• امروز : پنج شنبه, ۲۹ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل 3641 امروز 9

اخبار ویژه

همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر بلینکن را در مورد خروج از افغانستان فراخواند مفتی اهل سنت عراق: حمایت از آرمان فلسطین بر اساس کلمه توحید بر همه مسلمانان واجب است مجمع عمومی سازمان ملل متحد: قطعنامه‌‌ی علیه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد وزیر مهاجرین با سفیر قطر در کابل دیدار کرد واکنش طالبان به نگرانی اعضای شورای امنیت حقایق باید در نظر گرفته شود بانک مرکزی: ارزش افغانی در برابر دالر سه درصد افزایش یافته است وزیرخارجه: هیئت امارت اسلامی در نشست فارمت مسکو شرکت می‌کند حقانی: جامعه جهانی پذیرفته که افغانستان تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است محمد نبی عمری: به مشورت و نظر مردم نیاز داریم ۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است

1

دبیرکل سازمان ملل: درآمد افغانستان در سال مالی جاری افزایش یافته است

  • کد خبر : 64750
  • 28 سنبله 1403 - 0:19
دبیرکل سازمان ملل: درآمد افغانستان در سال مالی جاری افزایش یافته است

دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش سه ماهه‌ خود درباره اوضاع افغانستان گفته است که درآمد این کشور در چهار ماه سال مالی روان به یک میلیارد دالر ‌رسیده که در مقایسه با سال ‌پار یازده درصد افزایش یافته است. در بخشی از این گزارش درباره کمک‌های بشری آمده است که تا ۳۰ اگست سال […]

دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش سه ماهه‌ خود درباره اوضاع افغانستان گفته است که درآمد این کشور در چهار ماه سال مالی روان به یک میلیارد دالر ‌رسیده که در مقایسه با سال ‌پار یازده درصد افزایش یافته است.

در بخشی از این گزارش درباره کمک‌های بشری آمده است که تا ۳۰ اگست سال روان میلادی، تنها ۲۴.۹ درصد از ۲.۹ میلیارد دالر موردنیاز برای کمک به افغانستان تامین شده است.

گزارش هم‌چنان گفته است که درآمد گمرک‌های افغانستان در این مدت با کاهش دو درصدی درآمد در مقایسه با سال ‌پار روبه‌رو شده است.

انتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در این گزارش هم‌چنان گفته است: عواید دولت برای چهار ماه اول سال مالی جاری که در ماه مارچ ۲۰۲۴ آغاز شد، در حدود یک میلیارد دالر رسید که نشان‌دهنده رشد ۱۱ درصدی نسبت به سال گذشته و بیش از سه درصد از هدف تعین شده است. این امر عمدتاً ناشی از افزایش سالانه ۳۰ درصدی درآمد حاصل از بخش درآمد است، در حالی‌که اداره گمرک به دلیل کاهش مالیات بر صادرات زغال سنگ، دو درصد کاهش درآمد در سال را تجربه کرده است.

شمس‌الرحمن احمدزی آگاه مسایل اقتصادی گفت: در سه سال گذشته عوایدی که از منابع داخلی بدست آمده، زیاد است، قسمی که ارقام تقریبا چند میلیارد است این تمامش در پروژه‌هایی هزینه شوند که زمینه کار برای مردم افغانستان فراهم بسازد و روی پروژه‌های زیربنایی هزینه شود.

در بخش دیگر از گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد هم‌چنان نوشته شده است که در سال ۲۰۲۴ میلادی، ۲۳.۷ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و تا ۳۰ اگست سال روان میلادی، تنها ۲۴.۹ درصد از ۲.۹ میلیارد دالر موردنیاز برای کمک به افغانستان تامین شده است.

میرشکیب میر آگاه مسایل اقتصادی گفت: کاهش کمک‌های جامعه جهانی می‌تواند تاثیرات منفی بالای اقتصاد خانواده‌ها و افزایش فقر در افغانستان داشته باشد. هم‌چنان کمک‌های جامعه جهانی نیاز است در افغانستان اولویت بندی شود و یک بخش کمک‌ها روی تقویت زیربناهای اقتصادی افغانستان هزینه شود.

از سویی‌هم وزارت اقتصاد، تداوم کمک‌ها را در شرایط کنونی برای بهبود اوضاع اقتصادی افغانستان مهم می‌داند.

عبداللطیف نظری معین مسلکی وزارت اقتصاد گفت: کمک‌های بشردوستانه و انکشافی نیاز مردم افغانستان است. تقاضای ما از نهادهای بین‌المللی از جمله نهادهای مرتبط با سازمان ملل این است که کمک به مردم افغانستان از نظر کمی و کیفی افزایش پیدا کند.

پیش از این برنامه جهانی خوراک گفته بود که ۱۲.۴ میلیون نفر در افغانستان که هشت درصد آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، نیازمند کمک هستند؛ اما این نهاد به دلیل کم‌بود بودجه تنها به یک میلیون نفر کمک‌رسانی می‌کند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=64750

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.