• امروز : جمعه, ۳۰ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
کل 3652 امروز 8

اخبار ویژه

وزارت دفاع روسیه:۱۲۴ تانک اوکراین را در محور کورسک منهدم کردیم رهبر طالبان: بر نقش عالمان دین در ثبات اجتماعی کشور تأکیدکرد تراژدی مافوق تصور جنایات‌ صهیونیست در ۳۵۰ روز جنگ در غزه سازمان ملل: خاورمیانه در آستانه فاجعه است انستیتوت صلح ایالات متحده: جامعه جهانی رویکرد روشنی برای برخورد با طالبان ندارد برخورد نامناسب نظامیان پاکستان با برخی از افغان‌ها با واکنش نیروهای امارت اسلامی مواجه شد معین مسلکی وزارت اقتصاد: دشمنان از طریق جنگ اقتصادی تلاش دارند تا مردم افغانستان را به زانو در بیاورند تاکید بر حفظ وحدت در افغانستان شیخ هبت‌الله: کشورهایی که ادعا دارند حقوق بشر در افغانستان نقض شده خود ناقض حقوق بشر هستند ترکمنستان ۱.۵ میلیارد دلار در پروژه‌های مشترک زیربنایی با افغانسستان سرمایه‌گذاری می‌کند روسیه: پیش‌بینی منفی غربی درباره افغانستان تحقق نیافته است همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر بلینکن را در مورد خروج از افغانستان فراخواند مفتی اهل سنت عراق: حمایت از آرمان فلسطین بر اساس کلمه توحید بر همه مسلمانان واجب است مجمع عمومی سازمان ملل متحد: قطعنامه‌‌ی علیه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد

3

استقبال امارت از موقف‌گیری مسکو در برابر حکومت طالبان

  • کد خبر : 58926
  • 10 جوزا 1403 - 2:45
استقبال امارت از موقف‌گیری مسکو در برابر حکومت طالبان

وزارت خارجه امارت اسلامی در خبرنامه‌ای از موقف روسیه در باره تعامل این کشور با حکومت سرپرست ستایش کرده است. وزارت خارجه در این خبرنامه گفته است که کابل همواره خواهان نیرومندی روابط با مسکو بوده است. در بخشی از این خبرنامه آمده است: «وزارت خارجه از اظهارات رهبری، وزیر خارجه و سایر مقام‌های روسیه […]

وزارت خارجه امارت اسلامی در خبرنامه‌ای از موقف روسیه در باره تعامل این کشور با حکومت سرپرست ستایش کرده است.

وزارت خارجه در این خبرنامه گفته است که کابل همواره خواهان نیرومندی روابط با مسکو بوده است.

در بخشی از این خبرنامه آمده است: «وزارت خارجه از اظهارات رهبری، وزیر خارجه و سایر مقام‌های روسیه مبنی بر ابراز اراده سیاسی برای گسترش روابط با امارت اسلامی افغانستان استقبال می‌کند. وزارت خارجه به روسیه ابراز می‌کند که در رابطه به گسترش بیشتر و تقویت روابط مثبت به هدف تامین منافع مردم دو کشور بر اساس احترام متقابل و مصالح مشترک، عزم جدی سیاسی دارد.»

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی در این باره به طلوع‌نیوز گفت: «صحبت‌های مسوولان روسیه در این اواخر مثبت بوده و نشان‌دهنده آن است که دروازه تعامل با امارت اسلامی افغانستان را می‌خواهند باز نگه‌دارند و امارت اسلامی هم روابط خوب دیپلماتیک را با آن کشور ایجاد کرده است.»

روز پیش ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه در یک نشست خبری در تاشکند پایتخت ازبیکستان، تعامل روسیه با حکومت سرپرست افغانستان را مهم خواند و افزود که روابط مسکو با حکومت سرپرست قابل توجه و ضروری است.

ولادیمیر پوتین به خبرنگاران گفت: «مشکلاتی در افغانستان وجود دارند، این مشکلات برای همه آشکار و شناخته شده است؛ اما پرسش این است که چگونه با مقام‌های کنونی روابط برقرار کنیم؟ باید به یک طریقه‌یی آن را بسازیم، اینان مردمانی هستند که کشور و قلمرو شان را اداره می‌کنند، آنان اکنون در قدرت هستند ما باید بر بنیاد واقعیت‌ها به پیش برویم وبر بنیاد آن روابط مان را بسازیم.»

در روزهای گذشته، ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه برای افغانستان و سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور در باره حذف نام‌ مقام‌های کنونی افغانستان از فهرست سیاه سخن گفتند.

اما در سوی دیگر سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به تصمیم بیرون کردن نام مقام‌های امارت اسلامی از فهرست گروه‌های هراس‌افگن ازسوی روسیه گفته است که این تصمیم برای کشورهای دیگر پیامد بدی خواهد داشت.

جان کربی در این باره گفت: «طالبان به یکی از تعهدات خود عمل نکرده‌اند، نحوه برخورد با مردم، دختران و زنان افغان و مدیریت اقتصاد شان. ما در وضعیتی نیستیم که طالبان را به عنوان حکومت رسمی افغانستان به‌رسمیت بشناسیم. اگر روسیه چنین کاری را انجام دهد، ما باورمند هستیم که پیامد بدی برای دیگران به دنبال خواهد داشت.»

در پایان سفر رییس‌جمهور روسیه به ازبیکستان، در یک بیانیه مشترک، برقراری صلح و ثبات در افغانستان برای مسکو و تاشکند یک اولویت دانسته شد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=58926

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.