• امروز : شنبه, ۶ اسد ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3166 امروز 5

اخبار ویژه

وزارت صنعت:پنج میلیارد و ۲۳۷ میلیون دالر دادوستد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رییس عمومی استخبارات امارت اسلامی برخی حلقات استخباراتی در افغانستان فعالیت دارند دیدار معاون اداری ریاست‌الوزرا با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین اخراج یکی از فرماندهان ژنرال دوستم از ترکیه لایحه آمریکا برای جلوگیری از به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان وزیر خارجه پاکستان:حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک پاکستان کار اتباع افغانستان است وزارت معارف برای جذب آموزگاران مسلکی تفاهم‌نامه‌ای را با اداره ملی امتحانات به امضا رساند یک کارخانه تولید دوا در کابل گشایش یافت وزیر دفاع طالبان:به زودی به حریم هوایی خویش حاکمیت پیدا می‌کنیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کرملین دیدار کرد بازداشت ۵۵نفر در ولسوالی ارزگان خاص توسط طالبان درگیری نمایندگان ترکیه در صحن علنی پارلمان حقانی:شمار نیروهای پولیس وزارت داخله به ۲۳۰هزار نفر افزایش یافته است وزارت ترانسپورت:سنگ تهداب یک انتظارگاه جدید در میدان هوایی کابل گذاشته شد وزیر معادن:تمام آمادگی‌ها از برای آغاز کار پروژه تاپی گرفته شده

0

مشارکت حدود ۶۰ درصدی مردم روسیه در انتخابات ریاست جمهوری

  • کد خبر : 55107
  • 28 حوت 1402 - 1:53
مشارکت حدود ۶۰ درصدی مردم روسیه در انتخابات ریاست جمهوری

خبرگزاری «تاس» گزارش داد، در روسیه روز، یکشنبه، سومین و آخرین روز رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری است. کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه شب گذشته، شنبه، اعلام کرد که به دنبال بررسی نتایج دومین روز رای گیری، مشارکت مردم در سراسر کشور از ۵۸ درصد گذشت. بدین ترتیب بیش از نیمی از رای دهندگان روسی […]

خبرگزاری «تاس» گزارش داد، در روسیه روز، یکشنبه، سومین و آخرین روز رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری است. کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه شب گذشته، شنبه، اعلام کرد که به دنبال بررسی نتایج دومین روز رای گیری، مشارکت مردم در سراسر کشور از ۵۸ درصد گذشت.

بدین ترتیب بیش از نیمی از رای دهندگان روسی تا پایان روز دوم رای گیری در انتخابات شرکت کردند، هیچ تخلف جدی شناسایی نشد و کمیسیون مرکزی انتخابات به سرکوب تحریکات ادامه می‌دهد.

طبق اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات، تا ساعت ۲۳:۱۰ به وقت مسکو، ۵۸٫۷۴ درصد از مردم دارای شرایط رأی دهی، آرای خود را به صندوق انداختند. علاوه بر این، در پنج منطقه روسیه این مشارکت از ۸۰ درصد هم عبور کرد. در جمهوری داغستان مشارکت رای دهندگان از ۶۵ درصد فراتر رفت و در منطقه چچن نیز به ۹۰ درصد رسید.

ضمن اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد از رای دهندگان از راه دور در انتخابات ریاست جمهوری روسیه رای داده اند که شاخص بسیار خوبی است. تا اکنون ۶٫۳ میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری روسیه از طریق پلتفرم فدرال رای گیری الکترونیکی از راه دور (DEG) رای دادند که ۹۰ درصد از کل شرکت کنندگان را تشکیل می دهد.

در مجموع تعداد کل رای‌دهندگان بصورت آنلاین در این انتخابات بیش از ۷ میلیون نفر باشد.

علاوه بر این، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد که، تقریبا ۴٫۳ میلیون نفر در دو روز نخست انتخابات در مسکو رای دادند که اکثر آنها به صورت الکترونیکی بود. انتظار می‌رود که روز یکشنبه، در آخرین روز رای گیری، افراد بیشتری در پایتخت در مراکز رای گیری حضور یابند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=55107

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.