• امروز : دوشنبه, ۲ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 23 September - 2024
کل 3668 امروز 0

اخبار ویژه

سفیر جدید طالبان در ازبکستان وارد تاشکند شد حزب‌الله: مناطق مختلف شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد اوچا:دفتر هماهنگی کمک‌های سازمان ملل: دولت هالند ۱۵ میلیون یورو به افغانستان کمک کرد ساختمان پارک ملی واخان تکمیل شد برای نخستین بار شفاخانه کادری دانشکده طب دانشگاه هرات فعال شد وزیر خارجه روسیه: هیچ کس خواهان وقوع جنگ هسته‌ای نیست اردوغان: اسرائیل قصد گسترش جنگ را در منطقه دارد یوناما: بر پشتیبانی درازمدت از مردم افغانستان تأکیدکرد وزارت معادن:این وزارت دست حلقه‌های مافیایی را از معادن‌ افغانستان کوتاه کرده است انتقاد سهیل شاهین از عدم عوت به نشست مجمع عمومی سازمان ملل معاون وزیر حج و اوقاف طالبان:در شرایط کنونی وحدت مسلمانان از همیشه مهم‌تر است منیر اکرم: به گفتگو با طالبان متعهد هستیم تیم ملی کرکت افغانستان در دومین بازی خود با افریقای جنوبی پیروز شد رئیس الوزرای طالبان: به هیچ کسی اجازه‌ی بحث نفاق‌افکنانه را نمی‌دهیم حنفی: از نهادهای مددرسان خواست به منظور ایجاد زمینه‌های کاری با امارت اسلامی همکاری کنند

1

طارق علی بخیت: از طالبان خواست درباره آموزش و کار زنان در افغانستان بازنگری کند

  • کد خبر : 63942
  • 10 سنبله 1403 - 0:28
طارق علی بخیت: از طالبان خواست درباره آموزش و کار زنان در افغانستان بازنگری کند

طارق علی بخیت نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی، در دیدار با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه، از حکومت سرپرست خواست تا تصمیم خود را درباره آموزش و کار زنان در افغانستان بازنگری کند. آقای بخیت در حاشیه پنجاهمین نشست سازمان همکاری اسلامی در دیدارش با آقای متقی، بر اجرای قطع‌نامه‌های شورای وزیران خارجه این سازمان […]

طارق علی بخیت نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی، در دیدار با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه، از حکومت سرپرست خواست تا تصمیم خود را درباره آموزش و کار زنان در افغانستان بازنگری کند.

آقای بخیت در حاشیه پنجاهمین نشست سازمان همکاری اسلامی در دیدارش با آقای متقی، بر اجرای قطع‌نامه‌های شورای وزیران خارجه این سازمان درباره افغانستان نیز تأکید کرده است.

سرپرست وزارت خارجه، ناوقت سه‌شنبه، برای شرکت در پنجاهمین نشست سازمان همکاری اسلامی وارد پایتخت کامرون شد.

سازمان همکاری اسلامی در خبرنامه‌ای گفته است: نماینده ویژه، پیگیری تطبیق قطعنامه‌های شورای وزیران خارجه در مورد افغانستان را مورد بحث قرار داد و به‌ویژه از مقام‌های افغانستان خواست تا تصمیمات خود را در برابر آموزش دختران و کار زنان بررسی کنند.

ناصر شفق استاد دانشگاه گفت: امروز افغانستان به سبب تعطیل آموزش دختران از نظر ساختارهای جهانی افتاده است. بناء، نیاز است که حکومت سرپرست با سازمان همکاری اسلامی و دیگر ساختارها بر بنیاد حقوق مشروع تعامل کند.

در این خبرنامه همچنین آمده است که در این دیدار، دو طرف مساله پیکار با مواد مخدر و هراس‌افگنی را نیز به بحث گرفته و درباره وضعیت امنیتی و اقتصادی کشور نیز گفت‌وگو کرده‌اند.

خبرنامه افزوده است: در این نشست همچنین تلاش‌ها برای پیکار با هراس‌افکنی و مواد مخدر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین در مورد وضعیت امنیتی، انسانی و اقتصادی کشور بحث و تبادل نظر شد.

عزیز معارج آگاه مسایل سیاسی گفت: سازمان همکاری اسلامی متشکل از پنجاه و هفت کشور اسلامی جهان است و افغانستان هم یک کشور است. اگر به اعضای این سازمان قناعت داده شود توسط مقام‌های امارت اسلامی، این می‌تواند به سطح جهان تمام مشکلات افغانستان را حل کند.

پنجاهمین نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی به تاریخ ۲۹ و ۳۰ اگست در کامرون برگزار شد و در این نشست، امیرخان متقی به نمایندگی از افغانستان نیز حضور یافت.

آژانس خبری پامیر

 

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63942

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.