• امروز : جمعه, ۳۰ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
کل 3644 امروز 12

اخبار ویژه

شیخ هبت‌الله: کشورهایی که ادعا دارند حقوق بشر در افغانستان نقض شده خود ناقض حقوق بشر هستند ترکمنستان ۱.۵ میلیارد دلار در پروژه‌های مشترک زیربنایی با افغانسستان سرمایه‌گذاری می‌کند روسیه: پیش‌بینی منفی غربی درباره افغانستان تحقق نیافته است همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر بلینکن را در مورد خروج از افغانستان فراخواند مفتی اهل سنت عراق: حمایت از آرمان فلسطین بر اساس کلمه توحید بر همه مسلمانان واجب است مجمع عمومی سازمان ملل متحد: قطعنامه‌‌ی علیه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد وزیر مهاجرین با سفیر قطر در کابل دیدار کرد واکنش طالبان به نگرانی اعضای شورای امنیت حقایق باید در نظر گرفته شود بانک مرکزی: ارزش افغانی در برابر دالر سه درصد افزایش یافته است وزیرخارجه: هیئت امارت اسلامی در نشست فارمت مسکو شرکت می‌کند حقانی: جامعه جهانی پذیرفته که افغانستان تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است

14

شورای حقوق‌‌ بشر سازمان ملل با با موضوع وضعیت حقوق‌‌ بشر در افغانستان نشست برگزار کرد

  • کد خبر : 59812
  • 29 جوزا 1403 - 19:21
شورای حقوق‌‌ بشر سازمان ملل با با موضوع وضعیت حقوق‌‌ بشر در افغانستان نشست برگزار کرد

به گزارش آژانس خبری پامیر، شورای حقوق‌‌ بشر سازمان ملل امروز سه‌شنبه، در نشستی وضعیت حقوق‌‌ بشر در افغانستان را بررسی می‌کند. در نشست امروز قرار است «ریچارد بنت» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان، گزارش جدید خود را درباره وضعیت حقوق بشری در افغانستان ارائه کند. بنت پیش از این گزارش خود […]

به گزارش آژانس خبری پامیر، شورای حقوق‌‌ بشر سازمان ملل امروز سه‌شنبه، در نشستی وضعیت حقوق‌‌ بشر در افغانستان را بررسی می‌کند.

در نشست امروز قرار است «ریچارد بنت» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان، گزارش جدید خود را درباره وضعیت حقوق بشری در افغانستان ارائه کند.

بنت پیش از این گزارش خود را برای عموم منتشر کرده و در آن از کشورهای جهان خواسته تا از عادی‌سازی روابط با طالبان و مشروعیت‌بخشی به آن خودداری کنند.

این نشست درحالی برگزار می‌شود که نشست سوم دوحه درباره افغانستان قرار است ۳۰ ژوئن و اول جولای در دوحه برگزار شود و گفته می‌شود محور اصلی آن عادی‌سازی روابط طالبان با جهان است.

گفتنی است پیش از این طالبان اعلام کرده بود که در جریان آخرین جزئیات دستورکار نشست دوحه قرار دارد و بر اساس آن تصمیم به حضور در نشست گرفته است.

از سوی دیگر «فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک نشست خبری اعلام کرد دستورکار نشست دوحه هنوز نهایی نشده و پس از نهایی شدن ترتیبات مقدماتی، مشارکت یا عدم مشارکت طالبان در آن روشن خواهد شد.

وزارت خارجه طالبان در واکنش به این اظهارات تصریح کرد: اگر تغییری در ترکیب و دستور کار جلسه ایجاد شود، مسلماً در تصمیم‌گیری ما تأثیر خواهد گذاشت و سپس با همه طرف‌ها در میان گذاشته خواهد شد.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=59812

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.