• امروز : جمعه, ۲۷ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل 3987 امروز 10

اخبار ویژه

جنبش اعتراضی چمن: پاکستان در صدد غصب و تصرف خاک چمن است روسیه: آمریکا بر اقدامات اسرائیل سرپوش می‌گذارد غلامی ستاره تیم ملی فوتسال افغانستان به باشگاه (limones 5 agency) اسپانیا پیوست اوچا:دولت آلمان ۱۱٫۲ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است شهادت یحیی سنوار در نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی فرماندهی پلیس نیمروز: ۱۲ تن مواد مخدر در این ولایت کشف و امحا شد در دو ماه گذشته ۹۵۰۰ تُن پیاز از قندهار به کشورهای پاکستان و هند صادر شده است وزارت صنعت:در شش ماه نخست سال جاری به ارزش ۸۰ میلیون دالر زعفران از افغانستان صادر شده است بازگشایی راه تورخم پس از دو ماه معاون سیاسی ریاست‌الوزرا:دو عضو دائم شورای امنیت با امارت اسلامی همکاری می‌کنند بازگشت بیش از ۵۷۴ هزار پناهجوی افغانستان از ایران و پاکستان یوناما: خواستار حضور افغانستان در نشست آتی تغییرات اقلیمی شد رهبر جنبش تحفظ پشتون‌‌ها: خواستار حمایت اقوام غیر پشتون افغانستان از این جنبش شد ملاعبدالغنی برادر:کشت خشخاش به صفر رسیده است وزارت صنعت: افغانستان در نمایشگاه بین‌المللی ترکیه شرکت می‌کند

0

یوناما:به مناسبت روز جهانی کاهش خطر آفات طبیعی خواستار حمایت بیشتر بین‌المللی از افغانستان شد

  • کد خبر : 65973
  • 24 میزان 1403 - 14:29
یوناما:به مناسبت روز جهانی کاهش خطر آفات طبیعی خواستار حمایت بیشتر بین‌المللی از افغانستان شد

دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) به مناسبت روز جهانی کاهش خطر آفات طبیعی خواستار پشتیبانی بیش‌تر بین‌المللی از افغانستان شده است. بر اساس اعلامیه این نهاد، مردم افغانستان همواره با تهدیدات ناشی از بلایای طبیعی و شوک‌های محیطی و اقلیمی روبه‌رو هستند که هر ساله قربانی می‌گیرد. در بخشی از اعلامیه […]

دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) به مناسبت روز جهانی کاهش خطر آفات طبیعی خواستار پشتیبانی بیش‌تر بین‌المللی از افغانستان شده است.

بر اساس اعلامیه این نهاد، مردم افغانستان همواره با تهدیدات ناشی از بلایای طبیعی و شوک‌های محیطی و اقلیمی روبه‌رو هستند که هر ساله قربانی می‌گیرد.

در بخشی از اعلامیه یوناما آمده است: در روز جهانی کاهش خطر بلاها، ما خواستار حمایت بیشتر بین‌المللی برای بهبود و تاب‌آوری هستیم.

خشک‌سالی ناشی از تغییرات اقلیمی، سیلاب‌های ویران‌گر و زمین‌لرزه‌ها از مهم‌ترین عوامل بلایای طبیعی در افغانستان به شمار می‌روند.

عبدالمحمد، کشاورز ۷۲ ساله از ولایت ارزگان، می‌گوید که در نتیجه سیلاب‌های ویران‌گر زمین‌های کشاورزی‌اش تخریب شده و خسارات سنگینی متحمل شده است.

عبدالمحمد گفت: چهار جریب زمین داشتم و کشت کردم، ولی نتوانستم حاصل آن را برداشت کنم. سیلاب بدنه زمینم را برد.

برخی از آسیب‌دیدگان سیلاب‌های سال جاری نیز می‌گویند که تاکنون از سوی هیچ نهادی به آن‌ها کمک نشده است.

رحمت‌الله، کشاورز در ارزگان، گفت: امسال هیچ نهادی به ما کمک نکرد. یکی به من گفت گندم بکار، اما گفتم نمی‌کارم چون حاصل نمی‌دهد.

حکمت‌الله، کشاورز دیگری از ارزگان، نیز افزود: چندین بار نام‌های خود را به نهادهای مددرسان دادیم، ولی تاکنون هیچ نهادی به ما کمک نکرده و هیچ‌چیزی به دست نیاورده‌ایم.

وزارت اقتصاد افغانستان کمک‌های بین‌المللی را در زیرساخت‌های کشور برای کاهش خطرات بلایای طبیعی مؤثر می‌داند.

عبدالرحمن حبیب، سخنگوی وزارت اقتصاد، گفت: برای جلوگیری از خسارات احتمالی و مقابله با پیامدهای تغییرات اقلیمی، تنوع معیشت، افزایش قدرت خرید از طریق ایجاد فرصت‌های کاری، جلوگیری از تخریب محیط زیست و مدیریت آب‌های سطحی از طریق اعمار چکدم‌ها و ذخایر آبی، ایجاد کانال‌ها و سردخانه‌ها از جمله اولویت‌های ما هستند.

سیزدهم اکتوبر از سوی سازمان ملل متحد به‌عنوان روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی نام‌گذاری شده است.

افغانستان، علاوه بر چالش‌های فقر و بی‌کاری، یکی از آسیب‌پذیرترین کشورها در برابر بلایای طبیعی همچون سیلاب‌ها و زمین‌لرزه‌ها نیز به شمار می‌رود.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65973

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.