• امروز : پنج شنبه, ۲۹ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل 3641 امروز 9

اخبار ویژه

همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر بلینکن را در مورد خروج از افغانستان فراخواند مفتی اهل سنت عراق: حمایت از آرمان فلسطین بر اساس کلمه توحید بر همه مسلمانان واجب است مجمع عمومی سازمان ملل متحد: قطعنامه‌‌ی علیه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد وزیر مهاجرین با سفیر قطر در کابل دیدار کرد واکنش طالبان به نگرانی اعضای شورای امنیت حقایق باید در نظر گرفته شود بانک مرکزی: ارزش افغانی در برابر دالر سه درصد افزایش یافته است وزیرخارجه: هیئت امارت اسلامی در نشست فارمت مسکو شرکت می‌کند حقانی: جامعه جهانی پذیرفته که افغانستان تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است محمد نبی عمری: به مشورت و نظر مردم نیاز داریم ۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است

1

برخی اعضای سازمان ملل از طالبان خواستند حقوق زنان را تامین کند

  • کد خبر : 64791
  • 29 سنبله 1403 - 0:24
برخی اعضای سازمان ملل از طالبان خواستند حقوق زنان را تامین کند

نماینده‌های شماری از کشورها در نشست سازمان ملل متحد درباره اوضاع زنان افغانستان، از نقض حقوق زنان افغانستان ابراز نگرانی کرده و از حکومت سرپرست افغانستان خواست‌اند تا حقوق زنان را به گونه بهتر تامین کند. این نشست از سوی سازمان ملل متحد درباره چگونگی پشتیبانی جامعه جهانی در امر تامین حقوق اساسی زنان در […]

نماینده‌های شماری از کشورها در نشست سازمان ملل متحد درباره اوضاع زنان افغانستان، از نقض حقوق زنان افغانستان ابراز نگرانی کرده و از حکومت سرپرست افغانستان خواست‌اند تا حقوق زنان را به گونه بهتر تامین کند.

این نشست از سوی سازمان ملل متحد درباره چگونگی پشتیبانی جامعه جهانی در امر تامین حقوق اساسی زنان در افغانستان با حضور نماینده‌های دایمی برخی از کشورها در سازمان ملل و جامعه مدنی افغانستان برگزار شده بود.

نماینده شماری از کشورها در این نشست بر پشتیبانی از زنان در افغانستان تاکید کرده‌اند. سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد نیز در این نشست از نقض حقوق زنان در افغانستان انتقاد کرد.

نصیراحمد فایق سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل گفت: سازمان ملل متحد یک میکانیزم دقیق نظارت و پاسخ‌گویی را ایجاد کند تا خشونت علیه زنان را مستندسازی نماید. آینده افغانستان بدون حضور زنان متصور نیست و زنان ستون فقرات جامعه ما را تشکیل می‌دهد.

رینا امیری نماینده ویژه امریکا در امور زنان افغانستان و حقوق بشر در این نشست گفته است: ما باید از تمام ابزارهای پاسخ‌گویی متفاوت که بتواند در این شرایط موثر واقع شود، استفاده کنیم و ما باید متحدانه یک پیام درست به مردم افغانستان داشته باشم.

نماینده‌های کشورهای چون جمهوری دومینیکن، البانیا، شیلی، یونان و مالت نیز بر تامین حقوق زنان در افغانستان تاکید کردند.

آلفانوس بلانکو نماینده جمهوری دومینیکن در سازمان ملل گفته است: زمانی بود که زنان حق کار و آموزش را داشتند؛ اما حالا خاموش و قابل دید نیستند و وقت آن فرا رسیده که از گفتار به عمل رو آوریم.

پائولا نارواز نماینده دایمی شیلی در سازمان ملل می‌گوید: زنان و دختران افغانستان باید بدانند که تنها نیستند و جامعه جهانی آن‌ها را فراموش نکرده. تعهد ما برای مبارزه آن‌ها به‌خاطر کرامت انسانی، عدالت و برابری استوار است.

هرچند که امارت اسلامی درباره انتقادهای اعضای این نشست چیزی نگفته‌؛ اما در سه سال پسین همواره تاکید کرده است که حقوق تمامی شهروندان کشور به‌ویژه زنان و دختران در چارچوب شریعت اسلامی تامین است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=64791

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.