• امروز : شنبه, ۶ اسد ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3166 امروز 5

اخبار ویژه

وزارت صنعت:پنج میلیارد و ۲۳۷ میلیون دالر دادوستد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رییس عمومی استخبارات امارت اسلامی برخی حلقات استخباراتی در افغانستان فعالیت دارند دیدار معاون اداری ریاست‌الوزرا با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین اخراج یکی از فرماندهان ژنرال دوستم از ترکیه لایحه آمریکا برای جلوگیری از به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان وزیر خارجه پاکستان:حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک پاکستان کار اتباع افغانستان است وزارت معارف برای جذب آموزگاران مسلکی تفاهم‌نامه‌ای را با اداره ملی امتحانات به امضا رساند یک کارخانه تولید دوا در کابل گشایش یافت وزیر دفاع طالبان:به زودی به حریم هوایی خویش حاکمیت پیدا می‌کنیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کرملین دیدار کرد بازداشت ۵۵نفر در ولسوالی ارزگان خاص توسط طالبان درگیری نمایندگان ترکیه در صحن علنی پارلمان حقانی:شمار نیروهای پولیس وزارت داخله به ۲۳۰هزار نفر افزایش یافته است وزارت ترانسپورت:سنگ تهداب یک انتظارگاه جدید در میدان هوایی کابل گذاشته شد وزیر معادن:تمام آمادگی‌ها از برای آغاز کار پروژه تاپی گرفته شده

0

بازدید گردش‌گران از موزیم تاریخی هرات افزایش یافته است

  • کد خبر : 56502
  • 23 حمل 1403 - 14:27
بازدید گردش‌گران از موزیم تاریخی هرات افزایش یافته است

مسوولان موزیم هرات می‌گویند که در این اواخر بازدید گردش‌گران خارجی و داخلی از این موزیم افزایش یافته است. بر بنیاد آمارها، در یک سال پسین چهارده‌هزار گردش‌گر داخلی و خارجی از این موزیم بازدید کرده‌اند. ایزابلا کلادو گردش‌گر پرتگالی که برای بازدید از آثار و بازمانده‌های تاریخی افغانستان به موزیم هرات آمده، بازمانده‌های تاریخی […]

مسوولان موزیم هرات می‌گویند که در این اواخر بازدید گردش‌گران خارجی و داخلی از این موزیم افزایش یافته است.

بر بنیاد آمارها، در یک سال پسین چهارده‌هزار گردش‌گر داخلی و خارجی از این موزیم بازدید کرده‌اند.

ایزابلا کلادو گردش‌گر پرتگالی که برای بازدید از آثار و بازمانده‌های تاریخی افغانستان به موزیم هرات آمده، بازمانده‌های تاریخی کشور را بی‌مانند می‌خواند.

او پیش از آمدن به هرات از کابل و بامیان نیز دیدن کرده است.

ایزابلا کلادو  گفت: «این موزیم یک تاریخ طبیعی است. ما در این اطراف تاریخ افغانستان را دیدیم. ما در آن بالا روی برج ها و راه‌روها قلعه  قدم زدیم. از وقت خود در اینجا زیاد لذت بردم.»

موزیم هرات با بیش از صد سال پیشینه تاریخی نزدیک به سه‌هزار بازمانده تاریخی را در خود جا داده است.

در حالی‌که بازدید گردش‌گران خارجی از این موزیم افزایش یافته، اما بازدید زنان و دختران افغان از این موزیم ممنوع است.

عبدالجبار نورزی مدیر موزیم هرات گفت: «موزیم هرات در قلعه اختیارالدین واقع است. بیش‌تر بازمانده‌های تاریخی در این موزیم از دوره‌های حجر بیش از شش هزار سال پیش سامانی‌ها، غزنویان، تیموریان، سلجوقیان و دوره معاصر است.»

عبدالقیوم وزیری فعال فرهنگی گفت: «موزیم هرات در زمان شاه امان‌الله خان بیش از صد سال پیش تاسیس شده است. این موزیم سه هزار بازمانده تاریخی از دوره‌های مختلف تاریخی را در خود جای داده است.»

به گفته‌ی مسوول این موزیم، در جریان دو سال پسین پنج‌صد بازمانده تاریخی از نزد مردم گردآوری و به این موزیم انتقال داده شده‌اند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=56502

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.