سهیل در مجلس امریکا: طالبان حتی خانواده‌های نظامیان پیشین را کشته و یا شکنجه کرده‌اند

تاریخ انتشار : 01 فوریه 2024 - 16:33 | 38 بازدید | ارسال توسط :

سنجر سهیل صاحب امتیاز روزنامه هشت صبح می‌گوید که طالبان پس از تسلط بر افغانستان حتی خانواده‌های نظامیان پیشین را کشته و یا شکنجه کرده‌اند.

آقای سهیل شب گذشته ۱۱ دلو، در نشست کمیته روابط خارجی مجلس امریکا در مورد وضعیت نیروهای سابق افغانستان، بر بنیاد یک گزارش تحقیقی روزنامه هشت صبح گفت: “من این‌جا شهادت می‌دهم که طالبان علی‌رغم تعهدشان به عفو عمومی، نظامیان پیشین افغانستان و اعضای خانواده‌های آنان را پس از خروج نیروهای امریکایی کشته‌ و شکنجه کرده‌اند.”

او افزوده که در این گزارش ۴۹۰ مورد از قتل و شکنجه نظامیان پیشین افغانستان توسط طالبان را مستندسازی شده‌است.

به گفته او، این گزارش تحقیقی، رفتار وحشیانه طالبان با نیروهای امنیتی پیشین افغانستان را تنها در شش ماه اول حاکمیت این گروه مستند کرده‌است.

آقای سهیل تاکید کرد که اکنون کشتار و شکنجه‌ی نظامیان پیشین افغانستان و اعضای خانواده‌های آنان توسط طالبان افزایش یافته است.

او‌ گفت: “صدها سرباز و افسر افغان و اعضای خانواده‌های‌شان، از جمله زنان و کودکان شکنجه می‌شوند و برخی از آنان در زندان‌های رسمی و غیررسمی طالبان کشته می‌شوند.”

به گفته او، این وضعیت تراژیک نیروهای امنیتی پیشین افغانستان است اما تنها مختص آنان نیست؛ زندگی میلیون‌ها زن و مرد غیرنظامی نیز در رژیم طالبان در خطر است.

صاحب امتیاز روزنامه هشت صبح همچنین گفت که خروج ناگهانی امریکا از افغانستان اعتماد مردم را شکسته و خلایی را ایجاد کرده که به طالبان اجازه داده است از آسیب‌پذیری کسانی که در نیروهای امنیتی افغانستان خدمت کرده‌اند و در کنار نیروهای امریکایی جنگیده‌اند، استفاده کنند.

آقای سهیل افزود که امروز تنها مردم افغانستان و نیروهای امنیتی پیشین این کشور هستند که هزینه خروج امریکا را با زندگی و امنیت‌ شان پرداخت می‌کنند.

او از کنگره‌ی امریکا و به صورت خاص از کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان آن کشور خواست که کشتار نظامیان پیشین افغانستان را به طور رسمی و علنی محکوم کنند و در مورد رفتار طالبان با آنان تحقیق بیشتر انجام دهند.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گالری تصاویر

لیگ برتر فوتسال شهر کابل افتتاح شد

لیگ برتر فوتسال شهر کابل افتتاح شد

تاریخ انتشار : 25 اکتبر 2020 - 17:31

تصاویر دیدنی‌های بدخشان

تصاویر دیدنی‌های بدخشان

تاریخ انتشار : 10 اکتبر 2020 - 10:28

آخرین گالری تصاویر

لیگ برتر فوتسال شهر کابل افتتاح شد

لیگ برتر فوتسال شهر کابل افتتاح شد

تاریخ انتشار : 25 اکتبر 2020 - 17:31

تصاویر دیدنی‌های بدخشان

تصاویر دیدنی‌های بدخشان

تاریخ انتشار : 10 اکتبر 2020 - 10:28