• امروز : پنج شنبه, ۵ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 26 September - 2024
کل 3717 امروز 0

اخبار ویژه

هواشناسی: احتمالا باران شدید همراه با سیلاب‌های آنی در ۱۱ ولایت کشور وزارت دفاع روسیه:۳۴۰ اوکراینی در شبانه‌روز گذشته کشته شدند حضور هیئت طالبان در مجمع بین‌المللی انرژی روسیه کشته شدن یک نیروی طالبان در درگیری‌ با نظامیان پاکستانی نظری: هر گونه دخالت و سوء استفاده از کمک‌های ایالات متحده به افغانستان را رد کرد بانک مرکزی: ارزش پول ملی در برابر اسعار خارجی افزایش یافته است رئیس جمهور روسیه: شروط استفاده از تسلیحات هسته‌ای را ابلاغ کرد پاپ: تشدید تنش در لبنان قابل قبول نیست کمیسیون اروپا: ۱۴۶ میلیون یورو برای افغانستان کرده است وزارت اطلاعات و فرهنگ:همه زبان‌های ملی در افغانستان باید تقویت شوند طالبان: هیچ تهدیدی از خاک افغانستان متوجه کشورها نیست ۶۰ درصد تجارت افغانستان و پاکستان کاهش یافته است مجاهد:سازمان ملل باید ماموریت خود را در زمینه تعامل با امارت اسلامی به درستی انجام دهد وزارت صنعت: ۹‌‌ تفاهم‌نامه‌ی همکاری با مؤسسات ملی و بین‌المللی امضا کرد رهبر طالبان: در فرمان جدید برخی مقامات را تغییر و تبدیل کرد

1

وزارت اطلاعات و فرهنگ:همه زبان‌های ملی در افغانستان باید تقویت شوند

  • کد خبر : 65092
  • 05 میزان 1403 - 0:21
وزارت اطلاعات و فرهنگ:همه زبان‌های ملی در افغانستان باید تقویت شوند

به گزارش آژانس خبری پامیر، عتیق‌الله عزیزی معاون هنر و فرهنگ وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت طالبان در نشستی بر لزوم توسعه تمام زبان‌های ملی افغانستان تأکید کرد. وی در نشست دوره‌ای شورای‌عالی زبان‌ها با حضور اعضای وزارت‌خانه‌های تحصیلات عالی، معارف و آکادمی علوم تصریح کرد: تمام زبان‌ها بر نظام حق دارند و باید بر […]

به گزارش آژانس خبری پامیر، عتیق‌الله عزیزی معاون هنر و فرهنگ وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت طالبان در نشستی بر لزوم توسعه تمام زبان‌های ملی افغانستان تأکید کرد.

وی در نشست دوره‌ای شورای‌عالی زبان‌ها با حضور اعضای وزارت‌خانه‌های تحصیلات عالی، معارف و آکادمی علوم تصریح کرد: تمام زبان‌ها بر نظام حق دارند و باید بر توسعه و تقویت آنها تلاش شود، زیرا این‌ها یکی از نمادهای شناخت ملت‌ها و اقوام هستند.

عمر مختار نیکزاد استاد دانشگاه نیز دراین‌باره گفت: باید مراکز آموزشی ایجاد شود تا بتوانیم این زبان‌ها را تقویت کنیم. فرهنگ جامعه ما که امروزه در جهان یک فرهنگ ناب است، زبان‌های آن نیز از ناب‌ترین و شیرین‌ترین زبان‌های هستند.

سید شاه گهرپور استاد دانشگاه نیز اظهار داشت: کنار اینکه زبان‌های ملی در قانون اساسی افغانستان درج شده است و اکثر مردم افغانستان به این دو زبان صحبت می‌کنند، بیش از دویست گویش نیز در جغرافیای افغانستان وجود دارد.

پیش از این، مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان برای تقویت زبان‌های ملی این کشور شورای ملی زبان‌ها را ایجاد کرده بودند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65092

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.