• امروز : دوشنبه, ۲ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 23 September - 2024
کل 3680 امروز 12

اخبار ویژه

رسانه نزدیک به طالبان: داعش از نام اسلام سوء استفاده می‌کند سرمایه‌گذاران افغانستان: در بازار مشترک ازبکستان و افغانستان فعالیت‌شان را آغاز کردند ریاست شرکت‌های امارتی: ۴۳ شرکت‌ در بخش‌های گوناگون فعالیت دارند وزارت اقتصاد: در یک سال اخیر تولید ناخالص داخلی ۲.۷درصد افزایش داشته است امارت اسلامی خواستار حضور در نشست سران بریکس شد وزارت امور خارجه: طالبان جان باختن کارگردان معدن در طبس ایران را تسلیت گفت رژیم صهیونیستی حملات خود را به لبنان تشدیدکرده است صندوق حمایت از کودکان سازمان‌ملل: ۳۴۳ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه افغان را بستری کردیم مولوی عبدالکبیر: بزرگان و علماء ولایات ننگرهار و لغمان دیدار کرد تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ راه یافت پناهندگان افغانستان و چالش‌های بهداشت روانی در آمریکا پژوهشگر و افغانستان شناس روس:مشروعیت طالبان در افغانستان تثبیت شده است سفیر جدید طالبان در ازبکستان وارد تاشکند شد حزب‌الله: مناطق مختلف شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد اوچا:دفتر هماهنگی کمک‌های سازمان ملل: دولت هالند ۱۵ میلیون یورو به افغانستان کمک کرد

8

سازمان ملل متحد تا بیش از یک ماه دیگر نشست دوحه پیرامون افغانستان برگزار می‎‌شود

  • کد خبر : 58575
  • 03 جوزا 1403 - 0:59
سازمان ملل متحد تا بیش از یک ماه دیگر نشست دوحه پیرامون افغانستان برگزار می‎‌شود

سازمان ملل متحد می‌گوید که تا بیش از یک ماه دیگر، سومین نشست دوحه پیرامون افغانستان برگزار خواهد شد. در خبرنامه این سازمان آمده که معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد در جریان سفرش به کابل، از مقام‌های امارت اسلامی برای شرکت در نشست سوم دوحه دعوت کرده است. بر بنیاد خبرنامه، معاون این سازمان […]

سازمان ملل متحد می‌گوید که تا بیش از یک ماه دیگر، سومین نشست دوحه پیرامون افغانستان برگزار خواهد شد.

در خبرنامه این سازمان آمده که معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد در جریان سفرش به کابل، از مقام‌های امارت اسلامی برای شرکت در نشست سوم دوحه دعوت کرده است.

بر بنیاد خبرنامه، معاون این سازمان با شماری از مقام‌های حکومت سرپرست دیدار و محور گفت‌وگوها میان آنان نشست آینده دوحه بوده که از ۳۰ جون تا اول جولای برگزار خواهد شد.

در خبرنامه دبیرکل سازمان ملل متحد آمده است: «خانم دی کارلو درباره چالش‌های گوناگون افغانستان با طرفین گفت‌وگو کرد. در جریان این سفر، شرکای افغان خواستار آن شدند که در هر راهبردی برای مشارکت بین‌المللی، به چالش‌های بشری، توسعه‌ای و اقتصادی که افغانستان با آن روبه‌رو است، توجه شود. معاون دبیرکل درباره وضعیت حقوق بشری در افغانستان به ویژه محدودیت‌های آموزش زنان بحث کرد.»

استفان دوجاریک سخن‌گوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: «او از امیرخان متقی وزیر خارجه پیشاپیش دعوت کرد تا در نشست نمایندگان ویژه شرکت کند. هدف این نشست افزایش تعامل بین‌المللی با افغانستان به شیوه‌ای منسجم، هماهنگ و ساختارمندتر است.»

اما ذبیح‌الله مجاهد می‌گوید که شرکت هیات امارت اسلامی در نشست دوحه زیر بحث است و اگر شرایط حکومت سرپرست پذیرفته شود، نماینده آنان در این نشست شرکت خواهد کرد.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی گفت: «معاون سازمان ملل به افغانستان آمده بود، یکی از بحث‌های شان این بود که در نشست دوحه امارت اسلامی شرکت کند و امارت اسلامی این موضوع را گرفته و زیر بحث است و اگر در این نشست شرایط امارت اسلامی را پذیرفت و تصمیم شرکت در آن خواهد گرفت.»

شماری از آگاهان مسایل سیاسی برگزاری نشست سوم دوحه و شرکت هیات امارت اسلامی در آن را برای حل چالش‌های کنونی کشور مهم می‌دانند.

محمد حسن حقیار آگاه مسایل سیاسی گفت: «این نشست بخاطری فراخوانده می‌شود که چالش‌های افغانستان زیر بحث گرفته شود مانند تعامل جهان با امارت اسلامی و دیگر مسایل.»

هاشم الکوزی آگاه دیگر مسایل سیاسی گفت: «هر نشستی که درباره مسایل افغانستان، به رسمیت شناختن امارت اسلامی و مسایل دیگر دایر می‌شود صادقانه باشد همه افغان‌ها از آن استقبال می‌کند.»

این درحالی‌ست که دومین نشست دوحه در ۲۹ دلو سال ۱۴۰۲ خورشیدی به میزبانی دبیرکل سازمان ملل متحد در شهر دوحه قطر برگزار شده بود.

در آن نشست، نماینده‌های ویژه کشورها برای افغانستان، فعالان مدنی و فعالان حقوق بانوان در آن شرکت کرده بودند؛ اما هیات امارت اسلامی در این نشست به دلیل نپذیرفتن شرایط آنان شرکت نکرد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=58575

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.