• امروز : جمعه, ۲۷ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل 3987 امروز 10

اخبار ویژه

جنبش اعتراضی چمن: پاکستان در صدد غصب و تصرف خاک چمن است روسیه: آمریکا بر اقدامات اسرائیل سرپوش می‌گذارد غلامی ستاره تیم ملی فوتسال افغانستان به باشگاه (limones 5 agency) اسپانیا پیوست اوچا:دولت آلمان ۱۱٫۲ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است شهادت یحیی سنوار در نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی فرماندهی پلیس نیمروز: ۱۲ تن مواد مخدر در این ولایت کشف و امحا شد در دو ماه گذشته ۹۵۰۰ تُن پیاز از قندهار به کشورهای پاکستان و هند صادر شده است وزارت صنعت:در شش ماه نخست سال جاری به ارزش ۸۰ میلیون دالر زعفران از افغانستان صادر شده است بازگشایی راه تورخم پس از دو ماه معاون سیاسی ریاست‌الوزرا:دو عضو دائم شورای امنیت با امارت اسلامی همکاری می‌کنند بازگشت بیش از ۵۷۴ هزار پناهجوی افغانستان از ایران و پاکستان یوناما: خواستار حضور افغانستان در نشست آتی تغییرات اقلیمی شد رهبر جنبش تحفظ پشتون‌‌ها: خواستار حمایت اقوام غیر پشتون افغانستان از این جنبش شد ملاعبدالغنی برادر:کشت خشخاش به صفر رسیده است وزارت صنعت: افغانستان در نمایشگاه بین‌المللی ترکیه شرکت می‌کند

1

بازگشایی راه تورخم پس از دو ماه

  • کد خبر : 66067
  • 27 میزان 1403 - 0:43
بازگشایی راه تورخم  پس از دو ماه

شاهراه تورخم – پیشاور پس از دو ماه به‌روی بازرگانان بازگشایی شد. حمدالله فطرت معاون سخنگوی امارت اسلامی گفته است که به علت منازعه در مسیر شاهراه تورخم – پیشاور، جاده عمومی بسته شده بود و موترهای تیزرفتار از راه دشوارگذر رفت‌وآمد می‌کردند. معاون سخنگوی امارت اسلامی در این باره افزود: تورخم به گونه عمومی […]

شاهراه تورخم – پیشاور پس از دو ماه به‌روی بازرگانان بازگشایی شد.

حمدالله فطرت معاون سخنگوی امارت اسلامی گفته است که به علت منازعه در مسیر شاهراه تورخم – پیشاور، جاده عمومی بسته شده بود و موترهای تیزرفتار از راه دشوارگذر رفت‌وآمد می‌کردند.

معاون سخنگوی امارت اسلامی در این باره افزود: تورخم به گونه عمومی بسته نشده بود. به علت منازعه دو قوم در آن طرف خط دیورند، سرک عمومی بسته شده بود. موترهای خرد از راه خامه رفت‌‌وآمد می‌کردند و موترهای باربری نمی‌توانستند رفت‌و آمد کنند که پس از حل منازعه راه باز شد.

اتاق تجارت مشترک افغانستان – پاکستان می‌گوید که بسته ماندن مسیر تورخم – پیشاور برای بیشتر از دو ماه، زیان‌های را به دو طرف برجا مانده است.

نقیب‌الله صافی رییس اجرایوی اتاق تجارت مشترک افغانستان – پاکستان به طلوع‌نیوز گفت: شاهراه تورخم پیشاور تقریبا برای بیشتر از دو ماه بسته بود که علت آن تظاهرات بود و در نتیجه رفت‌وآمد موترهای بازرگانی با مشکلات روبه‌رو شده بود.

در سوی دیگر شماری از بازرگانان می‌گویند که بلند بودن تعرفه گمرکی از سوی پاکستان بر کالاهای صادراتی از چالش‌های است که تا اکنون حل نشده باقی مانده است.

زلمی عظیمی یکی از بازرگانان افغانستان گفت: به سکتور خصوصی صدمه وارد شده است. بر علاوه تعرفه گمرکی که از سوی پاکستان بلند شده بود، حالا هم بلند است و به همان اندازه محصول می‌گیرد.

بر بنیاد اطلاعات اتاق تجارت و سرمایه گذاری، سال‌ پار حدود دو میلیارد دالر داد و ستد با پاکستان انجام شده بود که سهم صادرات به پاکستان تا حدود یک میلیارد دالر می‌رسید؛ اما امسال میزان داد و ستد به علت مشکلات در گذرگاه‌ها کاهش یافته است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=66067

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.