• امروز : جمعه, ۵ اسد ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
کل 3166 امروز 5

اخبار ویژه

وزارت صنعت:پنج میلیارد و ۲۳۷ میلیون دالر دادوستد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رییس عمومی استخبارات امارت اسلامی برخی حلقات استخباراتی در افغانستان فعالیت دارند دیدار معاون اداری ریاست‌الوزرا با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین اخراج یکی از فرماندهان ژنرال دوستم از ترکیه لایحه آمریکا برای جلوگیری از به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان وزیر خارجه پاکستان:حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک پاکستان کار اتباع افغانستان است وزارت معارف برای جذب آموزگاران مسلکی تفاهم‌نامه‌ای را با اداره ملی امتحانات به امضا رساند یک کارخانه تولید دوا در کابل گشایش یافت وزیر دفاع طالبان:به زودی به حریم هوایی خویش حاکمیت پیدا می‌کنیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کرملین دیدار کرد بازداشت ۵۵نفر در ولسوالی ارزگان خاص توسط طالبان درگیری نمایندگان ترکیه در صحن علنی پارلمان حقانی:شمار نیروهای پولیس وزارت داخله به ۲۳۰هزار نفر افزایش یافته است وزارت ترانسپورت:سنگ تهداب یک انتظارگاه جدید در میدان هوایی کابل گذاشته شد وزیر معادن:تمام آمادگی‌ها از برای آغاز کار پروژه تاپی گرفته شده

0

تعامل با طالبان تنها راه بهبود وضعیت در افغانستان است

  • کد خبر : 56305
  • 19 حمل 1403 - 0:47
تعامل با  طالبان تنها راه بهبود وضعیت در افغانستان است

به گزارش آژانس خبری پامیر، اجمل شمس معاون وزارت شهرسازی و مسکن در دولت اشرف غنی با انتشار یادداشتی در «عرب نیوز» تأکید کرد تعامل با حکومت طالبان تنها راه بهبود وضعیت در افغانستان است. معاون وزارت شهرسازی و مسکن حکومت پیشین افغانستان همچنین در این مطلب از ممنوعیت تحصیل و کار زنان و دختران […]

به گزارش آژانس خبری پامیر، اجمل شمس معاون وزارت شهرسازی و مسکن در دولت اشرف غنی با انتشار یادداشتی در «عرب نیوز» تأکید کرد تعامل با حکومت طالبان تنها راه بهبود وضعیت در افغانستان است.

معاون وزارت شهرسازی و مسکن حکومت پیشین افغانستان همچنین در این مطلب از ممنوعیت تحصیل و کار زنان و دختران در این انتقاد کرده است.

شمس در ادامه با توجه به فضای حاکم بر افغانستان اظهار داشت: یک گروه خواهان فشار بیشتر بین‌المللی، از جمله انزوای بیشتر و تحریم‌های شدیدتر علیه طالبان است. از سوی دیگر برخی صداهای معتدل وجود دارند که خواستار افزایش تعامل و گفتگو از طریق ترکیبی از تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی با هدف متقاعد کردن آنها برای فراگیرتر کردن دولت هستند. همچنین یک گروه اقلیت نیز وجود دارد که می‌خواهد طالبان را از طریق مقاومت مسلحانه سرنگون کند.

این مقام ارشد حکومت پیشین افغانستان ضمن مخالفت با افزایش تحریم‌ها بر این کشور گفت: هر گونه تحریم یا انزوای بیشتر کشور تنها هزینه‌های زیادی را برای مردم افغانستان به همراه خواهد داشت که ۹۰ درصد آنها در حال حاضر در فقر زندگی می‌کنند.

شمس ادامه داد: هر حرکت یا سیاستی در رابطه با افغانستان باید حساب‌شده باشد تا نتایج مثبتی را در پی داشته باشد. افزایش تعامل تنها راه رو به جلو است.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=56305

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.