• امروز : شنبه, ۶ اسد ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3166 امروز 5

اخبار ویژه

وزارت صنعت:پنج میلیارد و ۲۳۷ میلیون دالر دادوستد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رییس عمومی استخبارات امارت اسلامی برخی حلقات استخباراتی در افغانستان فعالیت دارند دیدار معاون اداری ریاست‌الوزرا با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین اخراج یکی از فرماندهان ژنرال دوستم از ترکیه لایحه آمریکا برای جلوگیری از به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان وزیر خارجه پاکستان:حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک پاکستان کار اتباع افغانستان است وزارت معارف برای جذب آموزگاران مسلکی تفاهم‌نامه‌ای را با اداره ملی امتحانات به امضا رساند یک کارخانه تولید دوا در کابل گشایش یافت وزیر دفاع طالبان:به زودی به حریم هوایی خویش حاکمیت پیدا می‌کنیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کرملین دیدار کرد بازداشت ۵۵نفر در ولسوالی ارزگان خاص توسط طالبان درگیری نمایندگان ترکیه در صحن علنی پارلمان حقانی:شمار نیروهای پولیس وزارت داخله به ۲۳۰هزار نفر افزایش یافته است وزارت ترانسپورت:سنگ تهداب یک انتظارگاه جدید در میدان هوایی کابل گذاشته شد وزیر معادن:تمام آمادگی‌ها از برای آغاز کار پروژه تاپی گرفته شده

0

سازمان ملل: طالبان عامل اصلی خشونت علیه کودکان در افغانستان اند

  • کد خبر : 51377
  • 03 جدی 1402 - 21:51
سازمان ملل: طالبان عامل اصلی خشونت علیه کودکان در افغانستان اند

سازمان ملل طی گزاری نسبت به وضعیت کودکان در افغانستان می‌گوید که طالبان عامل اصلی خشونت علیه کودکان به ویژه در صفوف نیروهای امنیتی این گروه، اند. ویرجینیا گامبا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه گفته که طالبان هیچ‌گونه مسولیتی در قبال حفاظت از کودکان را نمی‌پذیرند و این گروه […]

سازمان ملل طی گزاری نسبت به وضعیت کودکان در افغانستان می‌گوید که طالبان عامل اصلی خشونت علیه کودکان به ویژه در صفوف نیروهای امنیتی این گروه، اند.

ویرجینیا گامبا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه گفته که طالبان هیچ‌گونه مسولیتی در قبال حفاظت از کودکان را نمی‌پذیرند و این گروه عامل اصلی خشونت علیه آنان اند.

به گفته او، طالبان علی‌الرغم فرمان رهبر این گروه، به استخدام و استفاده از کودکان به عنوان جنگجو پایان نداده و افراد زیر ۱۸ سال را کودک نمی‌شمارند.

او از طالبان خواسته است که اقدامات ملموس را جهت حافظت از کودکان روی دست گیرند.

به گفته او، در نظر گرفتن افراد زیر ۱۸ سال به‌عنوان کودک و ممانعت از جذب آنان در نیروهای نظامی به شکستن چرخه خشوت و نابرابری ساختاری حقوق کودکان منجر شده و می‌تواند به صلح و ثبات درازمدت در افغانستان کمک کند.

بخش کودکان سازمان ملل یاد آور شده که با وجود کاهش درگیری‌ها در افغانستان، کودکان در این کشور همچنان در وضعیت به شدت آسیب‌پذیری به‌سر می‌برند.

در گزارش آمده که دسترسی کودکان به خدمات اولیه به‌دلیل درگیری طولانی، آواره‌گی، فقر شدید و ناامنی غذایی، کمبود فرصت‌های معیشتی و عدم سرمایه‌گذاری در خدمات عمومی و بلایای طبیعی مختل شده و آسیب‌پذیری آن‌ها در برابر تخلفات جدی مانند استخدام و استفاده به عنوان جنگجو و خشونت جنسی را افزایش یافته است.

طبق گزارش، از آغاز ۲۰۲۱ تا پایان ۲۰۲۲، به‌صورت کلی ۴۵۱۹ مورد تخلف جدی علیه ۳۵۴۵ کودک چند ماهه تا ۱۷ ساله در افغانستان گزارش شده است.

در‌ گزارش سازمان ملل آمده است که طالبان عاملان اصلی این تخلفات هستند.

سازمان ملل علاوه کرده است که طالبان تعریف بین‌المللی کودک را به‌عنوان فردی زیر ۱۸ سال نمی‌پذیرند و کودک را فردی می‌داند که نشانه‌های بلوغ را نشان نمی‌دهد.

این در حالی است که سال گذشته ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان به مسوولان نظامی این گروه دستور داده بود که از به‌کارگیری افراد کم سن در صفوف و پایگاه‌های نظامی طالبان خودداری کنند؛ حضور این افراد در پایگاه‌های این گروه سبب فتنه و بدنامی می‌شود.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=51377

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.