• امروز : سه شنبه, ۱۰ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
کل 3781 امروز 0

اخبار ویژه

رهبری شهید مقاومت در اندیشه فاخر شاعر انقلابی عبدالعزیز نصیر: امارت اسلامی بر تطبیق عدالت در کشور متعهد است وزارت فواید عامه: در ماه سنبله ۳۰۰ هزار تُن کالا از طریق راه‌آهن انتقال یافته است تولید پنبه در قندوز کاهش یافته است کابینه جاپان استعفا کرد مولوی عبدالکبیر: افغانستان ظرفیت تبدیل شدن به کشور صادراتی انرژی را دارد افزایش ۱۴درصدی ارزش افغانی در برابر دالر حمایت دبیر کل سازمان ملل از ایجاد یک مرکز منطقه‌ای برای توسعه پایدار افغانستان در آسیای میانه پولیس هند دو شهروند افغانستان را به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت کرد اتاق تجارت: سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه در هفته آینده برگزار می‌شود بیماری‌های قلبی عامل ۲۱ درصد مرگ‌ومیر در افغانستان است امضای سه تفاهم‌نامه برای تولید ۲۴۰ میگاوات برق برشنا با شرکت‌های داخلی شورای علمای شیعه افغانستان سید حسن نصرالله یک فکر و یک راه است مقامات مرزی افغانستان و ایران برای هماهنگی بیشتر نیروهای مرزی دو کشور گفتگو کردند عملیات ویژه طالبان علیه داعش در مناطق مختلف افغانستان

4

طالبان به دولت و ارتش پاکستان اعتمادی ندارد

  • کد خبر : 64462
  • 22 سنبله 1403 - 0:19
طالبان به دولت و ارتش پاکستان اعتمادی ندارد

به گزارش آژانس خبری پامیر، مدرن دیپلماسی در گزارشی تاکید کرد درگیری‌های مرزی بین افغانستان و پاکستان عملاً عادی شده است و روابط بین بخش‌های بزرگی از مردم هر دو کشور را بدتر کرده است. گزارش افزود سران حکومت طالبان در افغانستان می‌خواهند سیاست خارجی مستقل‌تری را دنبال کنند و تحت تأثیر ارتش پاکستان نباشند. […]

به گزارش آژانس خبری پامیر، مدرن دیپلماسی در گزارشی تاکید کرد درگیری‌های مرزی بین افغانستان و پاکستان عملاً عادی شده است و روابط بین بخش‌های بزرگی از مردم هر دو کشور را بدتر کرده است.

گزارش افزود سران حکومت طالبان در افغانستان می‌خواهند سیاست خارجی مستقل‌تری را دنبال کنند و تحت تأثیر ارتش پاکستان نباشند.

مدرن دیپلماسی با اشاره به درگیری‌های مرزی بین افغانستان و پاکستان نیز نوشت دو کشور در شرایط جنگ سرد و درگیری سیاسی نسبتاً سختی قرار دارند که گه‌گاه به درگیری‌های مسلحانه کوتاه می‌انجامد. بی‌اعتمادی و خصومت مردم افغانستان نسبت به پاکستانی‌ها و به ویژه ارتش این کشور نیز در حال افزایش است.

گزارش با اشاره به نقش چین در افغانستان و پاکستان نیز اظهار داشت دولت پکن خواستار افزایش تدابیر امنیتی در داخل خاک پاکستان برای پیشبرد پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی خود است.

این رسانه خاطرنشان کرد حکومت طالبان در افغانستان به دنبال اعمال فشار نظامی بر گروه‌های مختلف رادیکال ضد پاکستانی نیست و حتی ارتش پاکستان را به حمایت از افراط‌گرایان رادیکال بین‌المللی در خاک افغانستان متهم می‌کنند.

این  گزارش به نقل از مقامات طالبان نیز آورده است ما به پاکستانی‌ها اعتماد نداریم، آنها ما را دوست ندارند و از هر راه ممکن برای تضعیف افغانستان تلاش می‌کنند.

بر اساس این گزارش به نظر می‌رسد تنش‌ها بین پاکستان و افغانستان طی سه سال اخیر و با روی کار آمدن حکومت طالبان افزایش یافته است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=64462

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.