• امروز : سه شنبه, ۱ عقرب ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
کل 4034 امروز 9

اخبار ویژه

رئیس جمهور روسیه:شرایط فعلی خاورمیانه سخت و پیچیده است معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا: استخراج نفت در حوزه آمو دریا افزایش یافته است طالبان:اجازه قاچاق را در مرزهای خود نمی‌دهیم صلیب سرخ: بحران سوءتغذیه در میان زنان و کودکان در افغانستان افزایش یافته است وزیرمهاجرین: کشورهای غربی برای تخریب نظام کنونی افغانستان تبلیغات می‌کنند صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل ۲۰ مکتب را در قندهار بازسازی می‌کند عضو پارلمان سابق افغانستان: دولت غنی در کشتار شیعیان با گروه‌های تکفیر همسو بود وزارت صنعت: نشست دو جانبه تجارتی میان افغانستان و قزاقستان برگزار شد تیم ملی زیر ۱۷ سال افغانستان تیم ملی فلیپین را شکست داد طالبان به پرواز هندی اجازه عبور از آسمان افغانستان را نداد مجاهد: عوامل دخیل در حملات علیه شیعیان در غور کشته شدند رزا اوتونبایوا: بیش پنج میلیون کودک در افغانستان به آموزش دسترسی ندارند سازمان ملل: اقدامات رژیم صهیونیستی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است‌ طالبان: تحریم‌ها بزرگترین مشکل بخش خصوصی افغانستان است ریاست معادن پنجشیر:در شش ماه ۳۶ هزار قیراط زمرد پنجشیر از طریق داوطلبی به فروش رسیده است

1

تا سه سال آینده طرح انسداد مرزی این کشور با افغانستان به پایان می رسید

  • کد خبر : 66209
  • 30 میزان 1403 - 0:32
تا سه سال آینده طرح انسداد مرزی این کشور با افغانستان به پایان می رسید

فرمانده نیروی زمینی ارتش در شمال شرق ایران می‌گوید طرح انسداد مرزی این کشور با افغانستان در سه سال آینده به پایان خواهد رسید. سیروس امان‌اللهی همچنین افزوده که طول این طرح در نوار مرزی مشترک خراسان رضوی با افغانستان ۳۰۰ کیلومتر است و چهار گروه مهندسی نیروی زمینی ارتش اجرای این طرح را برعهده […]

فرمانده نیروی زمینی ارتش در شمال شرق ایران می‌گوید طرح انسداد مرزی این کشور با افغانستان در سه سال آینده به پایان خواهد رسید.

سیروس امان‌اللهی همچنین افزوده که طول این طرح در نوار مرزی مشترک خراسان رضوی با افغانستان ۳۰۰ کیلومتر است و چهار گروه مهندسی نیروی زمینی ارتش اجرای این طرح را برعهده دارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران در شمال‌شرق گفت: طرح انسداد مرزهای شمال شرق کشور با افغانستان با تلاش و توان گروه‌های مهندسی نیروی زمینی ارتش طی مدت سه سال انجام خواهد شد. طول این طرح در نوار مرزی مشترک خراسان رضوی با کشور افغانستان ۳۰۰ کیلومتر است و چهار گروه مهندسی ۴۴۴، ۴۳۳، ۴۱۱ و ۴۵۵ نیروی زمینی ارتش در نوار مرزی کشور افغانستان اجرای این طرح را برعهده دارند.

هم‌زمان با این، برخی از آگاهان نظامی و سیاسی ایجاد انسداد مرزی میان دو کشور همسایه را سودمند نمی‌دانند و می‌افزایند که دو کشور همسایه باید روابط نیک بر مبنای اعتمادسازی داشته باشند.

هادی قریشی آگاه مسایل نظامی گفت: در امتداد سرحدات در زمینه پوسته‌های خاص، برای جلوگیری از تهدیدات این حق را دارد که فعالیت کند.

فضل الرحمان اوریا آگاه مسایل سیاسی گفت: هیچ دیواری یا حصاری در هیچ جای دنیا نتوانسته امنیت و ثبات هیچ حکومتی را تأمین کند، بلکه حکومت‌داری خوب و روابط حسنه با کشورهای همسایه امنیت سرحدات را تأمین می‌کند.

هرچند به تازگی امارت اسلامی در این باره چیزی نگفته؛ اما پیش از این اعلام کرده بود که اجرای پروژه انسداد مرزی با افغانستان حق ایران است و این پروژه با توافق و هماهنگی امارت اسلامی اجرا می‌شود.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=66209

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.