• امروز : چهارشنبه, ۴ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 25 September - 2024
کل 3702 امروز 9

اخبار ویژه

وزارت دفاع روسیه:تلفات ارتش اوکراین در کورسک ادامه دارد امیر قطر: اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نسل‌کشی است ریاست معادن ولایت پنجشیر: ۲۶۳۸ قیراط زمرد پنجشیر به فروش رسیده است ۷۰۰هزار نفر در یک سال گذشته از پاکستان به افغانستان برگشتند وزارت خارجه: سفیر امارت اسلامی به صورت رسمی کارش را در ازبکستان آغاز کرد سهیل شاهین: جهان به جای انتقاد راه تعامل را با امارت اسلامی در پیش بگیرد وزارت خارجه طالبان:جنایات رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را تهدید می‌کند جمهوریخواهان آمریکا: به دنبال توقف کمک‌‌های مالی به افغانستان چین: خواستار توجه و رسیدگی به بحران بشری در افغانستان شد بزرگان و علمای ولایت بغلان خواستار ساخت شفاخانه و مکاتب در این ولایت شدند مسئول سیاست خارجی اروپا نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه هشدار داد والی هرات: دومین قطار ترانزیتی حامل مواد معدنی افغانستان عازم ترکیه شد ژاپن برای حضور افغانستان در کنفرانس تغییرات اقلیمی تلاش می‌کند گسترش همکاری‌ اقتصادی ایران و افغانستان در انرژی و محیط زیست تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۴ روز چهارشنبه‌باتیم پاراگوئه بازی می‌کند

6

بازگشت۹۵۲ نفر از طریق کمیسیون تماس به افغانستان

  • کد خبر : 63527
  • 31 اسد 1403 - 1:27
بازگشت۹۵۲ نفر از طریق کمیسیون تماس به افغانستان

کمیسیون تماس با شخصیت‌ها گفته است که از آغاز فعالیت این کمیسیون تا اکنون بیش از ۹۵۰ نفر به‌شمول برخی از وزیران، والیان و اعضای پارلمان حکومت پیشین به کشور برگشته‌اند. احمدالله وثیق سخنگوی این کمیسیون هم‌چنان اطمينان داده است که به همه کسانی که از طریق این کمیسیون به کشور برگشته‌اند، کارت‌های مصوونیت توزیع […]

کمیسیون تماس با شخصیت‌ها گفته است که از آغاز فعالیت این کمیسیون تا اکنون بیش از ۹۵۰ نفر به‌شمول برخی از وزیران، والیان و اعضای پارلمان حکومت پیشین به کشور برگشته‌اند.

احمدالله وثیق سخنگوی این کمیسیون هم‌چنان اطمينان داده است که به همه کسانی که از طریق این کمیسیون به کشور برگشته‌اند، کارت‌های مصوونیت توزیع شده و می‌توانند در امنیت کامل به زندگی شان ادامه دهند.

آقای وثیق  گفت: تا اکنون ۹۵۲ تن از طریق کمیسیون تماس به کشور برگشته‌اند و با دوستان و اقارب خود زندگی آرام دارند که از این میان، ۹۰ تن آنان کسانی بودند که از کشور خارج نشده بودند ولی در حکومت پیشین وظیفه داشتند، وکیل‌های پارلمان و وکیل شوراها بودند.

برخی آگاهان مسایل سیاسی به این باور اند که اگر حکومت سرپرست زمینه کار و امنیت را برای کسانی که کشور را ترک کرده‌اند، فراهم بسازد، چهره‌های بیش‌تری به کشور بر می‌گردند.

محمدمتین محمدخیل آگاه مسایل نظامی گفت: وقتی که با آنان تماس حاصل می‌کنند و آنان عودت به افغانستان می‌کنند، باید برای اولاد آن‌ها و فامیل آن‌ها زمینه کار و زمینه تحصیل مساعد شود.

کمیسیون تماس با شخصیت‌ها بر بنیاد فرمان رهبر امارت اسلامی در ماه ثور سال ۱۴۰۱ خورشیدی ایجاد شد. این کمیسیون وظیفه دارد تا زمینه برگشت چهره‌های سیاسی، نظامی، فرهنگی و افراد ملکی که در هنگام سقوط نظام جمهوری به بیرون از کشور رفته‌اند، را فراهم کند.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63527

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.