• امروز : چهارشنبه, ۲ عقرب ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
کل 4047 امروز 9

اخبار ویژه

وزارت صحت فلسطین: شمار شهدای حملات رژیم اسرائیل بر نوار غزه به ۴۲ هزار و ۷۱۸ نفر رسیده است زخمی شدن ۱۵ غیرنظامی در حمله هوایی ارتش پاکستان وزیر امر به معروف: امارت اسلامی به تمامی حقوق شرعی زنان در کشور متعهد است ایران: سیاست ما در برابر افغانستان روشن است و با تغییر افراد تغییر نمی‌کند وزارت انرژی: هیئتی به ریاست عبداللطیف منصور به چین سفر کرده است تأکیدسازمان ملل و اوزبکستان بر ثبات و کمک‌ به افغانستان محمد عفیف: حزب‌الله مسئولیت عملیات اقامتگاه نتانیاهو را به عهده می‌گیرد مولوی عبدالکبیر: امارت اسلامی از مکاتب خصوصی حمایت می‌کند وصف فرمانده شهید یحیی سنوار در بیان شاعر انقلابی اداره ملی احصائیه افغانستان در سال جاری دو میلیون تُن گندم کمبود داریم مخالفت۶۰ درصد از مردم آلمان با صادرات تسلیحات به اسرائیل سرنوشت بیش از ۷۰ هزار پناهجوی افغانستان در گرو انتخابات آمریکا اکسپرس تریبون: پاکستان در پی کاهش تعامل با طالبان است رئیس جمهور روسیه:شرایط فعلی خاورمیانه سخت و پیچیده است معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا: استخراج نفت در حوزه آمو دریا افزایش یافته است

5

عفو بین‌الملل: طالبان دو فعال حقوق آموزش را شکنجه کرده‌اند

  • کد خبر : 52402
  • 14 دلو 1402 - 15:44
عفو بین‌الملل: طالبان دو فعال حقوق آموزش را شکنجه کرده‌اند

سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید که طالبان به منظور گرفتن اعتراف اجباری احمدفهیم عظیمی و صدیق‌الله افغان دو فعال حقوق آموزش را شکنجه کرده‌اند. این سازمان امروز شنبه ۱۴ دلو، با انتشار نامه‌ای عنوانی عبدالحق وثیق رییس استخبارات طالبان گفته که ان دو فعال آموزش را رها کند. بر بنیاد این نامه، این دو نفر با […]

سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید که طالبان به منظور گرفتن اعتراف اجباری احمدفهیم عظیمی و صدیق‌الله افغان دو فعال حقوق آموزش را شکنجه کرده‌اند.

این سازمان امروز شنبه ۱۴ دلو، با انتشار نامه‌ای عنوانی عبدالحق وثیق رییس استخبارات طالبان گفته که ان دو فعال آموزش را رها کند.

بر بنیاد این نامه، این دو نفر با سازمان فکر بهتر کار می‌کردند و در ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ توسط استخبارات طالبان از ساحه کارته چهار شهر کابل بازداشت شدند.

در نامه آمده که عظیمی و افغان متهم به فعالیت علیه طالبان است و در ۲۷ دسمبر توسط دادگاه طالبان محاکمه و به تعقیب آن به زندان پلچرخی منتقل شده‌اند.

عفو بین‌الملل گفته که این دو نفر ۷۲ روز را در زندان ریاست چهل استخبارات طالبان گذرانده‌اند.

این سازمان افزوده که بازداشت خودسرانه و زندانی‌کردن این فعالان آموزش خلاف قوانین بین‌المللی حقوق بشر است و باید آنان، بدون قیدوشرط آزاد شوند.

این سازمان در نامه خود به رییس استخبارات طالبان درباره وضعیت فهیم عظیمی و صدیق‌الله افغان نیز ابراز نگرانی کرده است.

در نامه گفته شده که این دو نفر به دروغ به کمک به دختران تیم رباتیک برای خروج از کشور، تحریک زنان معترض و سازماندهی اعتراضات متهم شده‌اند.

به گفته این سازمان، دو فعال آموزش از محاکمه عادلانه محروم بودند و محاکمه‌ی‌شان را به چالش کشیده‌اند. اما؛ طالبان در اقدامی تلافی‌جویانه، این دو فعال را تحت شکنجه و بدرفتاری‌ها، از جمله محرومیت از خواب و سلول انفرادی قرار دادند تا از آنان اعتراف بگیرند.

در نامه عفو بین‌الملل از طالبان خواسته شده که بدون قیدوشرط این دو فعال حقوق آموزش را آزاد و اقدامات آدم‌ربایی، بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه و سایر بدرفتاری با فعالان حقوق بشر را متوقف کنند.

همچنین، این سازمان خواستار رفع محدودیت بر آموزش زنان و دختران نیز شده است.

 

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=52402

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.