• امروز : جمعه, ۲۷ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل 3987 امروز 10

اخبار ویژه

جنبش اعتراضی چمن: پاکستان در صدد غصب و تصرف خاک چمن است روسیه: آمریکا بر اقدامات اسرائیل سرپوش می‌گذارد غلامی ستاره تیم ملی فوتسال افغانستان به باشگاه (limones 5 agency) اسپانیا پیوست اوچا:دولت آلمان ۱۱٫۲ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است شهادت یحیی سنوار در نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی فرماندهی پلیس نیمروز: ۱۲ تن مواد مخدر در این ولایت کشف و امحا شد در دو ماه گذشته ۹۵۰۰ تُن پیاز از قندهار به کشورهای پاکستان و هند صادر شده است وزارت صنعت:در شش ماه نخست سال جاری به ارزش ۸۰ میلیون دالر زعفران از افغانستان صادر شده است بازگشایی راه تورخم پس از دو ماه معاون سیاسی ریاست‌الوزرا:دو عضو دائم شورای امنیت با امارت اسلامی همکاری می‌کنند بازگشت بیش از ۵۷۴ هزار پناهجوی افغانستان از ایران و پاکستان یوناما: خواستار حضور افغانستان در نشست آتی تغییرات اقلیمی شد رهبر جنبش تحفظ پشتون‌‌ها: خواستار حمایت اقوام غیر پشتون افغانستان از این جنبش شد ملاعبدالغنی برادر:کشت خشخاش به صفر رسیده است وزارت صنعت: افغانستان در نمایشگاه بین‌المللی ترکیه شرکت می‌کند

12

بهتر شدن کیفیت خدمات بهداشتی در افغانستان

  • کد خبر : 53024
  • 25 دلو 1402 - 10:42
بهتر شدن کیفیت خدمات بهداشتی در افغانستان

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی به طلوع‌نیوز گفته است که در راستای دست‌رسی به خدمات بهداشتی و حق کار در بخش بهداشت در چارچوب شریعت اسلامی، برای زنان نیز زمینه‌ها فراهم شده است. آقای مجاهد افزود: «نسبت به زمان اشغال، فعالیت‌های صحی حالا به مراتب بیشتر شده و شفاخانه‌های ما معیاری‌تر شده است. در ولایت‌ها […]

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی به طلوع‌نیوز گفته است که در راستای دست‌رسی به خدمات بهداشتی و حق کار در بخش بهداشت در چارچوب شریعت اسلامی، برای زنان نیز زمینه‌ها فراهم شده است.

آقای مجاهد افزود: «نسبت به زمان اشغال، فعالیت‌های صحی حالا به مراتب بیشتر شده و شفاخانه‌های ما معیاری‌تر شده است. در ولایت‌ها هم شفاخانه‌ها مجهزتر شده و ادویه به وقت معین به آن‌جا می‌رسد.»

دیدبان حقوق بشر با نشر گزارشی هشدار داده است که کاهش کمک‌های نهادهای مددرسان در بخش بهداشت در افغانستان و وضع محدودیت‌ها از سوی «طالبان» بر زنان، نظام بهداشتی افغانستان را به چالش خواهد کشاند.

هیدر بار معاون دید‌بان حقوق بشر در این باره گفته است: «سیستم صحی در افغانستان در حال بحران قرار دارد. هم‌زمان با به قدرت رسیدن طالبان نهادهای کمک‌رسان، کمک‌های خود را قطع کردند. در ادامه، محدودیت‌های وضع شده بر زنان و دختران وضعیت را بحرانی کرده است. محدودیت‌های چون داشتن محرم مرد برای زنان حین رفتن به مرکزهای صحی و یا هم حین ملاقات داکتر مرد و محدودیت بزرگ دیگر که بر رفت و آمد آنان وضع شده است. مشکل جدی دیگر این است که طالبان آموزش بالاتر از صنف ششم برای دختران و زنان را بند کرده است.»

حامد شکیب پزشک به طلوع‌نیوز گفت: «بخش صحت هم متاسفانه مثل دیگر بخش‌ها در وضعیت خیلی‌ها قناعت‌بخش نیست و ما در این عرصه به کمک‌های جامعه جهانی و کشورهای همسایه ضرورت داریم.»

دیدبان حقوق بشر در بخشی از گزارش خود تاکید کرده است که ایالات متحده امریکا و کشورهای کلیدی دیگر باید رهبران «طالبان» را تحت فشار قرار دهند تا محدودیت‌هایی را که مانع دست‌رسی مردم به مراقبت‌های بهداشتی می‌شود، از جمله ممنوعیت تحصیل و کار را لغو کنند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=53024

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.