• امروز : چهارشنبه, ۲ عقرب ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
کل 4047 امروز 9

اخبار ویژه

وزارت صحت فلسطین: شمار شهدای حملات رژیم اسرائیل بر نوار غزه به ۴۲ هزار و ۷۱۸ نفر رسیده است زخمی شدن ۱۵ غیرنظامی در حمله هوایی ارتش پاکستان وزیر امر به معروف: امارت اسلامی به تمامی حقوق شرعی زنان در کشور متعهد است ایران: سیاست ما در برابر افغانستان روشن است و با تغییر افراد تغییر نمی‌کند وزارت انرژی: هیئتی به ریاست عبداللطیف منصور به چین سفر کرده است تأکیدسازمان ملل و اوزبکستان بر ثبات و کمک‌ به افغانستان محمد عفیف: حزب‌الله مسئولیت عملیات اقامتگاه نتانیاهو را به عهده می‌گیرد مولوی عبدالکبیر: امارت اسلامی از مکاتب خصوصی حمایت می‌کند وصف فرمانده شهید یحیی سنوار در بیان شاعر انقلابی اداره ملی احصائیه افغانستان در سال جاری دو میلیون تُن گندم کمبود داریم مخالفت۶۰ درصد از مردم آلمان با صادرات تسلیحات به اسرائیل سرنوشت بیش از ۷۰ هزار پناهجوی افغانستان در گرو انتخابات آمریکا اکسپرس تریبون: پاکستان در پی کاهش تعامل با طالبان است رئیس جمهور روسیه:شرایط فعلی خاورمیانه سخت و پیچیده است معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا: استخراج نفت در حوزه آمو دریا افزایش یافته است

9

مجمع مدافعان حقوق‌بشر خواستار اقدام جدی جهان برای توقف کشتار هزاره‌ها در افغانستان شد

  • کد خبر : 50878
  • 13 قوس 1402 - 0:00
مجمع مدافعان حقوق‌بشر خواستار اقدام جدی جهان برای توقف کشتار هزاره‌ها در افغانستان شد

مجمع مدافعان حقوق‌بشر در واکنش به کشتار چندین نفر هزاره در هرات، می‌گوید که جهان برای توقف کشتار سیستماتیک هزاره‌ها در افغانستان باید اقدام جدی روی دست گیرد. این مجمع شب‌گذشته با نشر اعدامیه‌ای گفته قتل‌های زنجیره‌ای، مرموز و سیستماتیک هزاره‌ها در افغانستان افزایش یافته‌است. بر بنیاد اعلامیه، هزاره‌ها و شیعیان در افغانستان با ترورهای […]

مجمع مدافعان حقوق‌بشر در واکنش به کشتار چندین نفر هزاره در هرات، می‌گوید که جهان برای توقف کشتار سیستماتیک هزاره‌ها در افغانستان باید اقدام جدی روی دست گیرد.

این مجمع شب‌گذشته با نشر اعدامیه‌ای گفته قتل‌های زنجیره‌ای، مرموز و سیستماتیک هزاره‌ها در افغانستان افزایش یافته‌است.

بر بنیاد اعلامیه، هزاره‌ها و شیعیان در افغانستان با ترورهای جمعی، انفرادی، انفجارها و حملات انتحاری هدف قرار می‌گیرند، اما نه تنها حکومت طالبان عاملان این کشتارها را شناسایی نکرده، بلکه برای رسیدگی به وضعیت و مهار چنین رویدادها هیچ اقدامی نکرده است.

اعلامیه افزوده، “مجمع مدافعان حقوق بشر با ابراز انزجار عمیق از این وضعیت، از همۀ بازیگران ملی و جهانی در امور افغانستان تقاضا می‌کند تا برای توقف این اعمال ضد انسانی دست به اقدامات جدی بزنند”.

این مجمع از حکومت طالبان پرسیده که اگر در این “جنایات ضد انسانی” دست ندارد، چرا برای شناسایی عاملان ان اقدام نمی‌کند و در تامین امنیت مردم ناتوان مانده و پاسخ قانع‌کننده برای مردم ندارد.

همچنان مجمع مدافعان حقوق بشر، از کمیته‌های تخنیکی بررسی جنایات جنگی، به شمول کمیتۀ بررسی مصادیق نسل‌کشی خواسته است که در قبال کشتارهای زنجیره‌ای هزاره‌ها و شیعیان افغانستان وارد عمل شده و از مستندسازی این “جنایات هولناک” حمایت کنند.

این درخواست در حالی مطرح شده که دو روز پیش افراد مسلح ۶ فرد هزاره را در شهرک جبرئیل هرات تیرباران کردند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=50878

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.