• امروز : شنبه, ۶ اسد ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3169 امروز 8

اخبار ویژه

وزارت خارجه پاکستان باکمیشنر عالی پناه‌جویان سازمان ملل‌متحدگفتگو کرد وزارت خارجه ترکمنستان کاردار طالبان برای سفارت افغانستان را پذیرفت ذکیه خدادادی تکواندوکار افغانستانی مشعل المپیک را در پاریس حمل کرد وزارت صنعت:پنج میلیارد و ۲۳۷ میلیون دالر دادوستد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رییس عمومی استخبارات امارت اسلامی برخی حلقات استخباراتی در افغانستان فعالیت دارند دیدار معاون اداری ریاست‌الوزرا با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین اخراج یکی از فرماندهان ژنرال دوستم از ترکیه لایحه آمریکا برای جلوگیری از به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان وزیر خارجه پاکستان:حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک پاکستان کار اتباع افغانستان است وزارت معارف برای جذب آموزگاران مسلکی تفاهم‌نامه‌ای را با اداره ملی امتحانات به امضا رساند یک کارخانه تولید دوا در کابل گشایش یافت وزیر دفاع طالبان:به زودی به حریم هوایی خویش حاکمیت پیدا می‌کنیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کرملین دیدار کرد بازداشت ۵۵نفر در ولسوالی ارزگان خاص توسط طالبان درگیری نمایندگان ترکیه در صحن علنی پارلمان

0

به رسمیت شناخته شدن امارت اسلامی

  • کد خبر : 52813
  • 22 دلو 1402 - 14:15
به رسمیت شناخته شدن امارت اسلامی

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا امروز (شنبه) در کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم در ننگرهار گفته است که روابط سیاسی و بازرگانی افغانستان با برخی از کشورهای جهان به معنای به‌رسمیت‌شناسی حکومت سرپرست است. معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در این کنفرانس هم‌چنان گفته است که جز امارت اسلامی، کسی توان تضمین استفاده نشدن خاک افغانستان را در […]

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا امروز (شنبه) در کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم در ننگرهار گفته است که روابط سیاسی و بازرگانی افغانستان با برخی از کشورهای جهان به معنای به‌رسمیت‌شناسی حکومت سرپرست است.

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در این کنفرانس هم‌چنان گفته است که جز امارت اسلامی، کسی توان تضمین استفاده نشدن خاک افغانستان را در برابر دیگر کشورها ندارد.

او گفته است: «امارت اسلامی به شکل رسمی به‌رسمیت شناخته شده است، به‌خاطری که نمایندگی و سفارت شما در ملک ما باز است و سفارت ما در ملک شما فعالیت دارد، بندرهای تجارتی باز هستند، کالاهای شما به ملک ما و از ما به ملک شما می‌رود.»

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا بر بهبود روابط افغانستان با جهان نیز تاکید کرده است. آقای عبدالکبیر در بخشی از سخن‌رانی خود از استفاده نشدن خاک افغانستان در برابر دیگر کشورها، اطمینان داده است.

مولوی عبدالکبیر افزود: «جز امارت اسلامی، این تظمین را کسی دیگر کرده نمی‌تواند، به‌خاطری که امارت اسلامی در ۳۴ ولایت و بیش از ۴۰۰ ولسوالی حاکمیت کامل دارد و امنیت موجود است. امارت اسلامی به کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان ضد همسایه‌ها و دنیا استعمال شود.»

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در این کنفرانس از حضور بیست ساله ناتو در افغانستان انتقاد کرده و گفته است که امارت اسلامی و مردم افغانستان اجازه حضور دوباره نظامی کشورها را در افغانستان نخواهند داد.

او در این باره افزود: «افغان‌ها در طول تاریخ برای کسی دردسر نساخته‌اند، این بیگانه‌ها بوده‌اند که در حریم ما تجاوز کردند. افغان‌ها مردمان آرام و صلح‌خواه هستند و ما نمی‌خواهیم برای دنیا مشکل ایجاد کنیم.»

محمدیونس آخندزاده سرپرست وزارت انکشاف و دهات که در این کنفرانس حضور داشت گفت: «سرحدات مصوون هستند. نظام اسلامی حاکم و امنیت در سراسر کشور تامین است، امنیتی که همانندش دیده نمی‌شود.»

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا از تلاش‌های امارت اسلامی به هدف تطبیق پروژه‌های بزرگ انکشافی در کشور نیز سخن زده گفته است که حکومت سرپرست در تلاش است تا افغانستان در بخش‌های گونا‌گون به خودبسندگی برسد.

کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم با شرکت شماری از مقام‌های بلندپایه امارت اسلامی امروز (شنبه) در دانش‌گاه ننگرهار آغاز و برای سه روز ادامه میابد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=52813

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.