• امروز : دوشنبه, ۲ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 23 September - 2024
کل 3680 امروز 12

اخبار ویژه

رسانه نزدیک به طالبان: داعش از نام اسلام سوء استفاده می‌کند سرمایه‌گذاران افغانستان: در بازار مشترک ازبکستان و افغانستان فعالیت‌شان را آغاز کردند ریاست شرکت‌های امارتی: ۴۳ شرکت‌ در بخش‌های گوناگون فعالیت دارند وزارت اقتصاد: در یک سال اخیر تولید ناخالص داخلی ۲.۷درصد افزایش داشته است امارت اسلامی خواستار حضور در نشست سران بریکس شد وزارت امور خارجه: طالبان جان باختن کارگردان معدن در طبس ایران را تسلیت گفت رژیم صهیونیستی حملات خود را به لبنان تشدیدکرده است صندوق حمایت از کودکان سازمان‌ملل: ۳۴۳ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه افغان را بستری کردیم مولوی عبدالکبیر: بزرگان و علماء ولایات ننگرهار و لغمان دیدار کرد تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ راه یافت پناهندگان افغانستان و چالش‌های بهداشت روانی در آمریکا پژوهشگر و افغانستان شناس روس:مشروعیت طالبان در افغانستان تثبیت شده است سفیر جدید طالبان در ازبکستان وارد تاشکند شد حزب‌الله: مناطق مختلف شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد اوچا:دفتر هماهنگی کمک‌های سازمان ملل: دولت هالند ۱۵ میلیون یورو به افغانستان کمک کرد

6

عبدالکبیر: حضور در نشست دوحه مشروط به پذیرفته شدن خواست‌های امارت اسلامی است

  • کد خبر : 58657
  • 05 جوزا 1403 - 2:35
عبدالکبیر: حضور در نشست دوحه مشروط به پذیرفته شدن خواست‌های امارت اسلامی است

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در دیدار با هیات قطری به رهبری معاون وزیر خارجه قطر، شرکت امارت اسلامی در نشست دوحه را مشروط به پذیرفته شدن خواست‌های امارت اسلامی دانسته است. در خبرنامه معاونیت سیاسی ریاست‌الوزرا آمده است که مولوی عبدالکبیر در این دیدار نشست سوم دوحه را فرصت تعامل خوب میان امارت اسلامی […]

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در دیدار با هیات قطری به رهبری معاون وزیر خارجه قطر، شرکت امارت اسلامی در نشست دوحه را مشروط به پذیرفته شدن خواست‌های امارت اسلامی دانسته است.

در خبرنامه معاونیت سیاسی ریاست‌الوزرا آمده است که مولوی عبدالکبیر در این دیدار نشست سوم دوحه را فرصت تعامل خوب میان امارت اسلامی و جامعه جهانی یاد کرده است.

معاون وزارت خارجه قطر در دیدار با معاون سیاسی ریاست‌الوزرا گفته است که قطر می‌خواهد نقش مثبتی در تقویت روابط افغانستان با جهان بازی کند. شیخ محمد بن عبدالعزیز الخلیفی افزوده است که بی شرکت نماینده حکومت سرپرست، نشست سوم دوحه نتیجه‌یی در پی نخواهد داشت.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی گفته است: «امارت اسلامی افغانستان دعوت آن‌ها را به دست آورده و زیر بررسی قرار دارد، هر زمانی‌که مناسب دانستیم پاسخ داده خواهد شد که شرکت می‌کنیم یانه؟»

هم‌زمان امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه در دیدار با این هیات، موضع امارت اسلامی را در باره مسایل نشست سوم دوحه به‌گونه‌ی شفاف ارایه کرده و از بحث در باره تغییرات آب و هوایی، سکتور خصوصی و مواد مخدر در این نشست ابراز خرسندی کرده است. به گفته‌ی معاون سخن‌گوی وزارت خارجه، محمد بن عبدالعزیز الخلیفی در دیدار با متقی شرایط امارت اسلامی برای شرکت در نشست سوم دوحه را بجا خوانده و بر حضور نماینده حکومت سرپرست نیز تاکید کرده است.

حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت خارجه گفته است: «امیرخان متقی موضع امارت اسلامی را در مورد مسایل نشست دوحه به صورت شفاف ارایه کرد.»

برخی آگاهان مسایل سیاسی نیز بر گفت‌وگوها درباره افزایش تعاملات میان امارت اسلامی و جامعه جهانی و رعایت حقوق بشر به‌ویژه رفع ممنوعیت‌ها در برابر زنان و دختران در نشست دوحه تاکید می‌ورزند.

سلیم پیگیر آگاه مسایل سیاسی گفت: «روابط افغان‌ها با کشورهای بین‌المللی در آن [نشست دوحه] باید صحبت شود؛ نه مسایل داخلی افغانستان و در مورد نماینده که سازمان ملل متحد می‌خواهد برای ما تعیین بکند، باید معلوم شود که او چه صلاحیت‌ها و مسوولیت‌ها دارد و در نهایت از مردم افغانستان چه می‌خواهد؟»

ناصر شفیق یکی دیگر از آگاهان مسایل سیاسی گفت: «نشست سوم دوحه که به دنبال نشست ناکام دومی برگزار می‌شود، برای امارت اسلامی نیاز است تا انزواپذیری را ترک کرده و از فرصت‌های لازم استفاده کند.»

نشست سوم دوحه با حضور نماینده‌های ویژه کشورها برای افغانستان در ۳۰ام ماه جون تا اول جولای در قطر برگزار می‌شود. سازمان ملل متحد، هدف از این نشست را افزایش تعامل بین‌المللی با حکومت سرپرست به گونه منسجم و ساختارمند گفته است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=58657

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.