• امروز : جمعه, ۳۰ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
کل 3641 امروز 9

اخبار ویژه

همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر بلینکن را در مورد خروج از افغانستان فراخواند مفتی اهل سنت عراق: حمایت از آرمان فلسطین بر اساس کلمه توحید بر همه مسلمانان واجب است مجمع عمومی سازمان ملل متحد: قطعنامه‌‌ی علیه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد وزیر مهاجرین با سفیر قطر در کابل دیدار کرد واکنش طالبان به نگرانی اعضای شورای امنیت حقایق باید در نظر گرفته شود بانک مرکزی: ارزش افغانی در برابر دالر سه درصد افزایش یافته است وزیرخارجه: هیئت امارت اسلامی در نشست فارمت مسکو شرکت می‌کند حقانی: جامعه جهانی پذیرفته که افغانستان تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است محمد نبی عمری: به مشورت و نظر مردم نیاز داریم ۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است

10

مولانا فضل‌الرحمن:ورود هراس‌افگنان از افغانستان به پاکستان را رد کرده است

  • کد خبر : 59175
  • 15 جوزا 1403 - 1:12
مولانا فضل‌الرحمن:ورود هراس‌افگنان از افغانستان به پاکستان را رد کرده است

مولانا فضل‌الرحمن رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان ادعای مقام‌های پاکستانی در باره ورود هراس‌افگنان از افغانستان به پاکستان را رد کرده است. رهبر جمعیت علمای پاکستان هم‌چنان گفته است که پاکستان در بیست سال گذشته حریم هوایی اش را در اختیار امریکا قرار داده بود تا به بخش‌های مرزی افغانستان حمله کند. مولانا فضل‌الرحمن گفته […]

مولانا فضل‌الرحمن رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان ادعای مقام‌های پاکستانی در باره ورود هراس‌افگنان از افغانستان به پاکستان را رد کرده است.

رهبر جمعیت علمای پاکستان هم‌چنان گفته است که پاکستان در بیست سال گذشته حریم هوایی اش را در اختیار امریکا قرار داده بود تا به بخش‌های مرزی افغانستان حمله کند.

مولانا فضل‌الرحمن گفته است: «پایگاه دادند تا به افغان‌ها حمله کنند، فضا دادند تا به افغان‌ها حمله کنند. آیا تا به حال آن‌ها از شما شکایت کرده‌اند که چرا هواپیماها از فرودگاه‌های شما بُلند می‌شوند و به ما حمله می‌کنند. نه از هواپیماها شکایت کردند، نه از بمباران. بیست سال با هواپیماهای خود هزاران نفر را نابود کردید، قبایل را نابود کردید.»

با این حال امارت اسلامی گفته است که رویدادهای ضد امنیت در پاکستان هیچ پیوندی به افغانستان ندارد و این کشور باید ریشه رویدادهای ضد امنیت را در خاک خود جست‌وجو کند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی گفت: «گاهی وقت‌ها که در آن‌جا ناامنی وجود دارد و یا سر می‌زند، ربط به افغانستان ندارد چون تمام حوادث در خاک آنان در صوبه‌های مختلف صورت می‌گیرد یعنی صدها کیلومتر دورتر از خط دیورند واقع می‌شود.»

در پی افزایش رویدادهای ضدامنیت در بیشتر از دو سال پسین در پاکستان، مقام‌های ارشد نطامی و سیاسی این کشور هرازگاهی ادعا کرده‌اند که خاک افغانستان ضد این کشور کار گرفته می‌شود.

ناصر شفیق آگاه مسایل سیاسی گفت: «موضوع تی‌تی‌پی یک موضوع داخلی پاکستان است. بدون این‌که از آن پروژه ساخته شود، بهتر است که افغانستان و پاکستان به عنوان کشورهای همسایه و اسلامی، ثبات سیاسی و امنیت یک‌دیگر را در این جست‌وجو کنند که به خواست‌های مردم تسلیم شوند.»

این در حالی‌ست که رویدادهای ضد امنیت در پاکستان در نزدیک به سه سال پسین بر روابط میان کابل و اسلام‌آباد سایه افگنده است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=59175

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.