• امروز : یکشنبه, ۱۵ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
کل 3842 امروز 12

اخبار ویژه

بر اثر جاری شدن سیل در مناطقی از ولایت کنر ۶۰ منزل مسکونی طور کامل تخریب شد در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ۱۸۰نفر شهید و زخمی شدند وزارت صنعت:طالبان و ایران درباره اجرایی کردن توافقات دو طرف گفتگو کردند برادر: برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در کشور عزم قوی داریم سرمایه‌گذاری سازمان جهانی غذا در زمینه تهیه مواد غذایی در مناطق پرخطر افغانستان حقانی: در کنار علوم دینی آموزش علوم معاصر هم نیاز است اداره ملی احصائیه: در ماه سنبله بیش از ۱۳۴ هزار تذکره الکترونیکی توزیع شده است تلاش برای فراهم شدن زمینه آموزش دانش‌آموزان ناشنوا در ولایت فراه ۷۰ نفر کشته در حمله‌ی مرگبار هایتی خیبر:اختلاف‌ درباره قانون جدید را ردکرد تأکید طالبان و روسیه به گسترش همکاری اقتصادی نماینده ویژه روسیه برای افغانستان: حضور طالبان در نشست بریکس به نظر تمام اعضا بستگی دارد دیوان دادگستری اتحادیه اروپا: تنها جنسیت و ملیت برای پذیرش پناهندگی زنان افغانستان کافی است عبدالسلام حنفی: خواستار تقویت روابط امارت اسلامی با چین شد شش سایت مخابراتی در بزرگ‌راه کابل – جلال‌آباد فعال‌شد

0

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا: بر اتحاد میان شهروندان کشور تأکیدکرد

  • کد خبر : 65515
  • 14 میزان 1403 - 0:54
معاون سیاسی ریاست‌الوزرا: بر اتحاد میان شهروندان کشور تأکیدکرد

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا، در نشستی با مسئولان محلی و بزرگان پنجشیر بر اتحاد میان شهروندان کشور تأکید ورزیده است. او همچنین می‌گوید که امارت اسلامی به فرمایشات بیگانگان سر خم نمی‌کند. معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در این نشست می‌افزاید که در تطبیق پروژه‌های انکشافی بین ولایت‌ها تفاوتی قایل نمی‌شوند و پروژه‌های انکشافی به‌گونه‌ای یکسان […]

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا، در نشستی با مسئولان محلی و بزرگان پنجشیر بر اتحاد میان شهروندان کشور تأکید ورزیده است.

او همچنین می‌گوید که امارت اسلامی به فرمایشات بیگانگان سر خم نمی‌کند.

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در این نشست می‌افزاید که در تطبیق پروژه‌های انکشافی بین ولایت‌ها تفاوتی قایل نمی‌شوند و پروژه‌های انکشافی به‌گونه‌ای یکسان به تمام ولایت‌ها اختصاص می‌یابد.

مولوی عبدالکبیر در این باره گفت: غلامی هیچ‌کسی را باید نکنیم. ما غلامی صرف الله رب العزت را می‌کنیم و تابع‌داری صرف از اسلام می‌کنیم. فرمایشات اجنبی‌ها را ما و شما باید قبول نکنیم، به تبلیغات تنظیمی، به تبلیغات سمتی و قومی ما و شما باید نرویم.

محمد خالد حنفی سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر، نیز در این نشست می‌گوید که امارت اسلامی مکلف است به خواست‌های مشروع مردم توجه کند.

آقای حنفی در بخشی دیگر از سخنان خود می‌افزاید که برخی از کشورهای خارجی با فریب دادن جوانان در خارج از کشور تلاش می‌کنند به اختلافات سمتی و قومی دامن بزنند.

سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر گفت: در فرانسه و در جاهای دیگر اروپا؛ از همانجا دامن می‌زنند که کشور ما و شما را تخریب کنند. دامن می‌زنند که فرقه‌داری و گروپ بندی را ایجاد کنند. دامن می‌زنند که جوانان را فریب بدهند و سوءاستفاده کنند.

فصیح‌الدین فطرت لوی درستیز وزارت دفاع امارت اسلامی گفت: وزارت فاع بیش‌ترین بودجه ساختمانی خود را در پنجشیر مصرف کرد که در اطراف مراکز و پاسگاه‌هایی ساخته شود که مجاهدین از میان مردم و خانه‌های مردم کشیده شود.

والی پنجشیر و برخی از نمایندگان مردمی این ولایت نیز چالش‌ها و خواست‌هایشان را با مقامات امارت اسلامی در میان گذاشتند.

محمد آغا حکیم والی پنجشیر گفت: خواهش رهبری ولایت و همه مردم پنجشیر، از بزرگان این است که ولایت پنجشیر را بطو راستثنا؛ در کتگوری دوم بیاورد.

مسیح‌الله مصدق عالم دین گفت: سرک‌های ولسوالی پریان و دره کاملن خراب است؛ امیدوار هستم که این سرک‌ها پاک شود تا مردم عبور و مرور کرده بتوانند.

این در حالی‌ست که سفیر و نماینده ویژه رییس‌جمهور ایران برای افغانستان روز گذشته در گفت‌وگو با یک رسانه ایرانی ادعا کرده بود که در برابر اقلیت‌های قومی، زبانی و مذهبی در افغانستان تبعیض صورت می‌گیرد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65515

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.