• امروز : شنبه, ۶ اسد ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3166 امروز 5

اخبار ویژه

وزارت صنعت:پنج میلیارد و ۲۳۷ میلیون دالر دادوستد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رییس عمومی استخبارات امارت اسلامی برخی حلقات استخباراتی در افغانستان فعالیت دارند دیدار معاون اداری ریاست‌الوزرا با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین اخراج یکی از فرماندهان ژنرال دوستم از ترکیه لایحه آمریکا برای جلوگیری از به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان وزیر خارجه پاکستان:حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک پاکستان کار اتباع افغانستان است وزارت معارف برای جذب آموزگاران مسلکی تفاهم‌نامه‌ای را با اداره ملی امتحانات به امضا رساند یک کارخانه تولید دوا در کابل گشایش یافت وزیر دفاع طالبان:به زودی به حریم هوایی خویش حاکمیت پیدا می‌کنیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کرملین دیدار کرد بازداشت ۵۵نفر در ولسوالی ارزگان خاص توسط طالبان درگیری نمایندگان ترکیه در صحن علنی پارلمان حقانی:شمار نیروهای پولیس وزارت داخله به ۲۳۰هزار نفر افزایش یافته است وزارت ترانسپورت:سنگ تهداب یک انتظارگاه جدید در میدان هوایی کابل گذاشته شد وزیر معادن:تمام آمادگی‌ها از برای آغاز کار پروژه تاپی گرفته شده

0

مک‌کال خواستار مذاکره با رهبران مخالف طالبان شد؛ شورای مقاومت استقبال کرد

  • کد خبر : 51695
  • 24 جدی 1402 - 0:21
مک‌کال خواستار مذاکره با رهبران مخالف طالبان شد؛ شورای مقاومت استقبال کرد

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان پس از اظهارات مایکل مک‌کال مبنی بر مذاکره با رهبران مخالف طالبان گفته که از این درخواست مک‌کال استقبال می‌کند. این شورا روز جمعه ۲۲ جدی، با نشر اعلامیه‌ای گفته که “اکنون خوشحال هستیم که جهان کم‌کم به مواضع برحق مردم افغانستان واقف می‌شود و هرچه زمان می‌گذرد ماهیت […]

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان پس از اظهارات مایکل مک‌کال مبنی بر مذاکره با رهبران مخالف طالبان گفته که از این درخواست مک‌کال استقبال می‌کند.

این شورا روز جمعه ۲۲ جدی، با نشر اعلامیه‌ای گفته که “اکنون خوشحال هستیم که جهان کم‌کم به مواضع برحق مردم افغانستان واقف می‌شود و هرچه زمان می‌گذرد ماهیت گروه مسلط، بهتر و بیشتر شناخته می‌شود.”

بر بنیاد اعلامیه، رهبران شورای مقاومت ملی در نزدیک به سه سال گذشته بارها درباره آنچه در نشست کمیته روابط خارجی درباره طالبان و افغانستان مطرح شد، اظهار نظر کرده‌اند.

در اعلامیه هشدار داده شده که جهان باید متوجه پیامدهای تعامل یکجانبه خود با گروه طالبان باشد و در سیاست‌های تعامل‌گرایانه با این گروه، تجدید نظر کنند.

شورای مقاومت تاکید کرده که تنها راه‌حل بحران کنونی تشکیل دولتی مبتنی بر اراده‌ مردم از طریق انتخابات، احترام گذاشتن به ارزش‌های انسانی و قواعد حقوقی و رهایی مردم افغانستان از جو اختناق و خفقان کنونی است.

این در حالی است که مایکل مک‌کال رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا به تازگی گفته است که خواستار مذاکره با رهبران مخالف طالبان از جمله احمد مسعود، است.

او در نشست روز پنج‌شنبه کمیته روابط خارجی مجلس امریکا با نمایندگان ویژه این کشور در امور افغانستان، این اظهارات را مطرح کرده‌است.

مک‌کال با انتقاد از سیاست‌های دولت بایدن در قبال افغانستان افزوده که حکومت جو بایدن هیچ برنامه‌ای برای مردم افغانستان ندارد.

او طالبان را تروریست خوانده و افزده که این گروه برای دیگر گروه‌های تروریستی در افغانستان، پناهگاه فراهم کرده‌است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=51695

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.