• امروز : شنبه, ۶ اسد ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3166 امروز 5

اخبار ویژه

وزارت صنعت:پنج میلیارد و ۲۳۷ میلیون دالر دادوستد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رییس عمومی استخبارات امارت اسلامی برخی حلقات استخباراتی در افغانستان فعالیت دارند دیدار معاون اداری ریاست‌الوزرا با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین اخراج یکی از فرماندهان ژنرال دوستم از ترکیه لایحه آمریکا برای جلوگیری از به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان وزیر خارجه پاکستان:حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک پاکستان کار اتباع افغانستان است وزارت معارف برای جذب آموزگاران مسلکی تفاهم‌نامه‌ای را با اداره ملی امتحانات به امضا رساند یک کارخانه تولید دوا در کابل گشایش یافت وزیر دفاع طالبان:به زودی به حریم هوایی خویش حاکمیت پیدا می‌کنیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کرملین دیدار کرد بازداشت ۵۵نفر در ولسوالی ارزگان خاص توسط طالبان درگیری نمایندگان ترکیه در صحن علنی پارلمان حقانی:شمار نیروهای پولیس وزارت داخله به ۲۳۰هزار نفر افزایش یافته است وزارت ترانسپورت:سنگ تهداب یک انتظارگاه جدید در میدان هوایی کابل گذاشته شد وزیر معادن:تمام آمادگی‌ها از برای آغاز کار پروژه تاپی گرفته شده

2

ایران و پاکستان برای گسترش همکاری های امنیتی و اقتصادی به توافق رسیدند

  • کد خبر : 52185
  • 10 دلو 1402 - 15:23
ایران و پاکستان برای گسترش همکاری های امنیتی و اقتصادی به توافق رسیدند

وزیر امور خارجه ایران که به پاکستان رفته است گفت: کشور‌های ثالث با زنده نگه داشتن گروه‌های تروریستی در مرز‌های مشترک در تلاش برای آسیب رساندن به روابط حسنه و دوجانبه بین دو کشور ایران و پاکستان هستند. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در پایان سفر خود به پاکستان گفت: مذاکرات بسیار خوب و […]

وزیر امور خارجه ایران که به پاکستان رفته است گفت: کشور‌های ثالث با زنده نگه داشتن گروه‌های تروریستی در مرز‌های مشترک در تلاش برای آسیب رساندن به روابط حسنه و دوجانبه بین دو کشور ایران و پاکستان هستند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در پایان سفر خود به پاکستان گفت: مذاکرات بسیار خوب و نتیجه بخشی را با مقامات عالی رتبه سیاسی و نظامی پاکستان داشتیم. این گفتگو‌ها ناظر بر این بود که ما روابط اقتصادی، تجاری، گردشگری، همکاری در حوزه انرژی و سایر موضوعات مورد توافق را با سرعت بیشتر پیش ببریم.

وزیر امور خارجه ایران افزود: همچنین توافق داریم که در یک جدول زمان بندی شده پنج گذرگاه مرزی به گذرگاه‌های مرزی دو کشور اضافه شود تا مرز‌های ما مرز‌های فعالیت‌های اقتصادی و تجاری تبدیل شود تا دیگر تروریست‌ها جایی برای تداوم فعالیت‌های شومشان نداشته باشند.

آقای امیرعبداللهیان درباره فعالیت‌های تروریستی در مرز‌های مشترک گفت: متاسفانه قدرت‌های خارجی در پی نا امن نگه داشتن منطقه هستند و برخی از این گروه‌های تروریستی با سرویس‌های امنیتی امریکا و اسرائیل در تماس هستند.

وی با اشاره به دستاورد‌های این سفر گفت: در توافقات به عمل آمده امروز قرار شده اولاً همکاری‌های امنیتی و نظامی تهران و اسلام آباد برای مقابله با گروه‌های تروریستی افزایش یابد. ثانیاً در حوزه‌های مختلف همکاری‌های اقتصادی و تجارت، صنعتی، علمی و انرژی پیشرفت‌های خوبی را شاهد باشیم.

وزیر امور خارجه ایران در پایان اعلام کرد: هیئت‌های دوجانبه‌ای نیز در روز‌های آینده بین دو کشور تبادل خواهند شد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=52185

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.