• امروز : شنبه, ۶ اسد ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3166 امروز 5

اخبار ویژه

وزارت صنعت:پنج میلیارد و ۲۳۷ میلیون دالر دادوستد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رییس عمومی استخبارات امارت اسلامی برخی حلقات استخباراتی در افغانستان فعالیت دارند دیدار معاون اداری ریاست‌الوزرا با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین اخراج یکی از فرماندهان ژنرال دوستم از ترکیه لایحه آمریکا برای جلوگیری از به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان وزیر خارجه پاکستان:حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک پاکستان کار اتباع افغانستان است وزارت معارف برای جذب آموزگاران مسلکی تفاهم‌نامه‌ای را با اداره ملی امتحانات به امضا رساند یک کارخانه تولید دوا در کابل گشایش یافت وزیر دفاع طالبان:به زودی به حریم هوایی خویش حاکمیت پیدا می‌کنیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کرملین دیدار کرد بازداشت ۵۵نفر در ولسوالی ارزگان خاص توسط طالبان درگیری نمایندگان ترکیه در صحن علنی پارلمان حقانی:شمار نیروهای پولیس وزارت داخله به ۲۳۰هزار نفر افزایش یافته است وزارت ترانسپورت:سنگ تهداب یک انتظارگاه جدید در میدان هوایی کابل گذاشته شد وزیر معادن:تمام آمادگی‌ها از برای آغاز کار پروژه تاپی گرفته شده

1

رایزنی برای حذف دلار میان ایران و افغانستان

  • کد خبر : 58157
  • 26 ثور 1403 - 0:38
رایزنی برای حذف دلار میان ایران و افغانستان

به گزارش آژانس خبری پامیر، محسن کریمی معاون بین الملل بانک مرکزی ایران در این باره گفت: رایزنی‌های برای اجرای ‌«ریال برون‌مرزی» در افغانستان در حال پیگیری است. وی افزود: استفاده از ریال برون‌مرزی با هدف حمایت عملی از صادرکنندگان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی انجام می‌شود. معاون بین‌الملل بانک مرکزی با اعلام این موضوع […]

به گزارش آژانس خبری پامیر، محسن کریمی معاون بین الملل بانک مرکزی ایران در این باره گفت: رایزنی‌های برای اجرای ‌«ریال برون‌مرزی» در افغانستان در حال پیگیری است.

وی افزود: استفاده از ریال برون‌مرزی با هدف حمایت عملی از صادرکنندگان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی انجام می‌شود.

معاون بین‌الملل بانک مرکزی با اعلام این موضوع خاطرنشان کرد:  پروژه حذف دلار و استفاده از ریال در تبادلات تجاری خارجی ایران از مدت‌ها پیش هدف جمهوری اسلامی برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها بوده است.

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی ایران نیز اعلام کرده بود که ریال برون‌مرزی با روسیه، افغانستان و عراق در حال پیگیری است که با روسیه به نتیجه رسیده و به زودی عملیاتی و روبل و ریال بین بانک‌های دو کشور مبادله خواهد شد.

اتاق بازرگانی و صنایع افغانستان نیز پیش از این اعلام کرده بود حجم مبادلات تجاری ایران و افغانستان در حال افزایش است، اما تحریم های آمریکا علیه تهران بر روابط تجاری بین دو کشور همسایه تاثیر خواهد گذاشت.

پیش از این نیز بارها وزارت خارجه حکومت پیشین افغانستان نیز تاکید کرده بود که آمریکا نباید تجارت ایران و افغانستان را شامل تحریم‌ها کند، زیرا بسیاری از زیرساخت‌های این کشور مشکلات بسیاری روبرو خواهند شد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=58157

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.