• امروز : سه شنبه, ۱ عقرب ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
کل 4034 امروز 9

اخبار ویژه

رئیس جمهور روسیه:شرایط فعلی خاورمیانه سخت و پیچیده است معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا: استخراج نفت در حوزه آمو دریا افزایش یافته است طالبان:اجازه قاچاق را در مرزهای خود نمی‌دهیم صلیب سرخ: بحران سوءتغذیه در میان زنان و کودکان در افغانستان افزایش یافته است وزیرمهاجرین: کشورهای غربی برای تخریب نظام کنونی افغانستان تبلیغات می‌کنند صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل ۲۰ مکتب را در قندهار بازسازی می‌کند عضو پارلمان سابق افغانستان: دولت غنی در کشتار شیعیان با گروه‌های تکفیر همسو بود وزارت صنعت: نشست دو جانبه تجارتی میان افغانستان و قزاقستان برگزار شد تیم ملی زیر ۱۷ سال افغانستان تیم ملی فلیپین را شکست داد طالبان به پرواز هندی اجازه عبور از آسمان افغانستان را نداد مجاهد: عوامل دخیل در حملات علیه شیعیان در غور کشته شدند رزا اوتونبایوا: بیش پنج میلیون کودک در افغانستان به آموزش دسترسی ندارند سازمان ملل: اقدامات رژیم صهیونیستی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است‌ طالبان: تحریم‌ها بزرگترین مشکل بخش خصوصی افغانستان است ریاست معادن پنجشیر:در شش ماه ۳۶ هزار قیراط زمرد پنجشیر از طریق داوطلبی به فروش رسیده است

1

طالبان:اجازه قاچاق را در مرزهای خود نمی‌دهیم

  • کد خبر : 66261
  • 01 عقرب 1403 - 0:35
طالبان:اجازه قاچاق را در مرزهای خود نمی‌دهیم

ذبیح‌الله مجاهد هم‌چنان از کشورهای همسایه خواسته است تا در پیشگیری از هر گونه قاچاق به‌ویژه قاچاق انسان، بیشتر از پیش تلاش کنند. آقای مجاهد گفت: افغانستان در این راستاد متعهد است و به هیچ گونه قاچاق اجازه نمی‌دهد. از کشورهای همسایه هم می‌خواهیم که در جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و قاچاق اشیای غیرقانونی […]

ذبیح‌الله مجاهد هم‌چنان از کشورهای همسایه خواسته است تا در پیشگیری از هر گونه قاچاق به‌ویژه قاچاق انسان، بیشتر از پیش تلاش کنند.

آقای مجاهد گفت: افغانستان در این راستاد متعهد است و به هیچ گونه قاچاق اجازه نمی‌دهد. از کشورهای همسایه هم می‌خواهیم که در جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و قاچاق اشیای غیرقانونی اقداماتی داشته باشند و هم در مورد قاچاق انسان اقداماتی داشته باشند.

این در حالی‌ست که سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی ایران به تازگی ادعا کرده است که ۸۰ درصد قاچاق مواد مخدر به ایران از مرزهای افغانستان و پاکستان انجام می‌شود. سردار احمدعلی گودرزی افزوده است که پیشگیری از مهاجرت غیرقانونی و قاچاق کالا به‌ویژه مواد مخدر، از اهداف اصلی دیوارکشی درمرز این کشور با افغانستان و پاکستان است.

فرمانده مرزبانی ایران گفته است: بر اساس آسیب‌شناسی انتظامی و نظامی به خصوص در حوزه قاچاق مواد مخدر و مهاجرت، فعلاً اولویت با مرز ایران با پاکستان و افغانستان است که حدود ۸۰ درصد مواد مخدر کشور از این دو مسیر، وارد کشور می‌شود.

زلمی افغان‌یار آگاه مسایل نظامی گفت: بحث مواد مخدر و قاچاق انسان یک موضوع عام است و تمام کشورها با آن سردچار هستند. حکومت سرپرست تلاش می کند؛ اما کشورهای همسایه اگر می‌خواهند پیکار صورت گیرد، تبادل معلومات استخباراتی با حکومت سرپرست داشته باشند.

صادق شینواری یکی دیگر از آگاهان مسایل نظامی گفت: «بخاطر امنیت بهتر مرزها میان کشورها، یک اجماع و هماهنگی میان کشورها یک نیاز مبرم است.

پیش از این فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران در شمال شرق این کشور گفته بود که طرح انسداد مرزی ایران با افغانستان در سه سال آینده به پایان می‌رسد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=66261

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.