• امروز : شنبه, ۶ اسد ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3171 امروز 10

اخبار ویژه

بازدید وزیر زراعت و آبیاری طالبان از بندر حیرتان یک شرکت اماراتی خواستار دریافت غرامت ۱۵ میلیون دالری از افغانستان شده است وزارت خارجه پاکستان باکمیشنر عالی پناه‌جویان سازمان ملل‌متحدگفتگو کرد وزارت خارجه ترکمنستان کاردار طالبان برای سفارت افغانستان را پذیرفت ذکیه خدادادی تکواندوکار افغانستانی مشعل المپیک را در پاریس حمل کرد وزارت صنعت:پنج میلیارد و ۲۳۷ میلیون دالر دادوستد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رییس عمومی استخبارات امارت اسلامی برخی حلقات استخباراتی در افغانستان فعالیت دارند دیدار معاون اداری ریاست‌الوزرا با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین اخراج یکی از فرماندهان ژنرال دوستم از ترکیه لایحه آمریکا برای جلوگیری از به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان وزیر خارجه پاکستان:حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک پاکستان کار اتباع افغانستان است وزارت معارف برای جذب آموزگاران مسلکی تفاهم‌نامه‌ای را با اداره ملی امتحانات به امضا رساند یک کارخانه تولید دوا در کابل گشایش یافت وزیر دفاع طالبان:به زودی به حریم هوایی خویش حاکمیت پیدا می‌کنیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کرملین دیدار کرد

4

رئیس طالبان:از کشورهای اسلامی خواست دست اسرائیل را ازظلم علیه فلسطین کوتاه کنند

  • کد خبر : 56308
  • 19 حمل 1403 - 0:55
رئیس طالبان:از کشورهای اسلامی خواست دست اسرائیل را ازظلم علیه فلسطین کوتاه کنند

هبت‌الله آخندزاده رئیس طالبان در پیامی به مناسبت فرارسیدن عید فطر با اختصاص یکی از محورهای سخنانش به فلسطین گفت: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم». وی افزود: «ما از تمام کشورهای اسلامی حتی جهان می‌خواهیم که هرچه زودتر دست ظلم […]

هبت‌الله آخندزاده رئیس طالبان در پیامی به مناسبت فرارسیدن عید فطر با اختصاص یکی از محورهای سخنانش به فلسطین گفت: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی افزود: «ما از تمام کشورهای اسلامی حتی جهان می‌خواهیم که هرچه زودتر دست ظلم رژیم اسرائیل را کوتاه سازند تا در آنجا تجاوز پایان یابد، به ویژه امت اسلامی مسئولیت دارد که از داعیه فلسطینیان مظلوم حمایت کامل نماید و با یک صدا در محدوده امکانات خویش در کنار فلسطینی‌ها بایستند».

آخندزاده ادامه داد: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون  هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

رئیس طالبان در ادامه پیام خود با تأکید بر برخورد با مردم در چارچوب شریعت گفت: «امارت اسلامی افغانستان در چارچوب خط مشی شرعی خویش، با همه روابط حسنه بر اساس احترام متقابل دارد و از همه طرف‌ها نیز می‌خواهد این نیت و اراده نیک امارت اسلامی را به دیده شک نبیند».

وی خطاب به کشورهای همسایه افزود: قول و تعهد ما تعهد است و از آنان نیز توقع توجه به حریم، منافع و عزت افغانستان را داریم و روابط نیک را با ما در پیش گیرند.

آخندزاده اضافه کرد: «با تمام کشورهای منطقه در روشنایی دین مقدس اسلام در چارچوب سیاست متوازن و اقتصاد محور به پیش می‌رویم، با همه خواستار مناسبات خوب دیپلماتیک و اقتصادی هستیم. آنها نیز امنیت، ثبات و پیشرفت افغانستان را فرصتی خوب بدانند، بیشتر از پیش روابط خوب را با ما گسترش دهند، با ما فضای اعتماد را ایجاد نمایند و سیاستی بر اساس روحیه همکاری در پیش گیرند».

وی با تأکید بر تلاش هیئت حاکمه افغانستان برای برقراری فضای اطمینان با تمام کشورها، به‌ویژه کشورهای اسلامی، خطاب به نیروهای طالبان اظهارداشت تا از تفرقه و تبعیض بپرهیزند.

رئیس طالبان تصریح کرد: «امتیاز  بر اساس تقوی، اهلیت و امانتداری خواهد بود، باید فکر قوم، زبان و سمت در میان مسئولین به میان نیاید و اگر نزد کسی این مرض باشد، همه به وی متوجه شوند و جلوی آن را بگیرند».

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=56308

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.