• امروز : شنبه, ۶ اسد ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3170 امروز 9

اخبار ویژه

یک شرکت اماراتی خواستار دریافت غرامت ۱۵ میلیون دالری از افغانستان شده است وزارت خارجه پاکستان باکمیشنر عالی پناه‌جویان سازمان ملل‌متحدگفتگو کرد وزارت خارجه ترکمنستان کاردار طالبان برای سفارت افغانستان را پذیرفت ذکیه خدادادی تکواندوکار افغانستانی مشعل المپیک را در پاریس حمل کرد وزارت صنعت:پنج میلیارد و ۲۳۷ میلیون دالر دادوستد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رییس عمومی استخبارات امارت اسلامی برخی حلقات استخباراتی در افغانستان فعالیت دارند دیدار معاون اداری ریاست‌الوزرا با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین اخراج یکی از فرماندهان ژنرال دوستم از ترکیه لایحه آمریکا برای جلوگیری از به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان وزیر خارجه پاکستان:حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک پاکستان کار اتباع افغانستان است وزارت معارف برای جذب آموزگاران مسلکی تفاهم‌نامه‌ای را با اداره ملی امتحانات به امضا رساند یک کارخانه تولید دوا در کابل گشایش یافت وزیر دفاع طالبان:به زودی به حریم هوایی خویش حاکمیت پیدا می‌کنیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کرملین دیدار کرد بازداشت ۵۵نفر در ولسوالی ارزگان خاص توسط طالبان

0

کالاهای پاکستانی برای همیشه بازارهای افغانستان را از دست خواهند داد

  • کد خبر : 51911
  • 01 دلو 1402 - 22:50
کالاهای پاکستانی برای همیشه بازارهای افغانستان را از دست خواهند داد

در ادامه مسدود ماندن گذرگاه‌های مرزی میان افغانستان و پاکستان، یک مقام گمرک پاکستان گفته که ممکن کالاهای تولیدی کشورش برای همیشه افغانستان را از دست دهند. مجیب الله شینواری مسوول ترخیص گمرک پاکستان گفته که با ادامه مسدود ماندن گذرگاه‌های مرزی میان افغانستان و پاکستان از سوی اسلام آباد، تاجران افغانستان را واداشته تا […]

در ادامه مسدود ماندن گذرگاه‌های مرزی میان افغانستان و پاکستان، یک مقام گمرک پاکستان گفته که ممکن کالاهای تولیدی کشورش برای همیشه افغانستان را از دست دهند.

مجیب الله شینواری مسوول ترخیص گمرک پاکستان گفته که با ادامه مسدود ماندن گذرگاه‌های مرزی میان افغانستان و پاکستان از سوی اسلام آباد، تاجران افغانستان را واداشته تا اقلام ضروری را از ایران وارد کنند.

دان‌نیوز پاکستان گزارش داده که در مسدود ماندن گذرگاه‌تورخم، بیش از ۱۰۰ موتر باربری مملو از میوه، سبزیجات و سایر کالاهای فاسدشدنی از تورخم به پیشاور بازگشته‌اند.

شینواری تاکید کرده که به دلیل تنش‌های مرزی بین پاکستان و ایران و همچنین عدم علاقه بخشی از مقام‌های پاکستانی به تسهیل سیاست ویزا برای رانندگان افغانستان، گفتگوها برای بازگشایی تورخم کاهش یافته‌است.

او افزوده، تعدادی از رانندگان اهل افغانستان و دستیاران آنان با ویزای معتبر در پاکستان در ترافیک گیرمانده‌اند و موترهای حمل‌ونقل برخی از پاکستانی‌ها با وجود داشتن مدارک مورد نیاز در آن‌سوی مرز متوقف شده‌است.

به گفته او، مسدودماندن گذرگاه‌ها میلیاردها روپیه برای تاجران پاکستانی خسارات داشته‌است.

او هشدار داده که کالاهای پاکستانی ممکن است برای همیشه بازار افغانستان را به دیگر همسایگان افغانستان ببازد، زیرا تعداد زیادی از تجار افغانستان قبلا برای اقلام ضروری به همتایان ایرانی خود سفارش داده‌اند.

با این وجود، قاری ناظم‌گل، تاجر محلی که اخیرا از افغانستان بازگشته است به روزنامه دان گفته است که بازار جلال‌آباد را مملو از کالاهای ایرانی، به‌ویژه مواد غذایی دیده‌است.

به گفته او، دکان‌ها در کابل، پایتخت نیز محصولات ایرانی عرضه می‌کردند.

او مدعی شده که ایران کالاهای تجاری خود را بلافاصله پس از تعلیق تجارت با پاکستان به پایتخت افغانستان رسانده است.

این تاجر تأکید کرده است که پاکستان چاره‌ای جز رفع محدودیت‌های ویزا برای رانندگان حمل‌ونقل افغانستان برای حداقل سه ماه ندارد.

او گفته که “برای جلوگیری از خسارات بیشتر، زمان لازم است تا رانندگان افغانستان پاسپورت خود را به صورت اضطراری در دست بگیرند و تاجران و ترانسپورت‌کنندگان محموله‌های بارگیری‌شده در موترهای خود را به افغانستان ببرند.”

این در حالی است که گذرگاه تورخم و چند گذرگاه دیگر از یک هفته به این طرف به دلیل تنش بر سر محدودیت ویزا از سوی دولت پاکستان، مسدود شده‌است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=51911

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.