• امروز : پنج شنبه, ۵ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 26 September - 2024
کل 3717 امروز 0

اخبار ویژه

هواشناسی: احتمالا باران شدید همراه با سیلاب‌های آنی در ۱۱ ولایت کشور وزارت دفاع روسیه:۳۴۰ اوکراینی در شبانه‌روز گذشته کشته شدند حضور هیئت طالبان در مجمع بین‌المللی انرژی روسیه کشته شدن یک نیروی طالبان در درگیری‌ با نظامیان پاکستانی نظری: هر گونه دخالت و سوء استفاده از کمک‌های ایالات متحده به افغانستان را رد کرد بانک مرکزی: ارزش پول ملی در برابر اسعار خارجی افزایش یافته است رئیس جمهور روسیه: شروط استفاده از تسلیحات هسته‌ای را ابلاغ کرد پاپ: تشدید تنش در لبنان قابل قبول نیست کمیسیون اروپا: ۱۴۶ میلیون یورو برای افغانستان کرده است وزارت اطلاعات و فرهنگ:همه زبان‌های ملی در افغانستان باید تقویت شوند طالبان: هیچ تهدیدی از خاک افغانستان متوجه کشورها نیست ۶۰ درصد تجارت افغانستان و پاکستان کاهش یافته است مجاهد:سازمان ملل باید ماموریت خود را در زمینه تعامل با امارت اسلامی به درستی انجام دهد وزارت صنعت: ۹‌‌ تفاهم‌نامه‌ی همکاری با مؤسسات ملی و بین‌المللی امضا کرد رهبر طالبان: در فرمان جدید برخی مقامات را تغییر و تبدیل کرد

2

بانک مرکزی: ارزش پول ملی در برابر اسعار خارجی افزایش یافته است

  • کد خبر : 65107
  • 05 میزان 1403 - 1:05
بانک مرکزی: ارزش پول ملی در برابر اسعار خارجی افزایش یافته است

بانک مرکزی افغانستان می‌گوید که ارزش پول کشور در یک ماه گذشته ۲.۲۴ افغانی در برابر اسعار خارجی افزایش یافته است. این بانک، علت افزایش ارزش افغانی در برابر اسعار خارجی را اجرای سیاست‌های بهتر پولی، جلوگیری از قاچاق دالر، افزایش صادرات و استفاده از پول افغانی در بازارهای اسعاری می‌داند. حسیب‌الله نوری سخنگوی بانک […]

بانک مرکزی افغانستان می‌گوید که ارزش پول کشور در یک ماه گذشته ۲.۲۴ افغانی در برابر اسعار خارجی افزایش یافته است.

این بانک، علت افزایش ارزش افغانی در برابر اسعار خارجی را اجرای سیاست‌های بهتر پولی، جلوگیری از قاچاق دالر، افزایش صادرات و استفاده از پول افغانی در بازارهای اسعاری می‌داند.

حسیب‌الله نوری سخنگوی بانک مرکزی گفت: معلومات اخیر ما نشان می‌دهد که در یک ماه گذشته ارزش افغانی در برابر دالر ۲.۲۴ افغانی افزایش یافته که این برای بانک مرکزی یک دستاورد بزرگ است.

از سوی دیگر، شماری از باشندگان پایتخت می‌گویند که با وجود افزایش ارزش افغانی، قیمت خواربار کاهش نیافته است.

جمشید احمدزی یکی از باشندگان کابل گفت: بازهم ما مشاهده می‌کنیم که بهای دالر کاهش یافته؛ اما در قیمت‌ها تغییر نیامده است. از تاجران می‌خواهیم که در این عرصه کوشش نمایند.

جاوید باشنده دیگر کابل گفت: در بازارها قیمت‌ها بسیار بالا است، تبادله با دالر انجام می‌شود؛ اما تغییرات در قیمت‌ها به میان نیامده است.

با این حال، شماری از آگاهان مسایل اقتصادی می‌گویند که افزایش ارزش افغانی در برابر اسعار خارجی در رشد و توسعه اقتصادی کشور نقش مهمی دارد.

محمد نبی افغان آگاه مسایل اقتصادی گفت: نکته مثبت این است که حکومت به حفظ ثبات افغانی کار کند که این بر تجارت نیز تأثیر دارد.

آمارهای بانک مرکزی افغانستان نشان می‌دهند که در شش ماه نخست سال روان خورشیدی، ارزش افغانی در برابر سایر اسعار سه درصد افزایش یافته است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65107

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.