• امروز : پنج شنبه, ۵ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 26 September - 2024
کل 3717 امروز 0

اخبار ویژه

هواشناسی: احتمالا باران شدید همراه با سیلاب‌های آنی در ۱۱ ولایت کشور وزارت دفاع روسیه:۳۴۰ اوکراینی در شبانه‌روز گذشته کشته شدند حضور هیئت طالبان در مجمع بین‌المللی انرژی روسیه کشته شدن یک نیروی طالبان در درگیری‌ با نظامیان پاکستانی نظری: هر گونه دخالت و سوء استفاده از کمک‌های ایالات متحده به افغانستان را رد کرد بانک مرکزی: ارزش پول ملی در برابر اسعار خارجی افزایش یافته است رئیس جمهور روسیه: شروط استفاده از تسلیحات هسته‌ای را ابلاغ کرد پاپ: تشدید تنش در لبنان قابل قبول نیست کمیسیون اروپا: ۱۴۶ میلیون یورو برای افغانستان کرده است وزارت اطلاعات و فرهنگ:همه زبان‌های ملی در افغانستان باید تقویت شوند طالبان: هیچ تهدیدی از خاک افغانستان متوجه کشورها نیست ۶۰ درصد تجارت افغانستان و پاکستان کاهش یافته است مجاهد:سازمان ملل باید ماموریت خود را در زمینه تعامل با امارت اسلامی به درستی انجام دهد وزارت صنعت: ۹‌‌ تفاهم‌نامه‌ی همکاری با مؤسسات ملی و بین‌المللی امضا کرد رهبر طالبان: در فرمان جدید برخی مقامات را تغییر و تبدیل کرد

1

۶۰ درصد تجارت افغانستان و پاکستان کاهش یافته است

  • کد خبر : 65086
  • 05 میزان 1403 - 0:08
۶۰ درصد تجارت افغانستان و پاکستان کاهش یافته است

به گزارش آژانس خبری پامیر، خان جان الکوزی معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و پاکستان اعلام کرد در سال جاری تجارت بین دو کشور از دو میلیارد دلار به ۶۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است، که دلیل آن سیاست نادرست پاکستان در مقابل تجارت بوده است. به گفته الکوزی، علاوه بر تجارت، سطح […]

به گزارش آژانس خبری پامیر، خان جان الکوزی معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و پاکستان اعلام کرد در سال جاری تجارت بین دو کشور از دو میلیارد دلار به ۶۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است، که دلیل آن سیاست نادرست پاکستان در مقابل تجارت بوده است.

به گفته الکوزی، علاوه بر تجارت، سطح ترانزیت با پاکستان نیز به طور بی‌سابقه‌ای کاهش یافته است.

وی افزود: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار کامیون بین مرز دو کشور تردد می‌کرد، اما اکنون این میزان به ۱۰ تا ۱۵ هزار کاهش یافته است.

معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و پاکستان  خاطرنشان کرد هر سال تا دو میلیارد دلار خدمات، نقل و انتقالات داده می‌شد، اما اکنون همه آنها از بین رفته است. این یک ضرر بزرگ برای اقتصاد پاکستان و افغانستان است.

الکوزی ادامه داد: اخیراً پاکستان دروازه‌های گفتگو را کاملاً بسته است. با این کار تجارت ما ۶۰ درصد کاهش یافته است.

معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و پاکستان  همچنین اظهار داشت پاکستان با بهانه‌های مختلف گذرگاه‌های تورخم و انگوراده را مسدود کرده و همچنین در «اسپین بولدک»، «غلام خان» و «دند پتان» نیز مشکلاتی ایجاد کرده و این مشکلات از نظر صادرات به تجار افغان خسارت وارد کرده است.

به گفته الکوزی، پاکستان جدا از مشکلات سیاسی و امنیتی، مشکلات اداری نیز ایجاد می‌کند و خلاف تمام قوانین بین‌المللی از ترانزیت افغانستان ۱۰ درصد محصول می‌گیرد.

وی تصریح کرد: یک و نیم ماه است که راه تورخم بسته شده و همچنین هفت ماه از بسته شدن مسیر «انگوراده» می‌گذرد. در «اسپین بولدک»، «دند پتان» و «غلام خان» نیز مشکلاتی وجود دارد.

معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و پاکستان افزود: دولت اسلام‌آباد به دنبال بهانه است و اکنون در کنار مشکلات دیگر موانع اداری نیز ایجاد کرده است. پاکستان بر خلاف تمام قوانین بین المللی از ترانزیت افغانستان ۱۰ درصد مالیات می‌گیرد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65086

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.