• امروز : شنبه, ۶ اسد ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3166 امروز 5

اخبار ویژه

وزارت صنعت:پنج میلیارد و ۲۳۷ میلیون دالر دادوستد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رییس عمومی استخبارات امارت اسلامی برخی حلقات استخباراتی در افغانستان فعالیت دارند دیدار معاون اداری ریاست‌الوزرا با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین اخراج یکی از فرماندهان ژنرال دوستم از ترکیه لایحه آمریکا برای جلوگیری از به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان وزیر خارجه پاکستان:حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک پاکستان کار اتباع افغانستان است وزارت معارف برای جذب آموزگاران مسلکی تفاهم‌نامه‌ای را با اداره ملی امتحانات به امضا رساند یک کارخانه تولید دوا در کابل گشایش یافت وزیر دفاع طالبان:به زودی به حریم هوایی خویش حاکمیت پیدا می‌کنیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کرملین دیدار کرد بازداشت ۵۵نفر در ولسوالی ارزگان خاص توسط طالبان درگیری نمایندگان ترکیه در صحن علنی پارلمان حقانی:شمار نیروهای پولیس وزارت داخله به ۲۳۰هزار نفر افزایش یافته است وزارت ترانسپورت:سنگ تهداب یک انتظارگاه جدید در میدان هوایی کابل گذاشته شد وزیر معادن:تمام آمادگی‌ها از برای آغاز کار پروژه تاپی گرفته شده

1

سخنگوی گروه طالبان: نگرانی‌های اعضای نشست مونیخ بی‌اساس است

  • کد خبر : 53334
  • 29 دلو 1402 - 16:30
سخنگوی گروه طالبان: نگرانی‌های اعضای نشست مونیخ بی‌اساس است

سخنگوی گروه طالبان می‌گوید که نگرانی‌های اعضای نشست مونیخ بی‌اساس است و حلقات مغرض معلومات نادرست به اعضای این نشست داده است. ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان امروزیک‌شنبه(۲۹ دلو) در صفحه اکس خود نوشته که نگرانی‌های بیان شده در نشست مونیخ، بی‌اساس است، افغانستان، بعد سال‌ها امن شده است. مجاهد نوشته که هیچ گروه […]

سخنگوی گروه طالبان می‌گوید که نگرانی‌های اعضای نشست مونیخ بی‌اساس است و حلقات مغرض معلومات نادرست به اعضای این نشست داده است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان امروزیک‌شنبه(۲۹ دلو) در صفحه اکس خود نوشته که نگرانی‌های بیان شده در نشست مونیخ، بی‌اساس است، افغانستان، بعد سال‌ها امن شده است.

مجاهد نوشته که هیچ گروه خارجی در افغانستان وجود ندارد و نه اجازهٔ فعالیت به آن‌ها داده می‌شود زیرا با حاکمیت دوساله امارت اسلامی، هیچ تهدید ازطرف افغانستان متوجه هیچ کشوری نشده است.

طالبان گفتند که گام‌های استوار و مؤثر بر ضد مواد مخدر برداشته شده، کشت آن به صفر رسیده و مبارزه علیه قاچاق هم جریان دارد.

مجاهد نوشته که به‌شمول زنان، حقوق همه اتباع کشور رعایت می‌شود، مردم امنیت جانی، مالی، حیثیتی و روانی دارند؛ دروازه‌های محاکم در برابر همه افغان‌ها، بدون کدام تفکیک باز است و به حقوق آنان رسیدگی می‌شود.

طالبان ادعا کرده که کشور به سوی رفاه اقتصادی درحال حرکت می‌باشد، ارزش پول حفظ است، پروژه‌های بزرگ آغاز شده، در بخش‌های صحی، تعلیمی و عمرانی کار العاده شده و برنامه‌های بهتر زیر دست قرار دارد.

این طالب افزوده که با وجود این همه پیشرفت‌ها، بازهم ارایه تصویری نادرست از افغانستان، پخش پروپاگند و ایجاد احساس ترس و تهدید از افغانستان، یا دلالت بر کمبود معلومات کشورها دارد و یا حلقات مغرض، معلومات نادرست را به هم‌چو نشست‌ها انتقال می‌دهند.

سخنگوی طالبان گفته که جهت‌های توطئه‌گر، هر قدر پروپاگند کنند، افغانستان بازهم به پیشرفت‌ خود ادامه می‌دهد و منتظر اعلامیه و تشویش هیچ کسی نخواهد ماند.

گفتنی است که اعضای نشست مونیخ در اعلامیه‌ی گفته که طالبان با حذف زنان از جامعه و تصمیم‌گیری‌های سیاسی، آینده افغانستان را به خطر انداخته‌ است. آنها با ابراز نگرانی از آزار و اذیت سیستماتیک جنسیتی، گفتند که این مسئله می‌تواند “مصداق جنایت علیه بشریت” باشد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=53334

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.