• امروز : شنبه, ۶ اسد ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3166 امروز 5

اخبار ویژه

وزارت صنعت:پنج میلیارد و ۲۳۷ میلیون دالر دادوستد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رییس عمومی استخبارات امارت اسلامی برخی حلقات استخباراتی در افغانستان فعالیت دارند دیدار معاون اداری ریاست‌الوزرا با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین اخراج یکی از فرماندهان ژنرال دوستم از ترکیه لایحه آمریکا برای جلوگیری از به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان وزیر خارجه پاکستان:حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک پاکستان کار اتباع افغانستان است وزارت معارف برای جذب آموزگاران مسلکی تفاهم‌نامه‌ای را با اداره ملی امتحانات به امضا رساند یک کارخانه تولید دوا در کابل گشایش یافت وزیر دفاع طالبان:به زودی به حریم هوایی خویش حاکمیت پیدا می‌کنیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کرملین دیدار کرد بازداشت ۵۵نفر در ولسوالی ارزگان خاص توسط طالبان درگیری نمایندگان ترکیه در صحن علنی پارلمان حقانی:شمار نیروهای پولیس وزارت داخله به ۲۳۰هزار نفر افزایش یافته است وزارت ترانسپورت:سنگ تهداب یک انتظارگاه جدید در میدان هوایی کابل گذاشته شد وزیر معادن:تمام آمادگی‌ها از برای آغاز کار پروژه تاپی گرفته شده

0

جان باختن بیش از هزار کودک زیر پنج سال از آغاز سال ۲۰۲۴ به علت بیماری عفونت تنفسی

  • کد خبر : 57495
  • 13 ثور 1403 - 1:31
جان باختن بیش از هزار کودک زیر پنج سال از آغاز سال ۲۰۲۴ به علت بیماری عفونت تنفسی

سازمان نجات کودکان آمار داده است که بیش از هزار کودک زیر پنج سال از آغاز سال ۲۰۲۴ میلادی به علت بیماری عفونت تنفسی در افغانستان جان باخته‌اند. این سازمان از ارسال ۹۲ تُن دوا به ارزش ۵۹۰هزار دالر به افغانستان خبر داده و گفته است که با این مقدار دوا، زمینه درمان ۶۷۵هزار نفر […]

سازمان نجات کودکان آمار داده است که بیش از هزار کودک زیر پنج سال از آغاز سال ۲۰۲۴ میلادی به علت بیماری عفونت تنفسی در افغانستان جان باخته‌اند.

این سازمان از ارسال ۹۲ تُن دوا به ارزش ۵۹۰هزار دالر به افغانستان خبر داده و گفته است که با این مقدار دوا، زمینه درمان ۶۷۵هزار نفر به‌شمول کودکان را که در نقاط دوردست کشور به مرکزهای درمان دسترسی ندارند، فراهم خواهد ساخت.

این سازمان افزوده است که گروه‌های سیار بهداشتی آن در سه ماه گذشته در هشت ولایت، ۶۹هزار مورد عفونت حاد تنفسی را در کودکان زیر پنج سال درمان کرده‌اند.

ارشد مالک رییس سازمان نجات کودکان در افغانستان گفته است: «بسیاری از کودکان در افغانستان به علت بیماری‌های قابل پیشگیری جان‌های شان را از دست می‌دهند. ورود این دوا به معنای این است که بیش از ۴۰۰هزار کودک در برخی از دورافتاده‌ترین مناطق کشور تحت درمان قرار خواهند گرفت. تحویل این کمک بخشی از تعهد سازمان نجات کودکان برای اطمینان از این است که هیچ کودکی قبل از پنج سالگی خود به علت‌های قابل پیشگیری جان خود را از دست ندهد؛ اما ما به تنهایی نمی‌توانیم به این تعهد عمل کنیم. ما از تمویل کنندگان بین‌المللی که این محموله را فراهم ساخته‌اند، سپاس‌گزاریم اما بودجه بیشتری برای افغانستان لازم است.»

اما ارسال محموله‌های دوایی از سوی نهاد‌های کمک‌رسان چقدر می‌تواند در راستای درمان بیماران به بخش بهداشت افغانستان مفید واقع شود.

نفیع‌الله پیرزاد یکی از پزشکان گفت: «مکلفیت‌های سازمان‌های جهانی خصوصاً سازمان نجات کودکان، یونیسف و سایر موسسات که در راستای بهبود اطفال و صحت اطفال کار می‌کنند، نقش اساسی را می‌توانند در این برهه زمانی برای اطفال افغانستان داشته باشند.»

نعمت‌الله رستمی پزشک دیگر می‌گوید: «کمک‌ها باید از قبل ارزیابی و سنجش شود که در کدام قسمت و در کدام بخش ما برای کدام چیزها نیاز داریم، در آن صورت ما این کمک‌ها را به شکل شفاف، سریع و همه‌شمول می‌توانیم که توزیع کنیم.»

پیش از این سازمان جهانی بهداشت نیز با نشر گزارشی گفته بود که در ماه مارچ سال روان میلادی، ۱۴۰هزار و ۸۱۶ نفر در افغانستان به بیماری‌های حاد تنفسی مبتلا و ۳۲۰ تن آنان جان باخته‌اند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=57495

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.