• امروز : شنبه, ۶ اسد ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3171 امروز 10

اخبار ویژه

بازدید وزیر زراعت و آبیاری طالبان از بندر حیرتان یک شرکت اماراتی خواستار دریافت غرامت ۱۵ میلیون دالری از افغانستان شده است وزارت خارجه پاکستان باکمیشنر عالی پناه‌جویان سازمان ملل‌متحدگفتگو کرد وزارت خارجه ترکمنستان کاردار طالبان برای سفارت افغانستان را پذیرفت ذکیه خدادادی تکواندوکار افغانستانی مشعل المپیک را در پاریس حمل کرد وزارت صنعت:پنج میلیارد و ۲۳۷ میلیون دالر دادوستد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رییس عمومی استخبارات امارت اسلامی برخی حلقات استخباراتی در افغانستان فعالیت دارند دیدار معاون اداری ریاست‌الوزرا با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین اخراج یکی از فرماندهان ژنرال دوستم از ترکیه لایحه آمریکا برای جلوگیری از به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان وزیر خارجه پاکستان:حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک پاکستان کار اتباع افغانستان است وزارت معارف برای جذب آموزگاران مسلکی تفاهم‌نامه‌ای را با اداره ملی امتحانات به امضا رساند یک کارخانه تولید دوا در کابل گشایش یافت وزیر دفاع طالبان:به زودی به حریم هوایی خویش حاکمیت پیدا می‌کنیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کرملین دیدار کرد

1

بهتر شدن کیفیت خدمات بهداشتی در افغانستان

  • کد خبر : 53024
  • 25 دلو 1402 - 10:42
بهتر شدن کیفیت خدمات بهداشتی در افغانستان

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی به طلوع‌نیوز گفته است که در راستای دست‌رسی به خدمات بهداشتی و حق کار در بخش بهداشت در چارچوب شریعت اسلامی، برای زنان نیز زمینه‌ها فراهم شده است. آقای مجاهد افزود: «نسبت به زمان اشغال، فعالیت‌های صحی حالا به مراتب بیشتر شده و شفاخانه‌های ما معیاری‌تر شده است. در ولایت‌ها […]

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی به طلوع‌نیوز گفته است که در راستای دست‌رسی به خدمات بهداشتی و حق کار در بخش بهداشت در چارچوب شریعت اسلامی، برای زنان نیز زمینه‌ها فراهم شده است.

آقای مجاهد افزود: «نسبت به زمان اشغال، فعالیت‌های صحی حالا به مراتب بیشتر شده و شفاخانه‌های ما معیاری‌تر شده است. در ولایت‌ها هم شفاخانه‌ها مجهزتر شده و ادویه به وقت معین به آن‌جا می‌رسد.»

دیدبان حقوق بشر با نشر گزارشی هشدار داده است که کاهش کمک‌های نهادهای مددرسان در بخش بهداشت در افغانستان و وضع محدودیت‌ها از سوی «طالبان» بر زنان، نظام بهداشتی افغانستان را به چالش خواهد کشاند.

هیدر بار معاون دید‌بان حقوق بشر در این باره گفته است: «سیستم صحی در افغانستان در حال بحران قرار دارد. هم‌زمان با به قدرت رسیدن طالبان نهادهای کمک‌رسان، کمک‌های خود را قطع کردند. در ادامه، محدودیت‌های وضع شده بر زنان و دختران وضعیت را بحرانی کرده است. محدودیت‌های چون داشتن محرم مرد برای زنان حین رفتن به مرکزهای صحی و یا هم حین ملاقات داکتر مرد و محدودیت بزرگ دیگر که بر رفت و آمد آنان وضع شده است. مشکل جدی دیگر این است که طالبان آموزش بالاتر از صنف ششم برای دختران و زنان را بند کرده است.»

حامد شکیب پزشک به طلوع‌نیوز گفت: «بخش صحت هم متاسفانه مثل دیگر بخش‌ها در وضعیت خیلی‌ها قناعت‌بخش نیست و ما در این عرصه به کمک‌های جامعه جهانی و کشورهای همسایه ضرورت داریم.»

دیدبان حقوق بشر در بخشی از گزارش خود تاکید کرده است که ایالات متحده امریکا و کشورهای کلیدی دیگر باید رهبران «طالبان» را تحت فشار قرار دهند تا محدودیت‌هایی را که مانع دست‌رسی مردم به مراقبت‌های بهداشتی می‌شود، از جمله ممنوعیت تحصیل و کار را لغو کنند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=53024

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.