• امروز : شنبه, ۶ اسد ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3176 امروز 15

اخبار ویژه

روسیه از تصرف یک روستای دیگر در منطقه «دونتسک» خبر داد کشاورزان:به دلیل نبود سردخانه‌قیمت میوه‌ها کاهش یافته است شماری از زنان معترض افغانستان:از کشورهای جهان خواستند نظاره‌گر وضعیت اسفناک زنان نباشند امضای قرارداد نصب اسکنر‌های الکترونیکی در ۱۲ گمرک با سکتور خصوصی نمایشگاه کتاب، نقاشی و خیاطی در کابل برگزارشد بازدید وزیر زراعت و آبیاری طالبان از بندر حیرتان یک شرکت اماراتی خواستار دریافت غرامت ۱۵ میلیون دالری از افغانستان شده است وزارت خارجه پاکستان باکمیشنر عالی پناه‌جویان سازمان ملل‌متحدگفتگو کرد وزارت خارجه ترکمنستان کاردار طالبان برای سفارت افغانستان را پذیرفت ذکیه خدادادی تکواندوکار افغانستانی مشعل المپیک را در پاریس حمل کرد وزارت صنعت:پنج میلیارد و ۲۳۷ میلیون دالر دادوستد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رییس عمومی استخبارات امارت اسلامی برخی حلقات استخباراتی در افغانستان فعالیت دارند دیدار معاون اداری ریاست‌الوزرا با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین اخراج یکی از فرماندهان ژنرال دوستم از ترکیه لایحه آمریکا برای جلوگیری از به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان

0

اداره راه‌آهن: از توسعه راه‌آهن با سه پروژه جدید در آینده نزدیک خبر داد

  • کد خبر : 57350
  • 10 ثور 1403 - 16:58
اداره راه‌آهن: از توسعه راه‌آهن با سه پروژه جدید در آینده نزدیک خبر داد

  اداره راه‌آهن از ایجاد راه‌های آهن میان سپین بولدک-قندهار، اندخوی-مزار شریف و شبرغان – مزار در آینده نزدیک خبر داده است. عبدالسمیع درانی سخنگوی این اداره می‌گوید که هم‌اکنون در سراسر افغانستان حدود ۲۳۰ کیلومتر راه‌آهن فعال است و همه روزه از این راه‌ها به کشورهای گوناگون انتقالات صورت می‌گیرد. سخنگوی اداره راه‌آهن گفت: […]

 

اداره راه‌آهن از ایجاد راه‌های آهن میان سپین بولدک-قندهار، اندخوی-مزار شریف و شبرغان – مزار در آینده نزدیک خبر داده است.

عبدالسمیع درانی سخنگوی این اداره می‌گوید که هم‌اکنون در سراسر افغانستان حدود ۲۳۰ کیلومتر راه‌آهن فعال است و همه روزه از این راه‌ها به کشورهای گوناگون انتقالات صورت می‌گیرد.

سخنگوی اداره راه‌آهن گفت: «سه پروژه زیر کار ما است که یکی از آن کار بخش اول فاز چهارم خواف-هرات است که کار فزیکی آن تقریبا ۶۰ درصد پیش رفته است و در کنار آن کار بخش دوم این راه‌آهن است که ۴۷ درصد پیش رفته است که ولسوالی غوریان هرات را به میدان هوایی و شهرک‌های صنعتی این ولایت وصل می‌کند.»

به گفته‌ی این اداره، کاربارسازی فاز چهارم بخش دوم راه‌آهن هرات-خواف  که ۴۷ کیلومتر امتداد دارد و ولسوالی غوریان هرات را به میدان هوایی و شهرک‌های صنعتی این ولایت وصل می‌کند تکمیل شده و به زودی کار عملی این خط آغاز خواهد شد.

یادگار خواجه شادمانوف  سفیر ازبیکستان در کابل نیز با توجه به اهمیت راه‌آهن ترمز-مزارشریف و کابل- پشاور می‌گوید که در این باره میان مقام‌های افغانستان و ازبیکستان دید و بازدیدهای صورت گرفته است.

سفیر ازبیکستان در کابل گفت: «درباره پروژه راه‌آهن ترمز-مزارشریف-کابل-پشاور دید و بازدیدهای زیاد صورت گرفته و می‌گیرد. در همین دو سه روز گذشته مسوولان ترانسپورت افغانستان و ازبیکستان و برخی دیگر مسوولان ترانسپورت کشورهای زی‌نفع نشست‌هایی را انجام دادند. و من فکر می‌کنم که این نشست‌ها هم‌چنان ادامه خواهند داشت.»

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری ایجاد و بازسازی راه‌های آهن را در افزایش روابط بازرگانی افغانستان با کشورهای منطقه مهم می‌داند.

محمد یونس مومند معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: «راه‌آهن یکی از ارزان‌ترین راه است که ما باید از این راه استفاده کنیم تا بتوانیم به قیمت خوب و ارزان صادرات و واردات داشته باشیم.»

سخی احمد پیمان معاون اول اتاق صنایع و معادن گفت: «افغانستان یک کشور محاط به خشکه است که ما همواره در پیدا کردن راه‌های بدیل مشکلاتی را داشته‌ایم راه‌های ترانزیتی به ویژه افغان-ترانس از نظر اقتصادی برای افغانستان حایز اهمیت است.»

هم‌اکنون بیش‌ترین انتقالات از طریق را‌ه‌آهن حیرتان، آقینه و تورغندی انجام می‌شود.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=57350

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.