• امروز : جمعه, ۶ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
کل 3729 امروز 12

اخبار ویژه

اتاق تجارت افغانستان: ۵۰ درصد صادرات زغال‌سنگ افغانستان کاهش یافته است رهبر طالبان: دادگاه عالی با قاطعیت احکام شرعی را پیاده کند سفارت افغانستان در لندن بسته شد خلیلزاد: خروج آشفته از افغانستان نتیجه ضعف‌های اطلاعاتی بود معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا شرکت‌‌های داخلی و خارجی علاقه‌مندسرمایه‌گذری در افغانستان هستند سهیل شاهین:نام مقام‌های امارت اسلامی در فهرست سیاه مانع برقراری روابط کابل با کشورها است فعالیت کارخانه ذوب‌آهن در شهرک صنعتی هرات مذاکرات امارت اسلامی با مقام‌های ایران برای حل مشکلات مهاجرین سازمان جهانی بهداشت: بیماری تب دنگی در افغانستان از افزایش یافته است بند آب توری در شهر قلات: با حضور عبدالغنی گشایش یافت امارت اسلامی: حقوق تمامی شهروندان کشور تامین است بختیار سعید اف: افغانستان کلید ثبات و توسعه پایدار در منطقه است هواشناسی: احتمالا باران شدید همراه با سیلاب‌های آنی در ۱۱ ولایت کشور وزارت دفاع روسیه:۳۴۰ اوکراینی در شبانه‌روز گذشته کشته شدند حضور هیئت طالبان در مجمع بین‌المللی انرژی روسیه

1

بند آب توری در شهر قلات: با حضور عبدالغنی گشایش یافت

  • کد خبر : 65132
  • 06 میزان 1403 - 11:11
بند آب توری در شهر قلات: با حضور عبدالغنی گشایش یافت

بند آب توری در شهر قلات مرکز ولایت زابل که با هزینه ۱۲۷ میلیون افغانی ساخته شده، در مراسمی از سوی ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا گشایش یافت. ملا عبدالغنی برادر در این مراسم که شماری دیگر از مقام‌های امارت اسلامی نیز شرکت کرده بودند، از مردم خواسته است که در عملی‌سازی پروژه‌های بزرگ […]

بند آب توری در شهر قلات مرکز ولایت زابل که با هزینه ۱۲۷ میلیون افغانی ساخته شده، در مراسمی از سوی ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا گشایش یافت.

ملا عبدالغنی برادر در این مراسم که شماری دیگر از مقام‌های امارت اسلامی نیز شرکت کرده بودند، از مردم خواسته است که در عملی‌سازی پروژه‌های بزرگ ملی، از حکومت سرپرست پشتیبانی کنند.

بر اساس گفته‌های معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا، کار شماری از پروژه‌های انکشافی هم‌چنان در بخش‌های گوناگون کشور از سوی امارت اسلامی ادامه دارد که برای شمار زیادی از شهروندان فرصت‌های کاری فراهم کرده است.

ملا عبدالغنی برادر در این مراسم گفت: خواستار حمایت شما از امارت اسلامی هستیم در هر بخش که توانایی شما است و می‌توانید از امارت اسلامی پشتیبانی کنید پس پشتیبانی کنید.

بند توری ظرفیت ذخیره دو اعشاریه نه میلیون مترمکعب آب را دارد که ۵۶۰ هکتار زمین کشاورزی را آب‌یاری و ۶۱ کیلووات برق نیز تولید می‌کند.

عبداللطیف منصور سرپرست وزارت انرژی و آب در این مراسم گفت که کار ساخت این بند با هزینه ۱۲۷ میلیون افغانی از بودجه ملی به اتمام رسیده است.

آقای منصور افزود: خداوند به ما توفیق داد و ما صادق برآمدیم و در هردو ولایت هم در زابل و پکتیکا این بند را به بهره‌برداری سپردیم و یک ماه پیش در آنجا این را افتتاح کردیم.

محمديونس آخندزاده سرپرست وزارت احیا و انکشاف دهات گفته است: کوشش ما این است که برای زابل خدمت زیاد کنیم یعنی هر وزارت در چوکات خود خدمت کند.

باشندگان زابل، ساخت این بند را در رشد و توسعه اقتصادی ولایت شان، اثرگذار می‌دانند.

عبدالسلام باشنده گفت: به برکت این بند خداوند مهربان است که مشکلات مردم حل شود.

عبداللطیف یکی از باشنده‌های زابل گفت: با خشک‌سالی روبه‌رو بودیم زمین‌ها خشک شد آن کسی‌که کشاورز بود اگر ۱۰ لک (یک میلیون) پیدا می‌کرد حالا یکصد‌هزار هم نمی‌تواند پیدا کند.

سرپرست وزارت انرژی و آب هم‌چنان در مراسم گشایش بند توری گفته است که به هدف بلند بردن سطح آب‌های زیرزمینی در این ولایت، به زودی کار بررسی بند خرنی را نیز آغاز می‌کنند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65132

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.