• امروز : شنبه, ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
کل 3656 امروز 12

اخبار ویژه

تیم ملی کرکت افغانستان در دومین بازی خود با افریقای جنوبی پیروز شد رئیس الوزرای طالبان: به هیچ کسی اجازه‌ی بحث نفاق‌افکنانه را نمی‌دهیم حنفی: از نهادهای مددرسان خواست به منظور ایجاد زمینه‌های کاری با امارت اسلامی همکاری کنند صندوق امانی افغانستان در سویس ۳۳۷ میلیون دالر سود کرده است وزارت دفاع روسیه:۱۲۴ تانک اوکراین را در محور کورسک منهدم کردیم رهبر طالبان: بر نقش عالمان دین در ثبات اجتماعی کشور تأکیدکرد تراژدی مافوق تصور جنایات‌ صهیونیست در ۳۵۰ روز جنگ در غزه سازمان ملل: خاورمیانه در آستانه فاجعه است انستیتوت صلح ایالات متحده: جامعه جهانی رویکرد روشنی برای برخورد با طالبان ندارد برخورد نامناسب نظامیان پاکستان با برخی از افغان‌ها با واکنش نیروهای امارت اسلامی مواجه شد معین مسلکی وزارت اقتصاد: دشمنان از طریق جنگ اقتصادی تلاش دارند تا مردم افغانستان را به زانو در بیاورند تاکید بر حفظ وحدت در افغانستان شیخ هبت‌الله: کشورهایی که ادعا دارند حقوق بشر در افغانستان نقض شده خود ناقض حقوق بشر هستند ترکمنستان ۱.۵ میلیارد دلار در پروژه‌های مشترک زیربنایی با افغانسستان سرمایه‌گذاری می‌کند روسیه: پیش‌بینی منفی غربی درباره افغانستان تحقق نیافته است

10

سخنگوی امارت اسلامی:تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان حضور ندارد

  • کد خبر : 58837
  • 08 جوزا 1403 - 0:50
سخنگوی امارت اسلامی:تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان حضور ندارد

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی در واکنش به اظهارات تازه وزیر داخله پاکستان گفته است که تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان حضور ندارد. آقای مجاهد ادعای این مقام حکومت پاکستان را رد کرده و افزوده است که کابل خواهان داشتن روابط نیک با اسلام‌آباد است و افزون برآن، افغانستان نمی‌خواهد در پاکستان جنگ باشد. سخنگوی […]

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی در واکنش به اظهارات تازه وزیر داخله پاکستان گفته است که تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان حضور ندارد.

آقای مجاهد ادعای این مقام حکومت پاکستان را رد کرده و افزوده است که کابل خواهان داشتن روابط نیک با اسلام‌آباد است و افزون برآن، افغانستان نمی‌خواهد در پاکستان جنگ باشد.

سخنگوی امارت اسلامی گفت: «اول ما این ادعا را رد می‌کنیم که رهبران تی تی پی در افغانستان باشند. ما به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم که از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده کند و افغانستان نمی‌خواهد در پاکستان جنگ باشد.»

پیش از این وزیر داخله پاکستان از طالبان خواسته تا در برابر رهبران تحریک طالبان پاکستان که به گفته او  حمله‌ها را از افغانستان طراحی می‌کنند، بازداشت و به حکومت پاکستان بسپارد.

محسن رضا نقوی وزیر داخله پاکستان روز گذشته در یک نشست خبری بار دیگر ادعا کرده است که تحریک طالبان پاکستان در افغانستان حضور دارند.

به گفته‌ی محسن رضا نقوی، اسلام‌آباد خواهان روابط خوب با کابل است و نمی‌خواهد که این مساله میان دو کشور جنجال برانگیز شود.

محسن رضا نقوی به خبرنگاران گفته است: «از حکومت سرپرست افغانستان می‌خواهیم که هر چه زودتر بختیار شاه، قاری عبدالله و خان ​​لالا زر به‌ویژه نورولی محسود رهبر تحریک طالبان پاکستان و عظمت‌الله محسود فرمانده و تعدادی از اعضای رهبری این گروه را بازداشت و به ما تحویل دهند. ما خواهان روابط خوب با افغانستان هستیم و این زمانی امکان‌پذیر است که با ما همکاری کنند و اجازه ندهند از خاک افغانستان در برابر ما کار گرفته شود.»

شماری از آگاهان مسایل نظامی به این باور اند که تحریک طالبان پاکستان مساله‌ی داخلی اسلام‌آباد است و این کشور می‌خواهد برای اهداف خویش این گونه ادعاها را مطرح می‌کنند.

عزیز ستانکزی آگاه مسایل نظامی گفت: «پاکستان که افغانستان را متهم می‌کند و می‌گوید که در خاک افغانستان تحریک طالبان پاکستان حضور دارند و از خاک افغانستان به پاکستان تهدید است، این واقعیت ندارد.»

محمدمتین محمدخیل آگاه مسایل نظامی می‌گوید: «تی تی پی با حکومت پاکستان مشکل دارد و اعضای تحریک طالبان پاکستان از این کشور هستند و به آنان تروریست گفته نمی‌شود، آنان اختشاش‌گر هستند و در پاکستان شریعت و استقلالیت می‌خواهند.»

پیش از این هم شماری از مقام‌های پاکستانی به‌شمول وزیر دفاع این کشور ادعا کرده بود که از خاک افغانستان ضد پاکستان کار گرفته می‌شود و اسلام‌آباد این مساله را با کابل در میان گذشته است؛ اما امارت اسلامی بارها کارگیری از خاک افغانستان در برابر کشورهای دیگر را رد کرده و اطمینان داده است که خاک افغانستان ضد هیچ کشوری کار گرفته نخواهد شد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=58837
  • ارسال توسط :
  • دیدگاه‌ها برای سخنگوی امارت اسلامی:تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان حضور ندارد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.