• امروز : پنج شنبه, ۲۹ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل 3632 امروز 13

اخبار ویژه

طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است محمد نبی عمری: به مشورت و نظر مردم نیاز داریم ۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است رهبر طالبان: نیروهای امنیتی با مردم رفتار نیک داشته باشند رئیس‌جمهور ترکمنستان:جامعه جهانی با واقع بینی به افغانستان کمک کند علماء و بزرگان ولایت جوزجان خواستار توجه به پروژه‌های انکشافی در این ولایت شدند معین امور جوانان وزارت فرهنگ:۲۰ میلیون جوان در کشور واجد شرایط کار هستند برخی اعضای سازمان ملل از طالبان خواستند حقوق زنان را تامین کند معاون سیاسی ریاست‌الوزرا: تعامل مثبت با کشورها اولویت امارت اسلامی است استانکزی: نشست‌های مخالفان در خارج از افغانستان تاثیری ندارد برگزاری نشست کمیسیون سیاسی طالبان به ریاست مولوی عبدالکبیر وزارت عدلیه طالبان: شهرک خالد بن ولید در ولایت بلخ را دولتی اعلام کرد

2

وزیرداخله:جهانیان از طالبان به دلیل تمکین نکردن به خواسته‌آن‌ها ناراضی هستند

  • کد خبر : 64644
  • 26 سنبله 1403 - 0:15
وزیرداخله:جهانیان از طالبان به دلیل تمکین نکردن به خواسته‌آن‌ها ناراضی هستند

خلیفه سراج‌الدین حقانی در برنامه فراغت پیلوتان، این ناراضیتی جهانیان را بی‌جا می‌خواند. سرپرست وزارت داخله در این باره گفت: جهانیان اگر به این از ما خفه هستند که ما آزادی را به شکل یک تعامل، همانند نظام محکوم وقت که این‌جا بود، به‌طور کامل به افغان‌ها نمی‌دهیم و آنان به همین مساله ناراض هستند؛ […]

خلیفه سراج‌الدین حقانی در برنامه فراغت پیلوتان، این ناراضیتی جهانیان را بی‌جا می‌خواند.

سرپرست وزارت داخله در این باره گفت: جهانیان اگر به این از ما خفه هستند که ما آزادی را به شکل یک تعامل، همانند نظام محکوم وقت که این‌جا بود، به‌طور کامل به افغان‌ها نمی‌دهیم و آنان به همین مساله ناراض هستند؛ این نارضایتی که دارند، بی‌جا و دور از عدالت است..

او هم‌چنان در بخشی از سخنانش از تلاش‌های امارت اسلامی برای ایجاد قوای هوایی قدرتمند در کشور نیز سخن می‌زند.

آقای حقانی می‌گوید که در عملیات‌های امارت اسلامی در برابر نیروهای حکومت پیشین، با گذشت ساعت‌ها از آنان پشتیبانی هوایی صورت نمی‌گرفت.

سرپرست وزارت داخله در این باره گفت: در دوران جهاد، ما دیدیم زمانی‌که با افراد داخلی در جنگ رو در رو می‌شدیم، بیست‌وچهار ساعت در مقابل‌شان مقابله می‌کردیم؛ اما از طرف مقابل هیچ حرکت هوایی صورت نمی‌گرفت.

لوی درستیز امارت اسلامی نیز در این برنامه از پیلوتان حکومت پیشین که چرخبال‌های نظامی را به ازبیکستان انتقال داده‌اند، انتقاد می‌کند و می‌گوید که اکنون امریکا به دنبال سپردن این چرخبال‌ها به کشور دیگری است.

فصیح‌الدین فطرت لوی درستیز امارت اسلامی گفت: بسیاری از طیارات ما که سرمایه این ملت مظلوم، فقیر و جنگ‌زده بود، به کشورهای همسایه برده و تسلیم کردند و حالا امریکایی‌ها درباره آن طیاره‌ها تصمیم می‌گیرند و به دنبال این هستند که آن‌ها را به کشورهای دیگری تحویل بدهند.

در این برنامه که سرپرست وزارت تحصیلات عالی نیز حضور داشت، هدف رهبر امارت اسلامی را در کشور نافذ شدن اسلام و استحکام شریعت می‌خواند و می‌افزاید تعقیب، احترام و پشتیبانی از این سیاست وظایف مسئولان است.

ندا محمد ندیم سرپرست وزارت تحصیلات عالی گفت: هر مسئولی که در مسئولیت خود قرار می‌گیرد، در هر سطحی که باشد، دنبال کردن این پالیسی، احترام به آن و پشتیبانی از آن، مسئولیت‌های او را تشکیل می‌دهد.

روز پیش، سه پیلوت از دانشگاه قوای هوایی و مدافعه هوایی فارغ و ۱۲۰ نفر دیگر در این دانشگاه جذب شده‌اند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=64644

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.