• امروز : دوشنبه, ۲ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 23 September - 2024
کل 3668 امروز 0

اخبار ویژه

سفیر جدید طالبان در ازبکستان وارد تاشکند شد حزب‌الله: مناطق مختلف شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد اوچا:دفتر هماهنگی کمک‌های سازمان ملل: دولت هالند ۱۵ میلیون یورو به افغانستان کمک کرد ساختمان پارک ملی واخان تکمیل شد برای نخستین بار شفاخانه کادری دانشکده طب دانشگاه هرات فعال شد وزیر خارجه روسیه: هیچ کس خواهان وقوع جنگ هسته‌ای نیست اردوغان: اسرائیل قصد گسترش جنگ را در منطقه دارد یوناما: بر پشتیبانی درازمدت از مردم افغانستان تأکیدکرد وزارت معادن:این وزارت دست حلقه‌های مافیایی را از معادن‌ افغانستان کوتاه کرده است انتقاد سهیل شاهین از عدم عوت به نشست مجمع عمومی سازمان ملل معاون وزیر حج و اوقاف طالبان:در شرایط کنونی وحدت مسلمانان از همیشه مهم‌تر است منیر اکرم: به گفتگو با طالبان متعهد هستیم تیم ملی کرکت افغانستان در دومین بازی خود با افریقای جنوبی پیروز شد رئیس الوزرای طالبان: به هیچ کسی اجازه‌ی بحث نفاق‌افکنانه را نمی‌دهیم حنفی: از نهادهای مددرسان خواست به منظور ایجاد زمینه‌های کاری با امارت اسلامی همکاری کنند

14

تفاهم‌نامه نقشه‌برداری و طراحی راه‌آهن تورغندی- هرات با یک شرکت داخلی امضاء شد

  • کد خبر : 58864
  • 08 جوزا 1403 - 17:05
تفاهم‌نامه نقشه‌برداری و طراحی راه‌آهن تورغندی- هرات با یک شرکت داخلی امضاء شد

اداره راه‌آهن افغانستان تفاهم‌نامه نقشه‌برداری و طراحی راه‌آهن تورغندی- هرات را با یک شرکت داخلی به امضاء رساند. قرار است روند نقشه‌برداری و طراحی این راه‌آهن که از بندر تورغندی تا رباط پریان، در نزدیکی شهر هرات امتداد دارد، در جریان سه ماه به پایان برسد. عبدالباری صدیقی معین تخنیکی اداره راه‌آهن کشور گفت: « […]

اداره راه‌آهن افغانستان تفاهم‌نامه نقشه‌برداری و طراحی راه‌آهن تورغندی- هرات را با یک شرکت داخلی به امضاء رساند.

قرار است روند نقشه‌برداری و طراحی این راه‌آهن که از بندر تورغندی تا رباط پریان، در نزدیکی شهر هرات امتداد دارد، در جریان سه ماه به پایان برسد.

عبدالباری صدیقی معین تخنیکی اداره راه‌آهن کشور گفت: « وقتی که راه‌آهن تورغندی- هرات به میدان هوایی متصل شود، پلان‌های بعدی اداره راه‌‌آهن افغانستان این است که این خط به طرف فراه، هلمند، قندهار و سپین‌بولدک و چمن وصل شود تا بتوانیم به راه‌آهن پاکستان هم متصل شویم. با این کار ارتباطات دوجانبه در انتقالات منطقه به وجود می‌آید.»

اداره راه‌آهن کشور اطمینان می‌دهد که کار ساخت این راه‌آهن، پس از پایان نقشه‌برداری و طراحی، آغاز خواهد شد.

به گفته‌ی این اداره، قرار است کار عملی ساخت این راه‌آهن نیز آغاز شود.

سلطان احمد سروری رییس شرکت پیمان‌کار گفت: «تیم ما در هفته روان از روسیه به هرات می‌آید. قرار است یک سروی ابتدایی و نهایی در زمینه مقدار کیلومتر این خط اعلان بکند. در قدم بعدی ما کار خود را روی سروی و دیزان متمرکز می‌کنیم.»

مسوولان محلی هرات می‌گویند که اجرایی شدن پروژه راه‌آهن تورغندی تا شهر هرات باعث تحول اقتصادی در این ولایت می‌شود.

نوراحمد اسلام جار والی هرات گفت: «هرات یک چهار راهی برای رسیدن اموال آسیای شمالی به آسیای جنوبی و بر عکس خواهد گردید. این از نعمت‌های الله بزرگ برای مردم افغاستان و به ویژه برای مردم هرات است.»

راه‌آهن تورغندی هرات یکی از مسیرهای اصلی ریلی کشور شناخته می‌شود که افغانستان را به آسیای میانه، روسیه و چین وصل می‌سازد.

روزانه ده‌ها واگون کالاهای وارداتی از کشورهای مختلف از طریق قطار وارد ایست‌گاه تورغندی در مرز میان افغانستان و ترکمنستان می‌شود.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=58864

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.