رهبر امارت اسلامی با صدور فرمانی کشت کوکنار و تولید مواد مخدر را در سرتاسر کشور ممنوع اعلام کرده است؛ اما هنوز هم برخی کشورها و سازمان‌های مختلف از قاچاق مواد مخدر از افغانستان ابراز نگرانی می‌کنند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=58351

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.