• امروز : جمعه, ۲۷ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل 3987 امروز 10

اخبار ویژه

جنبش اعتراضی چمن: پاکستان در صدد غصب و تصرف خاک چمن است روسیه: آمریکا بر اقدامات اسرائیل سرپوش می‌گذارد غلامی ستاره تیم ملی فوتسال افغانستان به باشگاه (limones 5 agency) اسپانیا پیوست اوچا:دولت آلمان ۱۱٫۲ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است شهادت یحیی سنوار در نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی فرماندهی پلیس نیمروز: ۱۲ تن مواد مخدر در این ولایت کشف و امحا شد در دو ماه گذشته ۹۵۰۰ تُن پیاز از قندهار به کشورهای پاکستان و هند صادر شده است وزارت صنعت:در شش ماه نخست سال جاری به ارزش ۸۰ میلیون دالر زعفران از افغانستان صادر شده است بازگشایی راه تورخم پس از دو ماه معاون سیاسی ریاست‌الوزرا:دو عضو دائم شورای امنیت با امارت اسلامی همکاری می‌کنند بازگشت بیش از ۵۷۴ هزار پناهجوی افغانستان از ایران و پاکستان یوناما: خواستار حضور افغانستان در نشست آتی تغییرات اقلیمی شد رهبر جنبش تحفظ پشتون‌‌ها: خواستار حمایت اقوام غیر پشتون افغانستان از این جنبش شد ملاعبدالغنی برادر:کشت خشخاش به صفر رسیده است وزارت صنعت: افغانستان در نمایشگاه بین‌المللی ترکیه شرکت می‌کند

0

جنبش اعتراضی چمن: پاکستان در صدد غصب و تصرف خاک چمن است

  • کد خبر : 66094
  • 27 میزان 1403 - 1:29
جنبش اعتراضی چمن: پاکستان در صدد غصب و تصرف خاک چمن است

اعضای این جنبش در نشستی می‌گویند که وضع محدودیت بر پاسپورت و ویزا در گذرگاه چمن-سپین بولدک، به معنای از دست دادن خاک چمن است و هرگز به حکومت پاکستان اجازه این کار را نخواهند داد. اعظم خان عضو جنبش اعتراضی چمن گفت: آن‌ها همه تلاش می‌کنند که چمن را غصب کنند و اینجا پایگاه‌ها […]

اعضای این جنبش در نشستی می‌گویند که وضع محدودیت بر پاسپورت و ویزا در گذرگاه چمن-سپین بولدک، به معنای از دست دادن خاک چمن است و هرگز به حکومت پاکستان اجازه این کار را نخواهند داد.

اعظم خان عضو جنبش اعتراضی چمن گفت: آن‌ها همه تلاش می‌کنند که چمن را غصب کنند و اینجا پایگاه‌ها و مرکزهای نظامی ایجاد کنند؛ اما ما با اتحاد جلوی آن‌ها را خواهیم گرفت.

جاوید افغان عضو جنبش اعتراضی چمن گفت: در اینجا به نام هراس‌افگنی، پشتون‌ها را از حقوقشان محروم کرده‌اند و همین ناامنی و هراس‌افگنی را خودشان ایجاد کرده‌اند؛ اما از این پس، حساب همه‌چیز را از آن‌ها خواهیم خواست.

اعضای جنبش اعتراضی چمن همچنین می‌افزایند که با پشتیبانی احزاب ملت‌گرا، به برداشتن محدودیت‌ها نزدیک شده‌اند.

گل جان عضو جنبش اعتراضی چمن گفت: ما به شما اطمینان می‌دهیم که در سطح بالا گفت‌وگوها انجام شده است و شما، مانند گذشته، با تذکره و شناسه از دروازه سپین بولدک-چمن رفت‌وآمد خواهید کرد.

وزیر خان عضو جنبش اعتراضی چمن گفت: وقتی صحبت از انتخابات می‌شود، چمن بخشی از پاکستان است یا در مسایل دیگر مطرح می‌شود؛ اما وقتی موضوع معیشت، زندگی مردم یا انتقال مواد غذایی مطرح می‌شود، چمن دیگر بخشی از پاکستان نیست. ما دیگر این وضعیت را قبول نمی‌کنیم.

اعضای جنبش اعتراضی چمن در حالی به سیاست‌های سرکوب‌گرانه حکومت پاکستان در برابر پشتون‌ها انتقاد می‌کنند که به تاریخ یازدهم اکتوبر ماه جاری میلادی، جرگه‌ای که از سوی جنبش حفاظت از پشتون‌ها برگزار شده بود، تصمیم خود را برای رفت‌وآمد بدون قید و شرط در دو طرف خط فرضی دیورند اتخاذ کرد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=66094

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.