• امروز : شنبه, ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
کل 3663 امروز 7

اخبار ویژه

وزیر خارجه روسیه: هیچ کس خواهان وقوع جنگ هسته‌ای نیست اردوغان: اسرائیل قصد گسترش جنگ را در منطقه دارد یوناما: بر پشتیبانی درازمدت از مردم افغانستان تأکیدکرد وزارت معادن:این وزارت دست حلقه‌های مافیایی را از معادن‌ افغانستان کوتاه کرده است انتقاد سهیل شاهین از عدم عوت به نشست مجمع عمومی سازمان ملل معاون وزیر حج و اوقاف طالبان:در شرایط کنونی وحدت مسلمانان از همیشه مهم‌تر است منیر اکرم: به گفتگو با طالبان متعهد هستیم تیم ملی کرکت افغانستان در دومین بازی خود با افریقای جنوبی پیروز شد رئیس الوزرای طالبان: به هیچ کسی اجازه‌ی بحث نفاق‌افکنانه را نمی‌دهیم حنفی: از نهادهای مددرسان خواست به منظور ایجاد زمینه‌های کاری با امارت اسلامی همکاری کنند صندوق امانی افغانستان در سویس ۳۳۷ میلیون دالر سود کرده است وزارت دفاع روسیه:۱۲۴ تانک اوکراین را در محور کورسک منهدم کردیم رهبر طالبان: بر نقش عالمان دین در ثبات اجتماعی کشور تأکیدکرد تراژدی مافوق تصور جنایات‌ صهیونیست در ۳۵۰ روز جنگ در غزه سازمان ملل: خاورمیانه در آستانه فاجعه است

5

وزارت مخابرات:از اتصال بیست و شش ولایت کشور به خدمات فایبر نوری خبر داد

  • کد خبر : 59809
  • 29 جوزا 1403 - 11:51
وزارت مخابرات:از اتصال بیست و شش ولایت کشور به خدمات فایبر نوری خبر داد

عنایت‌الله الکوزی سخنگوی این وزارت اظهار داشت که در حال حاضر هفت بخش کشور از طریق کشورهای همسایه به خدمات فایبر نوری متصل هستند و برخی کشورهای دیگر نیز علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این بخش هستند. سخنگوی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی گفت: «تاکنون ۲۶ ولایت کشور به فایبر نوری وصل شده است و ما […]

عنایت‌الله الکوزی سخنگوی این وزارت اظهار داشت که در حال حاضر هفت بخش کشور از طریق کشورهای همسایه به خدمات فایبر نوری متصل هستند و برخی کشورهای دیگر نیز علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این بخش هستند.

سخنگوی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی گفت: «تاکنون ۲۶ ولایت کشور به فایبر نوری وصل شده است و ما دیروز ولایت فراه را نیز به این شبکه وصل کردیم. مردم افغانستان می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.»

به گفته او، وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در تلاش است تا این خدمات را در ولسوالی‌های ولایت‌های که شامل این روند نشده‌اند نیز گسترش دهد.

عنایت‌الله الکوزی بیان کرد: «ما در ۷ نقطه به شبکه فایبر نوری متصل هستیم، از جمله کشورهای آسیای میانه و آسیای جنوبی.»

برخی از شهروندان و آگاهان مسایل اقتصادی گسترش خدمات اینترنتی در مناطق دورافتاده کشور را مهم می‌دانند و از وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‌خواهند تا برای کاهش بهای اینترنت و افزایش کیفیت آن تلاش بیشتری کند.

شاکر یعقوبی آگاه مسایل اقتصادی گفت: «گسترش فایبر نوری می‌تواند روی اقتصاد افغانستان تاثیر داشته باشد، از جمله افزایش کیفیت و سرعت اینترنت که باعث کارایی کسب‌وکارها می‌شود. کاهش قیمت‌ها سبب تقویت تجارت الکترونیک می‌شود.»

محمد باشنده کابل گفت: «خواست ما این است که روی کیفیت و قیمت اینترنت توجه شود.»

پیش از این، باشنده‌های شمار ولسوالی‌ها و مناطق دورافتاده کشور از دسترسی نداشتن به خدمات مخابراتی و اینترنت انتقاد کرده‌اند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=59809

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.